Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Dokrecanie panewek walka rozrzadu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 sie 2015, 00:06

Były w B3kach głowice z 4 panewkami: https://img4.sprzedajemy.pl/540x405_pas ... 728764.jpg

Co do ciśnienie oleju to można sprawdzić miernikiem czy czujnik 1,8 bara się załącza na wolnych obrotach na rozgrzanymi silniku. Kontrolki ciśnienia oleju on nie załącza poniżej 2000obr/min.

Chyba ABT miały taką wadę że coś cykało w głowicy. Czytałem jakąś historię na forum gdzie człowiek zrobił dwa remonty głowicy, wymieniał hydropychacze, prowadnice i dalej cykało.

Pagon666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 31 maja 2014, 06:26
Lokalizacja: Czerniejów

Post autor: Pagon666 » 14 mar 2017, 13:44

Panowie mam pytanie. Mianowicie, gdy remontowałem głowicę wszystko było w porządku, udało mi się prawie wszystko złożyć, ale przed założeniem wałka mój syn, dopadł pólpanewki i mi je pomieszał... Czy mogę jakoś poznać która była gdzie? Nie zaznaczyłem ich niestety tylko ułożyłem w kolejności na desce w garażu niestety teraz są każda gdzie indziej i nie wiem czy ma to większe znaczenie jak je złoże i na co zwrócić uwagę?

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 14 mar 2017, 19:48

Kolejność ma znaczenie. Nie mają żadnych oznaczeń ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 mar 2017, 19:55

Technicznie powinno sie złożyć jak było, ale jak pomieszałeś to też nic wielkiego się nie stanie. Wiec śmiało zakładaj abyś tylko zachował pierwszą by pasowało do reszty.

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 15 mar 2017, 07:49

Jarewa pisze:ale jak pomieszałeś to też nic wielkiego się nie stanie
no niestety mylisz się bo jak założy góry nie na swoje miejsce to otwory mogą stracić współosiowość i nie być okrągłe.

Pagon666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 31 maja 2014, 06:26
Lokalizacja: Czerniejów

Post autor: Pagon666 » 15 mar 2017, 17:14

Dobra panowie, poprzykładałem je w rózne sposoby i na szczęście nie wyczyściłem tych miejsc co przylegały do głowicy i wydedukowałem po osadzie jak były, weszły gładko na wałek więc myślę, że nic poważnego się nie stanie, kręciłem rozrządem wszystko chodzi. Wynikł mi kolejny bardzo dziwny problem. Jak włożę aparat zapłonowy w jego miejsce to nie daje iskry, po wyjęciu iskra jest z cewki, wszystko działa, po przyłożeniu do bloku na zewnątrz słabnie albo w ogóle jej nie ma. Prawdopodobnie coś jest zwarte, tylko czy plus do masy czy impuls, czy to może być wina czujnika halla, czy coś z przewodami popieprzyłem? niestety nie mam innego żeby podstawić, ale postaram się zdobyć jak najszybciej bo lalka potrzebna. Co o tym myślicie?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 mar 2017, 19:33

Sprawdź masę na wtyczce czujnika halla (tylko nie sprawdzaj dużą żarówką). Widziałem uwalone wyjscie masy z ECU na aparat i działo się podobnie.

A aparat dobrze włożony? Wskoczył na napęd pompy oleju?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 mar 2017, 19:50

Fazziu pisze:no niestety mylisz się bo jak założy góry nie na swoje miejsce to otwory mogą stracić współosiowość i nie być okrągłe.
Technicznie to by musiał nabyć drugą głowicę kompletną albo dać głowicę w częściach do warsztatu na sprawdzenie.

Jedno czy drugie to ogromne koszta wiec warto ryzykować.

Pagon666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 31 maja 2014, 06:26
Lokalizacja: Czerniejów

Post autor: Pagon666 » 15 mar 2017, 20:25

Dzieki maciek889, sprawdzę miernikiem uniwersalnym;) a aparat włożyć umiem przyjacielu :) W razie W gdzie wtedy szukać tej masy? to jest przy komputerku kolo cewki zapłonowej? czy podać ją po prostu gdzieś z metalowego elemetu? No zobaczymy, chciałem go zremontować jeszcze cały koszt remontu glowicy, ze wszystkimi uszczelkami wyniosl mnie okolo 500zl, dlatego probuje go uratowac, jezeli sie nie uda mam juz fundusz na cos nowszego ;) Mam sentyment do tego samochodu po prostu :) Dodam że jest to PM, bo ostatnio mój JN uległ zniszczeniu :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 mar 2017, 20:51

Zobacz na podłączonej kostce między 1 a 3 pinem czujnika halla jakie będziesz mieć napięcie. W ABT powinno być 12V albo tyle ile na akumulatorze jak dobrze pamiętam. Możesz też sprawdzić między 1szym a masą powinno być 0V.

