Witam! Zatankowałem do pełna zrobiłem 200 km po tym weszło ponad 19 litrów ropy.
Styl jazdy emeryt a dokładnie to zmiana biegów około 2 - 2.2 tys obrotów.
Jazda mieszana 30% trasa - 70% miasto. Silnik mocno telepie. Są bardzo duze wibracje na karoserię.
Kupiłem kabel obd2 kkl z przejściówką obd1.
Rozgrzałem silnik oraz podłączyłem się.
Program Vag Com i Polski Vag.
Zdjęcia poniżej.
Zauważyłem ze raczej termostat jest do wymiany bo samochod sie nie dogrzewa. Łapie temperature 85C po 20 kilometrach.
Rura dolna od chłodnicy jest caly czas zimna.
Grupy 013 dziala za to 018 i 023 nie. Nie wiem dlaczego w 013 sa tylko 3 cylindry. Kąt wtrysku 43.
Korzystałem z tych ustawien pod 1z.
Korzystałem z tej strony:
http://sprawdz.auto.pl/diagnostyka-pomp ... ku-1-9tdi/
http://sprawdz.auto.pl/sprawdzenie-term ... atury-g62/
W vagcom nie mogę wejść w sekcje 17 – Instruments po prostu nie działa.
Polski Vag: nie czytałem nic o tym programie ale porobiłem screeny z kilku grup pewnie z złych ale wstawie.
Bład w polskim vagu:
Panowie czy ustawienia kątu wtrysku itp są dobre ? Co jeszcze przetestować ?
Jestem laikiem co do diagnostyki dopiero sie uczę i z chęcią przyjmę pomoc.
Dlaczego od 014 w górę są same errory ?
Dlaczego nie mogę wejść w zakładkę 17- instruments ?
Co to jest za bład w polskim vagu ?
Dlaczego w 013 są pokazane tylko 3 cylindry ?
Może mi ktoś powiedzieć ile wynosi rezerwa w avancie ? od pierwszej grubej kreski do 4 najmniejszej kreski ?
Dziękuje
[80B4 1.9.tdi 1z] Wysokie spalanie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Hoho ,widze że dużo nauki przed Tobą ,bo błądzisz jak ślepy we mgle na początek lektura https://audi80.pl/topics91/19tdi-1z- ... t24669.htm a tak na marginesie to diagnozę polskim vagiem możesz sobie od razu odpuscić, tylko i wyłacznie vag com w pełni aktywowany.I jeszcze apropo spalania ,to spalanie 7l/100km, a tym bardziej wyższe i tym bardziej na trasie ,nie jest możliwe w tym aucie,nawet jak ma mocno "odbiegające "od normalnych ustawienia poczatku wtrysku i dawki paliwakjajeck1 pisze:Jestem laikiem co do diagnostyki dopiero sie uczę i z chęcią przyjmę pomoc.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2017, 17:12 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A nie przyszlo ci do głowy że nie wszędzie da się "wejsć " bo sterownik ECU tego nie udostepnia ,bo nic ciekawego tam nie ma ? A 3 korekcje widac nie tylko "często " u Ciebie ,ale zawsze i u każdego ,również z tego samego powodu , bo tylko tyle udostępnia sterownik . Niestety tak własnie jest ,widac 3 bo nie widac wtrysku sterujacego .Skup sie na tym co widać w blokach od 000 do 013 ,bo tylko to jest istotnekjajeck1 pisze:mam z crackowana wersje vag com ale nie wszedzie moge wejsc. Czesto pokazuje tylko 3 cylindry
[ Dodano: 2017-03-11, 18:35 ]
Co nie znaczy że ich nie ma i nie zmienia faktu że nie ma takiej opcji zeby spalił wiecej jak 7 litrów.Tylko wyciek ,lub bład pomiaru ...skoro nie wyciek to to drugiekjajeck1 pisze:Wyciekow nie widac
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 20 lut 2014, 18:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 JN
- Lokalizacja: Bartoszyce
Tak się domyślałem że może nie wszystko pokazywać ale upewniam się. Wycieków nie ma zaglądałem wszędzie gdzie się da. Odpaliłem 3 reflektory budowalne pod spodem i siedziałem w kanale. Nic nie widać. Tym bardziej stoi na kafelkach w garażu a dzisiaj chodził około godziny jak go podłączałem. Jak by był wyciek to na 100% było by widać na podłodze. Silnik suchy nie widać wycieku ropy nawet przy filtrze. wątpię żeby był błąd tankowania. Był zalany do pełna po tzw szyjkę tak i po był zalany. Nie wiem czy we wszystkich audikach tak jest ale u mnie nie ma tej zaślepki przy wejściu do zbiornika i można lać od razu przez lejek nie trzeba przyciskach tej zaślepki na końcu bo jej nie ma. Na wskaźnik paliwa nie patrzę bo źle chodzi tego jestem pewny.MUNIOR pisze:A nie przyszlo ci do głowy że nie wszędzie da się "wejsć " bo sterownik ECU tego nie udostepnia ,bo nic ciekawego tam nie ma ? A 3 korekcje widac nie tylko "często " u Ciebie ,ale zawsze i u każdego ,również z tego samego powodu , bo tylko tyle udostępnia sterownik . Niestety tak własnie jest ,widac 3 bo nie widac wtrysku sterujacego .Skup sie na tym co widać w blokach od 000 do 013 ,bo tylko to jest istotnekjajeck1 pisze:mam z crackowana wersje vag com ale nie wszedzie moge wejsc. Czesto pokazuje tylko 3 cylindry
[ Dodano: 2017-03-11, 18:35 ]Co nie znaczy że ich nie ma i nie zmienia faktu że nie ma takiej opcji zeby spalił wiecej jak 7 litrów.Tylko wyciek ,lub bład pomiaru ...skoro nie wyciek to to drugiekjajeck1 pisze:Wyciekow nie widac
Wymienię termostat bo na 100% jest uszkodzony. Samochód się nie dogrzewa. cały czas wskazówka stoi przed 90. A żeby nagrzać samochód do 80 to i tak trzeba sporo trasy zrobić. Jak wymienię to ogarnę ile pali.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie licz na to że po wymianie termostatu coś się zmieni ..temp. w okolicy 70 czy 80 jest ok. i różnica 10 czy 15 stopni nie ma żadnego wpływu na spalanie .Posłuchaj starszego kolegi i nie ulegaj powszechnej "obsesji " w dążeniu do temp.90 stopni ,bo to mit i nonsens .Jak dolny wąż chlodnicy jest zimny do ok. 70-80 stopni ,to termostat jest sprawny,a że trochę trzeba przejechac żeby sie rozgrzał do 80 ,to normalne w tym silniku w okresie zimowym .Pomiar spalania w taki sposób jak to robisz ,czyli po przejechaniu 200km jest mało precyzyjny i obarczony błędem nawet kilku litrów .Jak już chcesz tak zmierzyć to przejedż 600-700km i wtedy dotankuj do odbicia ,albo jak chcesz już bardzo precyzyjnie to przezroczysty kanister 5 l pod maskę ,oba przewody paliwowe pompy do kanistra i zmierzysz sobie mega dokładnie Ale na twoim miejscu dałbym sobie spokój ,skoro nie ma wycieków ,to nie ma się co martwić , spalanie nie może być większe niz max .7 l ,bo żeby nie wiem co robic i jak jezdzić ,ten silnik nie spali wiecej . Jak ktoś twierdzi że pali mu wiecej , to po prostu albo żle mierzy,albo ma wyciek .W pierwszym poscie piszesz że "silnik mocno telepie i są wibracje na karoserię " To nie jest normalne i z tego można tylko wywnioskować że albo masz brudny nastawnik i wtedy silnik "przebiera" obrotami ,czemu towarzyszy skacząca w nienaturalnie duzym zakresie kilku miligramów , dawka paliwa, widoczna na vagu w bloku 001 ,albo druga możliwość to ktoś założył "nowe " poduszki silnika ,co kończy sie dużymi wibracjami całego nadwozia .Którą "opcję " masz u siebie musisz sam stwierdzić ,bo po Twoim lakonicznym opisie trudno zgadnąćkjajeck1 pisze:Wymienię termostat bo na 100% jest uszkodzony. Samochód się nie dogrzewa. cały czas wskazówka stoi przed 90. A żeby nagrzać samochód do 80 to i tak trzeba sporo trasy zrobić. Jak wymienię to ogarnę ile pali.