[B4 2.0 ABT] Dokrecanie panewek walka rozrzadu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Były w B3kach głowice z 4 panewkami: https://img4.sprzedajemy.pl/540x405_pas ... 728764.jpg
Co do ciśnienie oleju to można sprawdzić miernikiem czy czujnik 1,8 bara się załącza na wolnych obrotach na rozgrzanymi silniku. Kontrolki ciśnienia oleju on nie załącza poniżej 2000obr/min.
Chyba ABT miały taką wadę że coś cykało w głowicy. Czytałem jakąś historię na forum gdzie człowiek zrobił dwa remonty głowicy, wymieniał hydropychacze, prowadnice i dalej cykało.
Co do ciśnienie oleju to można sprawdzić miernikiem czy czujnik 1,8 bara się załącza na wolnych obrotach na rozgrzanymi silniku. Kontrolki ciśnienia oleju on nie załącza poniżej 2000obr/min.
Chyba ABT miały taką wadę że coś cykało w głowicy. Czytałem jakąś historię na forum gdzie człowiek zrobił dwa remonty głowicy, wymieniał hydropychacze, prowadnice i dalej cykało.
Panowie mam pytanie. Mianowicie, gdy remontowałem głowicę wszystko było w porządku, udało mi się prawie wszystko złożyć, ale przed założeniem wałka mój syn, dopadł pólpanewki i mi je pomieszał... Czy mogę jakoś poznać która była gdzie? Nie zaznaczyłem ich niestety tylko ułożyłem w kolejności na desce w garażu niestety teraz są każda gdzie indziej i nie wiem czy ma to większe znaczenie jak je złoże i na co zwrócić uwagę?
Dobra panowie, poprzykładałem je w rózne sposoby i na szczęście nie wyczyściłem tych miejsc co przylegały do głowicy i wydedukowałem po osadzie jak były, weszły gładko na wałek więc myślę, że nic poważnego się nie stanie, kręciłem rozrządem wszystko chodzi. Wynikł mi kolejny bardzo dziwny problem. Jak włożę aparat zapłonowy w jego miejsce to nie daje iskry, po wyjęciu iskra jest z cewki, wszystko działa, po przyłożeniu do bloku na zewnątrz słabnie albo w ogóle jej nie ma. Prawdopodobnie coś jest zwarte, tylko czy plus do masy czy impuls, czy to może być wina czujnika halla, czy coś z przewodami popieprzyłem? niestety nie mam innego żeby podstawić, ale postaram się zdobyć jak najszybciej bo lalka potrzebna. Co o tym myślicie?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Technicznie to by musiał nabyć drugą głowicę kompletną albo dać głowicę w częściach do warsztatu na sprawdzenie.Fazziu pisze:no niestety mylisz się bo jak założy góry nie na swoje miejsce to otwory mogą stracić współosiowość i nie być okrągłe.
Jedno czy drugie to ogromne koszta wiec warto ryzykować.
Dzieki maciek889, sprawdzę miernikiem uniwersalnym;) a aparat włożyć umiem przyjacielu W razie W gdzie wtedy szukać tej masy? to jest przy komputerku kolo cewki zapłonowej? czy podać ją po prostu gdzieś z metalowego elemetu? No zobaczymy, chciałem go zremontować jeszcze cały koszt remontu glowicy, ze wszystkimi uszczelkami wyniosl mnie okolo 500zl, dlatego probuje go uratowac, jezeli sie nie uda mam juz fundusz na cos nowszego Mam sentyment do tego samochodu po prostu Dodam że jest to PM, bo ostatnio mój JN uległ zniszczeniu
No dobra, jutro to sprawdzę bo dzisiaj mam noc w pracy. A jeżeli jest dobrze wszystko to masz jeszcze jakieś pomysły? Jutro od razu to sprawdzę.
[ Dodano: 2017-03-16, 20:18 ]
Okazało się że czujnik halla jest zwarty, po podstawieniu nowego aparatu iskra jest na swoim miejscu. Jeszcze tylko nie mogę ustawić zapłonu... Nie wiem co się dzieje i powoli mnie to wykańcza.
Opiszę krok po kroku.
1. Założyłem głowicę, włożyłem hydropopychacze, ustawiłem wałek żeby krzywki na pierwszym cylindrze były w najwyższym położeniu. Skręciłem, żeby znak O.T pokrywał się ze strzałeczką na plastikowej obudowie. Delikatnie popychacze 2 i 3 cylindra zostały wciśnięte przy dokręcaniu.
2. Ustawiłem rozrząd. Wał korbowy na 0, strzałeczka na plastiku na nacięcie na kole pasowym, znak O.T na strzałce na obudowie. Kropka po wewnetrznej prawej stronie wałka jest delikatnie niżej pokrywy zaworów może, pół ząbka.
3. Ustawiłem zapłon zgodnie z procedurą opisaną tutaj :
https://audi80.pl/b3-18-jak-poprawni ... t29612.htm
4. Wpiąłęm przewody WN Kolejnośc zapłonu to 1342. Pierwszy jest od strony bloku, trzeci od strony kabiny, czwarty od strony pompy hamulcowej a drugi od strony chłodnicy.