Pagon666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 31 maja 2014, 06:26
Lokalizacja: Czerniejów

Post autor: Pagon666 » 16 mar 2017, 20:21

No dobra, jutro to sprawdzę bo dzisiaj mam noc w pracy. A jeżeli jest dobrze wszystko to masz jeszcze jakieś pomysły? Jutro od razu to sprawdzę.

[ Dodano: 2017-03-16, 20:18 ]
Okazało się że czujnik halla jest zwarty, po podstawieniu nowego aparatu iskra jest na swoim miejscu. Jeszcze tylko nie mogę ustawić zapłonu... Nie wiem co się dzieje i powoli mnie to wykańcza.

Opiszę krok po kroku.
1. Założyłem głowicę, włożyłem hydropopychacze, ustawiłem wałek żeby krzywki na pierwszym cylindrze były w najwyższym położeniu. Skręciłem, żeby znak O.T pokrywał się ze strzałeczką na plastikowej obudowie. Delikatnie popychacze 2 i 3 cylindra zostały wciśnięte przy dokręcaniu.
2. Ustawiłem rozrząd. Wał korbowy na 0, strzałeczka na plastiku na nacięcie na kole pasowym, znak O.T na strzałce na obudowie. Kropka po wewnetrznej prawej stronie wałka jest delikatnie niżej pokrywy zaworów może, pół ząbka.
3. Ustawiłem zapłon zgodnie z procedurą opisaną tutaj :
https://audi80.pl/b3-18-jak-poprawni ... t29612.htm
4. Wpiąłęm przewody WN Kolejnośc zapłonu to 1342. Pierwszy jest od strony bloku, trzeci od strony kabiny, czwarty od strony pompy hamulcowej a drugi od strony chłodnicy.

Samochod odpali, pracuje dziwnie, coś stuka po 2-3 sekundach obroty spadaja i robi psiuuuk z gaźnika. Co zrobiłem źle Panowie?

[ Dodano: 2017-03-16, 20:21 ]
Bardzo proszę o odzew na skype lub gg, bo jutro muszę go uruchomić inaczej pojdzie na złom... skype synoptyk21 gg 58542665 będę dzisiaj dostępny do późnych godzin wieczornych...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 mar 2017, 20:34

Jak odpala to próbuj lekko ruszać aparatem w lewo i prawo bo może zapłon nie jest we właściwym momencie.

Pagon666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 31 maja 2014, 06:26
Lokalizacja: Czerniejów

Post autor: Pagon666 » 16 mar 2017, 21:07

O coś już wiem.... Nie ustawiłem wałka pośredniego na znaki przy ustawieniu rozrządu, czy to ma większe znaczenie przy ustawieniu zapłonu?

[ Dodano: 2017-03-16, 21:07 ]
maciek próbowałem... został mi tylko chyba ten wałek pośredni, muszę jutro rozebrać rozrząd i ustawić wszystko jeszcze raz... Ale ten wałek pod pokrywą zaworów dobrze zamontowałem? Bo boję się o te krzywki, czy dobrze pracują, wkońcu to steruje zaworami...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 mar 2017, 08:44

Wg to co opisałeś to rozrząd dobrze ustawiłeś. Może podlazł jakiś syf pod zawory i przez to nie masz sprężania, dobrze abyś sprawdził ciśnienie sprężenia.
Lub też problem z paliwem albo zapłonem.

Pagon666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 31 maja 2014, 06:26
Lokalizacja: Czerniejów

Post autor: Pagon666 » 17 mar 2017, 21:20

Ok. idę do garażu, zdejmę pokrywę zaworów sprawdzę jeszcze raz ten wałek. Ustawię rozrząd jeszcze raz jak powinno być wszystko na znaki, zmierzę kompresję, ustawię jeszcze raz aparat... Zobaczymy...

[ Dodano: 2017-03-17, 21:20 ]
Maciek dzieki Ci bardzo za zaangazowanie w moj temat juz nie pierwszy raz;) odpalilem chodzi ladnie a wszystkie bledy wynikaly z mojej niedokladnosci i pospiechu, mialem ciezki temar w garazu i sporo pomocników; p glowna wina byla z mojej strony;) iskry nie bylo bo rozladowali mi koledzy akumulator, a nie chcialzapalic bo zle ustawilem walek posredni przy ustawieniu rozrzadu, byl na nim znak namalowany biala farba ktory pominalem... Tylko i wylacznie moja niedokladnosc... Pojade ustawic zaplon do mechanika znajomego na lampe niech sprawdzi moja robote:) Maciek jestes ze wschodu, bywasz w lublinie? Chcialbym Ci piwo postawic ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl