[1.9 1Z] nie łapie temperatury
[B4 1.9TDI 1Z] Jaka temperatura silnika
Witam
Mam takie pytanie - jaka macie temperature silnika :?:
Ja przez całą zimę miałem max. 80 stopni a wg. książki zawsze powinno być 90, bo inaczej śilnik ponoc jest nie dogrzany. Wymienilem kilka dni temu termostat i teraz nawet bez włączonej klimu kiedy troche mocniej przycisne na trasie to wskazówka wychodzi nieco ponad 90 stopni a dziś po ok 100 km w trasie i jakieś 20km po mieście na postoju zostawiłem na jakies 10 min z włączonym silnikiem i już włączyły się wentylatory. Wcześniej nigdy nie miałem takie sytuacji.
Ponoc zagrzanie poczciwego 1Z do temp. włączenia się wentylatorów graniczy z cudem a mi już dziś się to udało, wiec jak bedzie +30 :?: to juz chyba non stop bedą działały i tu pytanie jak to powinno być :?:
Mam takie pytanie - jaka macie temperature silnika :?:
Ja przez całą zimę miałem max. 80 stopni a wg. książki zawsze powinno być 90, bo inaczej śilnik ponoc jest nie dogrzany. Wymienilem kilka dni temu termostat i teraz nawet bez włączonej klimu kiedy troche mocniej przycisne na trasie to wskazówka wychodzi nieco ponad 90 stopni a dziś po ok 100 km w trasie i jakieś 20km po mieście na postoju zostawiłem na jakies 10 min z włączonym silnikiem i już włączyły się wentylatory. Wcześniej nigdy nie miałem takie sytuacji.
Ponoc zagrzanie poczciwego 1Z do temp. włączenia się wentylatorów graniczy z cudem a mi już dziś się to udało, wiec jak bedzie +30 :?: to juz chyba non stop bedą działały i tu pytanie jak to powinno być :?:
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2007, 13:04 przez Jelly, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kupilem termostat wahlera do TDI temp otwarcia 87 stopni, pełne 102 stopnie. I tak raczej on działa, bo wskazówka zatrzymuje sie lekko przed 90 stopniami, ale pozniej jest na 90 albo lekko wiecej. No a na postoju tak jak wczesniej opisałem włączyły sie wentylatory. Troche obawiam sie ze latem przy +30 bedzie nieciekawie. Wiecie jaka temp. wytrzymuje 1Z zeby go nie zajechac :?:
no chyba ze to normalna sytuacja
no chyba ze to normalna sytuacja
W sumie mam plyn - to co spuscilem z ukladu przefiltrowalem przez rajstope zeby sie pozbyć syfów i wlałem spowrotem a ubytki, które jak zawsze przy wimianie termostatu musialy wystąpić uzupełniłem wodą. Ale wydaje mi sie teraz ze jednak tej wydy jest wiecej niż koncentratu i tez juz sie zastanawialem nad tym czy to nie w tym upatrywać przyczyny. Postaram sie niedlugo wymienic plyn na nowy z właściwymi proporcjami i zobacze.daro26 pisze:ja tez kupiłem wahler i umnie cały czas temperatura stoi prawie na 90 i jezdze po miescie i nigdy nie przekroczyła 90 a wentylatory sie wogle nie właczaja chociaz sprawdzalem i działaja a płyn masz zalany czy moze wode zalales?
To troche dziwne bo przy 95 powinien sie juz włączyć. Jeśli dobrze kojarze to czytałem ze przy 93 wentylatory się włączaja na 1 bieg i u mnie tak jest. Martwie sie tylko ze nie jest jeszcze az tak cieplo a on na postoju osiaga temp. włączenia wentylatorów.chips pisze:ja swoim jeżdżę już jakiś czas (w tym latem) i nie przypominam sobie, żeby włączył się wentylator. temp. w granicach 90 st., jak jest bardzo gorąco to max 95
No juz przegladalem Allegro czy jest tam oryginalny plyn do VW/Audi G11, bo taki mam wlany, ale niestety nie ma, tylko G12. Musze jutro poszukać gdzieś u siebie w sklepach. Mam nadzieje ze dostane takowy :lol:daro26 pisze:to dobrze ze sie tak wlaczaja gorzej by bylo gdyby sie nie wlaczaly zalej plyn i wtedy zobacz :lol:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
w miom 1Z wskazówka zawsze stoi ponad 90 stopni tak ok 93 stopnie.jeżdze już ponad rok i jeszcze ani razu nie włączył mi sie wentylator w sumie to ani razu temperatura nie podniosła mi sie ponad 93 stopnie.podobno wentylatory włanczają sie przy 95 stopniach jednak inni twierdzą ze w przedziale miedzy 95 a 98...a co do płynu to całe lato w tamtym roku przejeździłem na wodzie i nic sie nie działa a każdy wie jakie były temperatury powietrza...
Audi 80 ADA
Wg mnie wentylatory są po to żeby sie włączać i jak sie nie włączają to coś jest nie tak, silnik jest niedogrzany.
U mnie jest tak: jeżdże w trasie mam temp 90 , jak jeżdżę po mieście albo jak stane w korku albo np zatrzymam auto u siebie na podwórku nie gasząć to temperatura podchodzi do 95 stopni i włącza sie wentylator. WEDŁUG MNIE TAK WLASNIE POWINNO BYĆ. Auto sie grzeje bo nie ma chlodzenia powietrzem podczas szybszej jazdy i wentylatory się włączają zeby go ochlodzić.
Wg mnie wentylatory są po to żeby sie włączać i jak sie nie włączają to coś jest nie tak, silnik jest niedogrzany.
U mnie jest tak: jeżdże w trasie mam temp 90 , jak jeżdżę po mieście albo jak stane w korku albo np zatrzymam auto u siebie na podwórku nie gasząć to temperatura podchodzi do 95 stopni i włącza sie wentylator. WEDŁUG MNIE TAK WLASNIE POWINNO BYĆ. Auto sie grzeje bo nie ma chlodzenia powietrzem podczas szybszej jazdy i wentylatory się włączają zeby go ochlodzić.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
greglus zmień termostat i powinno być wszystko ok.u mnie też tak było.zmieniłem termostat i teraz mam temperature taką jaka powinna być..
polik69 wentylatory jesli sie nie włanczaja to nie jest oznaka ze silnik jest niedogrzany.w każdym benzyniaku jakim jeździłem to wentylatory włanczały sie już po chwilowym postoju tak jak u ciebie.w naszych dieslach już tak nie jest.jeszcze nigdy nie doprowadziłem mojego do takiej temp zeby włączyły sie wiatraki.jak jeżdze w korkach czy na trasie to mam temp od 91 do 93 stopni.inna sytuacja jest w nowoczesnych dieslach.jeżdze takim w pracy to tam wiatraki chulaja przez cały czas z drobnymi przerwami.
polik69 wentylatory jesli sie nie włanczaja to nie jest oznaka ze silnik jest niedogrzany.w każdym benzyniaku jakim jeździłem to wentylatory włanczały sie już po chwilowym postoju tak jak u ciebie.w naszych dieslach już tak nie jest.jeszcze nigdy nie doprowadziłem mojego do takiej temp zeby włączyły sie wiatraki.jak jeżdze w korkach czy na trasie to mam temp od 91 do 93 stopni.inna sytuacja jest w nowoczesnych dieslach.jeżdze takim w pracy to tam wiatraki chulaja przez cały czas z drobnymi przerwami.