Samochod odpali, pracuje dziwnie, coś stuka po 2-3 sekundach obroty spadaja i robi psiuuuk z gaźnika. Co zrobiłem źle Panowie?
[ Dodano: 2017-03-16, 20:21 ]
Bardzo proszę o odzew na skype lub gg, bo jutro muszę go uruchomić inaczej pojdzie na złom... skype synoptyk21 gg 58542665 będę dzisiaj dostępny do późnych godzin wieczornych...
[ Dodano: 2017-03-16, 20:18 ]
Okazało się że czujnik halla jest zwarty, po podstawieniu nowego aparatu iskra jest na swoim miejscu. Jeszcze tylko nie mogę ustawić zapłonu... Nie wiem co się dzieje i powoli mnie to wykańcza.
Opiszę krok po kroku.
1. Założyłem głowicę, włożyłem hydropopychacze, ustawiłem wałek żeby krzywki na pierwszym cylindrze były w najwyższym położeniu. Skręciłem, żeby znak O.T pokrywał się ze strzałeczką na plastikowej obudowie. Delikatnie popychacze 2 i 3 cylindra zostały wciśnięte przy dokręcaniu.
2. Ustawiłem rozrząd. Wał korbowy na 0, strzałeczka na plastiku na nacięcie na kole pasowym, znak O.T na strzałce na obudowie. Kropka po wewnetrznej prawej stronie wałka jest delikatnie niżej pokrywy zaworów może, pół ząbka.
3. Ustawiłem zapłon zgodnie z procedurą opisaną tutaj :
https://audi80.pl/b3-18-jak-poprawni ... t29612.htm
4. Wpiąłęm przewody WN Kolejnośc zapłonu to 1342. Pierwszy jest od strony bloku, trzeci od strony kabiny, czwarty od strony pompy hamulcowej a drugi od strony chłodnicy.
Samochod odpali, pracuje dziwnie, coś stuka po 2-3 sekundach obroty spadaja i robi psiuuuk z gaźnika. Co zrobiłem źle Panowie?
[ Dodano: 2017-03-16, 20:21 ]
Bardzo proszę o odzew na skype lub gg, bo jutro muszę go uruchomić inaczej pojdzie na złom... skype synoptyk21 gg 58542665 będę dzisiaj dostępny do późnych godzin wieczornych...
O coś już wiem.... Nie ustawiłem wałka pośredniego na znaki przy ustawieniu rozrządu, czy to ma większe znaczenie przy ustawieniu zapłonu?
[ Dodano: 2017-03-16, 21:07 ]
maciek próbowałem... został mi tylko chyba ten wałek pośredni, muszę jutro rozebrać rozrząd i ustawić wszystko jeszcze raz... Ale ten wałek pod pokrywą zaworów dobrze zamontowałem? Bo boję się o te krzywki, czy dobrze pracują, wkońcu to steruje zaworami...
[ Dodano: 2017-03-16, 21:07 ]
maciek próbowałem... został mi tylko chyba ten wałek pośredni, muszę jutro rozebrać rozrząd i ustawić wszystko jeszcze raz... Ale ten wałek pod pokrywą zaworów dobrze zamontowałem? Bo boję się o te krzywki, czy dobrze pracują, wkońcu to steruje zaworami...
Ok. idę do garażu, zdejmę pokrywę zaworów sprawdzę jeszcze raz ten wałek. Ustawię rozrząd jeszcze raz jak powinno być wszystko na znaki, zmierzę kompresję, ustawię jeszcze raz aparat... Zobaczymy...
[ Dodano: 2017-03-17, 21:20 ]
Maciek dzieki Ci bardzo za zaangazowanie w moj temat juz nie pierwszy raz;) odpalilem chodzi ladnie a wszystkie bledy wynikaly z mojej niedokladnosci i pospiechu, mialem ciezki temar w garazu i sporo pomocników; p glowna wina byla z mojej strony;) iskry nie bylo bo rozladowali mi koledzy akumulator, a nie chcialzapalic bo zle ustawilem walek posredni przy ustawieniu rozrzadu, byl na nim znak namalowany biala farba ktory pominalem... Tylko i wylacznie moja niedokladnosc... Pojade ustawic zaplon do mechanika znajomego na lampe niech sprawdzi moja robote:) Maciek jestes ze wschodu, bywasz w lublinie? Chcialbym Ci piwo postawic
[ Dodano: 2017-03-17, 21:20 ]
Maciek dzieki Ci bardzo za zaangazowanie w moj temat juz nie pierwszy raz;) odpalilem chodzi ladnie a wszystkie bledy wynikaly z mojej niedokladnosci i pospiechu, mialem ciezki temar w garazu i sporo pomocników; p glowna wina byla z mojej strony;) iskry nie bylo bo rozladowali mi koledzy akumulator, a nie chcialzapalic bo zle ustawilem walek posredni przy ustawieniu rozrzadu, byl na nim znak namalowany biala farba ktory pominalem... Tylko i wylacznie moja niedokladnosc... Pojade ustawic zaplon do mechanika znajomego na lampe niech sprawdzi moja robote:) Maciek jestes ze wschodu, bywasz w lublinie? Chcialbym Ci piwo postawic