Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Docieranie silnika.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
cieslarmarek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 22 paź 2016, 17:33
Lokalizacja: Brenna

[B4 2.0 ABK] Docieranie silnika.

Post autor: cieslarmarek » 15 mar 2017, 20:16

Witam, jako że jestem w trakcie wymiany panewek oraz regeneracji głowicy i wymiany pierścieni nasunęło mi się pewne pytanie... Otóż czy docieranie silnika na LPG niczemu nie szkodzi?

P.S. Mój pierwszy post :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 mar 2017, 20:36

cieslarmarek, nie, przynajmniej u mnie się nic nie stało ;-)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 16 mar 2017, 21:12

Wszystko zależy jaką szkołę docierania wybierzesz. Są dwie:

1. Docieranie delikatne i tu nie ma wpływu jakie paliwo aby było i wszystkie garki działały. Wada tej techniki to brak wiedzy czy się wszystko dobrze ułożyło. Małe ryzyko uszkodzenia.

2. Na ostro czyli od samego początku na bardzo dobrym oleju docierasz silnik. Nie pałujesz pod odcinkę ale obrotami sięgasz 5k i używasz auta dynamicznie. Zaleta taka, że jak ma coś pierdzielnąć to wyjdzie teraz. Jak nie to silnik będzie zdrów bardzo długo. Wada...duże ryzyko, że coś nie wytrzyma jeśli obróbka była słabej jakości. Tutaj ważne aby paliwo było pełnooktanowe czyli o LPG zapominasz a najlepiej przez ok. 500km jeździć na 98ce.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 mar 2017, 08:41

bloku pisze:Tutaj ważne aby paliwo było pełnooktanowe czyli o LPG zapominasz
Tylko liczba oktanowa lpg zazwyczaj sięga powyżej 100 i do tego kąt wyprzedzenia zapłonu silnika benzynowego jest bardzo bezpieczny przy jeździe na gazie.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 17 mar 2017, 11:55

Zgadza się ale pamiętaj, że to suche paliwo. A to mocno zmienia postać rzeczy. Słowo pełno oktanowe było skrótem myślowym.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 mar 2017, 19:46

Po drugie LPG ma wyższą temperaturę spalania, o o rozszerzalności cieplnej nie trzeba mówić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl