Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 1Z] nie łapie temperatury

ODPOWIEDZ
Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 15 kwie 2007, 23:56

hudy pisze:w miom 1Z wskazówka zawsze stoi ponad 90 stopni tak ok 93 stopnie.jeżdze już ponad rok i jeszcze ani razu nie włączył mi sie wentylator w sumie to ani razu temperatura nie podniosła mi sie ponad 93 stopnie.podobno wentylatory włanczają sie przy 95 stopniach jednak inni twierdzą ze w przedziale miedzy 95 a 98...a co do płynu to całe lato w tamtym roku przejeździłem na wodzie i nic sie nie działa a każdy wie jakie były temperatury powietrza...
Jednak płyn ma wyzszą temp. wrzenia niz woda, wiec korzystniej jest jednak miec plyn. Ale skoro mowisz ze od roku juz jezdzisz i masz ponad 90stopni to przynajmniej nie musze sie martwic ze cos jest nie tak.
Wczesniej mialem nawet po ostrym butowaniu i z osłona na chłodnicy max 80 stopni. Tym ktorzy tak maja proponuje sprawdzić spalanie, bo powinni miec wieksze :lol:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 kwie 2007, 00:20

w tamtym roku w lecie miałem wode teraz mam juz płyn.płyn napewno jest lepszy niz woda ;-) powinieneś mieć 90 - 93 stopnie.to jest normalna temp dla 1Z-a. znajomy ma w golfie taki sam silniczek i ma temperature taką jak ja.jeśli chodzi o spalanie to pali troche mniej po wymianie termostatu.szybciej łapie temperature...

greglus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:02
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: greglus » 22 kwie 2007, 10:10

Witam! Wymieniłem termostat i .... Przed wymianą temp 70 max 80 stopni, po wymianie powyżej 90. Niby wszystko OK, ale okazało się że nie włączają się wentylatory - temp 110, miga kontrolka temp. płynu a wentyle nic. Moje pytanie jak sprawdzić działanie wentylatorów, chciałem kablami od akumulatora ale nie ma gdzie się podpiąć. Może czujnik temperatury jest do wymiany? :cry:

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 22 kwie 2007, 12:08

greglus, wyciagasz wtyczke z chlodnicy od wlacznika wentylatorow i we wtyczce laczysz ze soba dwie koncowki nie pamietam ktore bo sa 3 jeden jest pradowy a dwa od pierwszego biegu wentylatorow i drugiego :-/

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 kwie 2007, 12:10

najpierw sprawdź wentylatory a puźniej zastanów sie nad czujnikiem.wentylatory łatwo sprawdzic musisz w kostke która jest wpinana w czujnik włożyć kawałek drutu w dwa z trzech otworów wtedy powinien włączyć się któryś z biegów wentylatora.jeśli sie włączy to znaczy ze masz problem z czujnikiem...
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2007, 22:31 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

greglus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:02
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: greglus » 22 kwie 2007, 21:59

OK - DZIĘKI :oops:

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 24 kwie 2007, 11:17

Mam to samo i u mnie w samohodzie i u kumpla. Mam ten sam rocznik i ten sam silnik i podczas jazdy w miesicie wskaznik temperatry zatrzymuje sie na cienkiej kreseczce przed 90 C. Czy termostat jest do wymiany? Myslalem ze to dobra temperatura bo i ja i kumpel mamy tak samo.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 24 kwie 2007, 11:36

ta cienka kreska przed 90 to 80 stopni. W ksiazce jest ewidentnie napisane ze termostat powinien otwierac przy 87 stopniach, pełne otwarcie przy 102. Ja tez mialem max 80 i wymienilem termostat i teraz jest 90. Jak masz max 80 znaczy ze za szybko termostat otwiera. Zdania na temat temp. w zetorze są podzielone ale jak mówie, ksiażka mowi o temp. otwarcia 87stopni, czyli ok. 90 na szafie :-D

silentfox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:55
Lokalizacja: Grupa Dolnośląska

Post autor: silentfox » 24 kwie 2007, 12:35

mam pytanie kupilem auto i mam malo plynu do chlodnicy i niewiem jakiego dolac czy jest cos typu petrygo czy kncentrat co z czymmozna mieszac?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 kwie 2007, 12:51

Jelly pisze:Zdania na temat temp. w zetorze są podzielone ale jak mówie, ksiażka mowi o temp. otwarcia 87stopni
zdania sa podzielone bo każdy ma inny termostat z inną temp otwarcia i każdy uważa że jego jest najlepszy ;-) a tak poważnie to termostat powinien zacząć otwierac się przy 87 stopniach tak jak mówi Jelly jednak zdażają sie i termostaty które reagują na mniejsze i wieksze temperatury.jeśli bedziesz zmieniał a pewnie w najbliższym czasie bedziesz bo tamp 80 stopni jest za niska to zmień na taki które otwiera się przy 87 stopniach.

co do płynu to kup sobie koncentrat i zmieszaj go z wodą.taniej wychodzi i można go mieszac z każdym płynem(przynajmniej ten co ja mam nie wiem jak jest z innymi).w sumie każdy płyn do chłodnicy jest robiony z alkoholi a różnią sie tylko dodatkami wiec ich mieszanie nie powinno mieć złego wpływu na układ chłodzenia.najwazniejsze jest by nie jeżdzić na wodzie bo są puźniej problemy z osadzającym sie kamieniem układ sie zatyka i reszte juz sam mozesz sobie dopowiedzieć...

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 24 kwie 2007, 13:33

silentfox pisze:mam pytanie kupilem auto i mam malo plynu do chlodnicy i niewiem jakiego dolac czy jest cos typu petrygo czy kncentrat co z czymmozna mieszac?
Zobacz czym masz układ zalany. Jeśli jest to taki zielonkawy płyn to najpewniej masz fabryczny G11. Nie wiem jaka masz mieszanke koncentratu i wody, ale jeśli jest tak jak powinno byc 1:1 to spokojnie mozesz dolac wody.
Mozesz też kupic koncentrat, wymieszac i dolac.
Pamietaj tylko ze G11 nie mozesz mieszac z np. G12 i innymi :!:

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 24 kwie 2007, 21:07

ja wymieniłem termostat na nowy wahlera i tem.stoi na 90 a wczesniej bylo 80 ;-)

[ Dodano: 2007-04-24, 21:08 ]
no i spalanie spadlo :-D

xavier

Post autor: xavier » 24 kwie 2007, 21:40

Tez bede musial wymienic termostat, bo sie chyba za wczesnie otwiera, na trasie lub po miescie bez korkow mam 80 stopni, a powinno byc 90. Wczesniej bylo, ale z powodu wyciekajacego plynu chlodniczego mechanik wymienil mi duza czesc ukladu od strony silnika , pewnie i termistatm, nawet nie wiem, i teraz zamiast 90 mam 80, a uklad chlodniczy i tak dalej ciekniem choc chyba mniej...

Tak czy inaczej, termostat musze wymienic, czy to jest skomplikowana sprawa, czy samemu sobie poradze? Nie mam garazu i autko na parkingu trzymam takze warunkow do wiekszych napraw nie mam :(

Pytanie glowne: dla czg
e
o silnik sie wolno nagrzewa? Do 80 dochodzi tak gdzies po jakichs 10-15 minutach jazdy. To raczej nie najlepiej, powinien raczej szybko lapac optymalna temperaturke, prawda? Co moze byc przyczyna (zrobilo sie tak po tej calej wymianie, wczesniej grzal sie szybko do 90)
Termostat juz mam ale jeszcze nie wymienilem (dlugi majowy weekend, nie ma chetnych mechanikow do pracy ;)) i zamierzam to zrobic w najblizszym czasie, ale zaobserwowalem, ze wiataki wlaczaja mi sie wlasnie przy 81-82 stopniach i skutecznie zbijaja temp. do 80... czy one sie przypadkiem nie za wczesnie wlaczaja? Czy to znak ze przyjrzec sie trzeba takze czujnokom temperatury silnika? OREL pisal chyba ze to jednak wszystko wina termostatu ... ale nie rozumiem, co ma termostat do wlaczania sie wiatrakow?
Ostatnio zmieniony 04 maja 2007, 21:58 przez xavier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 kwie 2007, 21:50

chodzi o to ze termostat ci sie za szybko otwiera i płyn chłodniczy jest puszczany na duzy obieg czyli do chłodnicy a chłodnice jak wiemy chłodzi powietrze. przez to wolniej sie nagrzewa silnik.wymien termostat i bedzie wszystko ok.termostat nie jest trudno wymienić.znajduje się on w obudowie pompy wody.dostaniesz sie do niego od spodu samochodu.musisz zlać płyn chłodniczy,odkrecasz od spodu chyba 2 śróbki,odpinasz taki wąż i wyjmujesz termostat.jeśli nie chce ci sie z tym bawić to jedz do mechanika.kumpel dał 30 zł za wymiane...

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 24 kwie 2007, 21:58

do wymiany nie jest potrzebny garaż odkręcasz dwie srubki od krućca, klucz nr 10 który znajduje się na końcu grubego węża wychodzącego z dołu chłodnicy do silnika tam wlaśnie znajduje się ten króciec (wcześniej odkręcasz korek od zbiorniczka wyrównawczego i zdejmujesz wąż z wyżej wymionego krócca tym samym spuszczasz płyn)i odkrecasz te dwie srobki ,wyciagasz termostat ,wsadzasz nowy potem uszczelka i skrecasz.zakladasz przewod. nastepnie odkrecasz waz ktory znajduje sie u gory chlodnicy "gruby"i nalewasz przez niego plyn (6l)zakrecasz przewod.(a jak nie bedzie wchodzil plyn to reszte wlewaj na odpalonym aucie) :-)

[ Dodano: 2007-04-24, 22:00 ]
35pln kosztuje termostat :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl