Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 1Z] nie łapie temperatury

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 lut 2017, 21:11

soprano99 pisze:Temperatura maksymalna to może 75st... W samochodzie chłodno, z nawiewow leci mocno letnie powietrze. Mechanik marudzi coś o uszczelce pod głową, ale jakoś nie widzi mi się wyrzucać paru stowek. Pomysłów już mi brak...
Niech mechnik nie fantazjuje ,tylko zajrzy do klap sterujących w ktorych wykruszają się ze starosci uszczelniające gąbki ,bo przy 60-70 stopniach to u mnie i u większości ,grzeje już elegancko.Problem z uszczelką PG to można obstawiać jak węże wodne twarde że nie idzie ugnieść ,a nie jak słabo grzeje w środku

m-system
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 01 lut 2017, 12:58
Lokalizacja: Dukla
Kontakt:

Post autor: m-system » 03 lut 2017, 09:21

A jakie zadanie mają te świece? Dogrzewanie silnika czy kabiny?
Ostatnio zmieniony 27 lis 2017, 15:17 przez m-system, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lut 2017, 13:46

m-system pisze: A jakie zadanie mają te świece? Dogrzewanie silnika czy kabiny?
z tego co mi wiadomo to chyba działa to w pierwszej fazie rozgrzewania silnika by szybciej złapał temperaturę roboczą. Nie po to by ci ciepło było w aucie ;-)

W każdym razie jak na blacie będziesz miał te 70 to to grzanie powinno być dobre i nie musi być 90.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2017, 15:18 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 lut 2017, 17:57

m-system pisze: jakie zadanie mają te świece? Dogrzewanie silnika czy kabiny?
Podgrzewają mały obieg chłodzenia ,czyli silnik-nagrzewnica ,działa do ok 70 stopni .Jak ktoś ma fabrycznie taki podgrzewacz to zawsze trochę szybciej się wszystko nagrzewa ,bo ma to ok.400-500 Wat mocy ,szału nie ma ale zawsze to coś .Jak ktoś chce taki podgrzewacz sobie zamontować ,to radzę to robic tak jak w orginale ,czyli dwa przekażniki sterowane z ECU .Robiac sterowanie "po swojemu" trzeba mieć trochę pojęcie o elektryce i być świadomym dużego obciążenia instalacji pracą takiego podgrzewacza ... bo tu nie ma żartów i robiąc zbyt ''słabą '' instalację ,możemy sobie sfajczyć auto :|

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 16 mar 2017, 11:51

Witam, ciągle walczę z układem chłodzenia w 1z. Wymieniłem już chlodnice, nagrzewnice, pompę wody, termostat, korki, zbiorniczek i nadal się robi mega ciśnienie a temperatura maks nieco wiecej niz 80 stopni, czujniki też były wymieniane i test na uszczelkę tez byl robiony, także juz nie wiem co mam zrobić aby bylo ok

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 16 mar 2017, 12:03

a jaki termostat założyłeś?

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 16 mar 2017, 12:22

próbowałem wahlera x2, velstata x1

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 16 mar 2017, 15:05

enzoo pisze:Witam, ciągle walczę z układem chłodzenia w 1z. Wymieniłem już chlodnice, nagrzewnice, pompę wody, termostat, korki, zbiorniczek i nadal się robi mega ciśnienie a temperatura maks nieco wiecej niz 80 stopni, czujniki też były wymieniane i test na uszczelkę tez byl robiony, także juz nie wiem co mam zrobić aby bylo ok
Ja podobnie miałem, tyle że nie wymieniałem wszystkiego po kolei bo i tak przyszło robić uszczelkę pod głowicą

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 16 mar 2017, 16:48

Czyli nie mam co liczyć że to nie uszczelka..... ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 mar 2017, 20:17

Mega ciśnienie to znaczy ile??

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 16 mar 2017, 22:41

Jarewa pisze:Mega ciśnienie to znaczy ile??
tak że na wakacjach w trasie rozwaliło najpierw kruciec a po wymianie krucca denko od pompy wody a węże są twarde jak kamień no i jak popuszcze korek to jak jeżdzę to wogóle temperatury nie łapie

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 17 mar 2017, 08:08

enzoo pisze:
Jarewa pisze:Mega ciśnienie to znaczy ile??
tak że na wakacjach w trasie rozwaliło najpierw kruciec a po wymianie krucca denko od pompy wody a węże są twarde jak kamień no i jak popuszcze korek to jak jeżdzę to wogóle temperatury nie łapie
No to już masz odpowiedz :) Murowana uszczelka pod głowicą :)

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 17 mar 2017, 13:17

ciekawe jak koszty... jeden mi powiedział że 1000 zł nie powinienem przekroczyć z częściami

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 17 mar 2017, 15:11

enzoo pisze:ciekawe jak koszty... jeden mi powiedział że 1000 zł nie powinienem przekroczyć z częściami
Ja bym Ci polecał jeśli masz zamiar tym sprzętem swoim jeździć jeszcze dłuuugo to zrobić kompleksową regenerację głowicy, jak u siebie robiłem to wyszło mnie około 700zł, zamknąłem się w około 1500zł ze wszystkim uszczelki duperele robocizna.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 17 mar 2017, 19:31

enzoo pisze:ciekawe jak koszty... jeden mi powiedział że 1000 zł nie powinienem przekroczyć z częściami
Jak robic głowice , to kompletnie i wszystko co z nią związane
Uszczelka głowicy Elring - 100
Szpilki głowicy Elring - 65
Uszczelka pokrywy zaworów Elring kompletna - 70
plus uszczelki kolektorów , symering wałka rozrządu i masa dirko lub reinzosil do pokrywy zaworów.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl