Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 1Z] nie łapie temperatury

ODPOWIEDZ
xavier

Post autor: xavier » 06 maja 2007, 22:00

raczej nie, wydaje mi sie. bylo wszystko ok do momentu kiedy odebralem auto od mechanika ktory dlubal przy ukladzie chlodniczym - wymienial pare rzeczy. Zegary dzialaja bardzo dobrze, moim zdaniem jest to ostatnia rzecz ktora zawodzi w tym przypadku.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 06 maja 2007, 22:39

Skoro sam mowisz ze bylo ok do czasu az ktos grzebal to moze wlasnie czujnik spieprzyl. On tez jest na ukladzie chlodzenia....a zegary beda dzialac, tylko czujnik bedzie bledne informacje podawal. Proponuje to sprawdzic...

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 maja 2007, 22:39

napewno po wymianie termostatu silnik bedzie ci sie szybciej nagrzewał bo nie bedzie za wcześnie przepuszczał płynu na chłodnice.wymień termostat i wymień czujnik od wiatraków.jak wymienisz te dwa elementy to bedzie ok.ja stawiam na to i w niczym innym nie widze problemu...

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 06 maja 2007, 22:46

hudy pisze:napewno po wymianie termostatu silnik bedzie ci sie szybciej nagrzewał bo nie bedzie za wcześnie przepuszczał płynu na chłodnice.wymień termostat i wymień czujnik od wiatraków.jak wymienisz te dwa elementy to bedzie ok.ja stawiam na to i w niczym innym nie widze problemu...
Skoro wczesniej bylo ok a teraz nagle oba elementy padly :?: cos mi sie to malo prawdopodobne wydaje. Mysle ze bardziej jest tak ze silnik ma juz ponad 90 w rzeczywistosci a przez zepsuty czujnik wskazówki na szafie pokazuje jedynie 80. Dletego proponuje sprawdzic temp. vagiem, zanim zaczniesz ladowac kase w coraz to nowe elementy niepotrzebnie. Po vagu bedziesz mial pewnosc co jest :!:

xavier

Post autor: xavier » 06 maja 2007, 23:14

samo podpiecie do vaga to jednoroazowo co najmniej 50 zl :) takze nei wiem co wyjdzie taniej, wymienic w ciemno termostat i czujnik, niz bwic sie w podpinanie do waga i za to placic.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 maja 2007, 23:29

w sumie wyjdzie na to samo.termostat kupiłem za 20 zł a czujniki widziałem po 25 - 35zł zalezy jaki...te dwa elementy wymieni sam bez dodatkowych kosztów a ile bedzie miał z tego satysfakcji ze sam to zrobił ;-)
Ostatnio zmieniony 06 maja 2007, 23:34 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 06 maja 2007, 23:33

Nie wiem jak Ty na to patrzysz, ale moim zdaniem chcac i czaami robiac cos samemu przy aucie warto miec wlasny sprzet diagnostyczny. Kupno kabla zwraca sie juz po 2 wizycie w warsztacie, gdzie skasuja Cie za samo podlaczenie. A skoro teraz zastanawiasz sie nad kosztami to sam termostat to co najmniej 40zl (Wahler). Innego nie polecam, chyba ze znajdzies Behr'a. Czujnik nie wiem ile. Wiec sam musisz to skalkulowac, albo poszukac klubowicza w Twoich okolicach, ktory za piwo sprawdzi Ci temperature silnika...

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 maja 2007, 23:41

ja kupiłem termostat firmy Vernet za 20 zł i działa bez zarzutu już ponad rok a termostaty firmy Wahler sa za niecałe 30zł...

xavier

Post autor: xavier » 06 maja 2007, 23:54

powiedzcie mi w takim razie gdzie kabelek do podlaczenia VAGa mozna nabyc? I sam soft skad wziasc? Chetnie bym sie w takie cos wyposazyl na przyszlosc.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 07 maja 2007, 00:00

Softa sciagniesz z sieci a kabel polecaja kupic tu: www viaken.pl
Osobiscie sam w najblizszym czasie mam zamiar kupic u nich kabel, bo juz od pewnego czasu dorastam do wlasnego, ale poki co jeszcze nic mnie nie przycisnelo i caly czas to odkladam :mrgreen:

xavier

Post autor: xavier » 07 maja 2007, 00:29

Czyli rozumiem ze powinienem kupic taki zestawik http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&prodid=76 (audi 80 B4 ma wtyk OBD1 czyli 2 piny nie myle sie?) plus zalatwic sobie sofcik VAG

ciekawi mnie jakie rzeczy mozna w 80-takch stestowac VAGiem - w koncu auto najnowsze nie jest ;) i jeszcze nie bylo tak napchane elektronika.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 07 maja 2007, 16:42

Z tego co sie orientowalem to wystarczy ten:
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=28

xavier

Post autor: xavier » 07 maja 2007, 21:37

mozliwe, tyle ze mi jest potrzebny interfejs USB bo w lapie nie mam portu serial

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 10 maja 2007, 15:38

Zagadaj ludzi z Viakena. Z pewnoscia Ci pomoga :!:

xavier

Post autor: xavier » 12 maja 2007, 20:08

Jelly pisze:
hudy pisze:napewno po wymianie termostatu silnik bedzie ci sie szybciej nagrzewał bo nie bedzie za wcześnie przepuszczał płynu na chłodnice.wymień termostat i wymień czujnik od wiatraków.jak wymienisz te dwa elementy to bedzie ok.ja stawiam na to i w niczym innym nie widze problemu...
Skoro wczesniej bylo ok a teraz nagle oba elementy padly :?: cos mi sie to malo prawdopodobne wydaje. Mysle ze bardziej jest tak ze silnik ma juz ponad 90 w rzeczywistosci a przez zepsuty czujnik wskazówki na szafie pokazuje jedynie 80. Dletego proponuje sprawdzic temp. vagiem, zanim zaczniesz ladowac kase w coraz to nowe elementy niepotrzebnie. Po vagu bedziesz mial pewnosc co jest :!:
kolega Jelly chyba mial racje :) Dzisiaj wymienilem termostat - pierwsze zdziewienie bylo ze przy odkreceniu pokrywy pod ktora sie on znajduje okazalo sie ze byl zamkniety (czyli sie zamykal i otwieral a nie jak tak jak padla prognoza ze ejst otwarty i od razu plyn puszcza). No ale nic, jak juz rozkrecone to wymienilismy na nowy. Nie zmienilo sie nic, temperatura jest dalej wokolicach 80 na zegarze. Wyglada na to ze niepoprawnie dziala ten czujnik ktory przekazuje dane do zegara (sam zegar zwarty do masy podskakuje od 0 do konca) - mam na mysli ten czujnik okragly, trojpinowy. Od gory przy silniku zaraz. Jelly zdaje sie nazwal go "na szafie" - co to jest szafa? :)

W kazdym razie diagnoza jest taka ze ten czujnik jest zly a silnik ma dobra temperature, wiatraki zalaczaja sie poprawnie (bo one chodza na innym czujniku pod chlodnica, prawda?). A wiec bede wymienial ten czujnik od zegara 'na szafie' - czyli okragle gniazdo, trojpinowe. Moze ktos wie jaki on ma symbol lub gdzie go kupic w necie (np allegro)?
Ostatnio zmieniony 12 maja 2007, 20:22 przez xavier, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl