[1.9 1Z] nie łapie temperatury
Skoro wczesniej bylo ok a teraz nagle oba elementy padly :?: cos mi sie to malo prawdopodobne wydaje. Mysle ze bardziej jest tak ze silnik ma juz ponad 90 w rzeczywistosci a przez zepsuty czujnik wskazówki na szafie pokazuje jedynie 80. Dletego proponuje sprawdzic temp. vagiem, zanim zaczniesz ladowac kase w coraz to nowe elementy niepotrzebnie. Po vagu bedziesz mial pewnosc co jest :!:hudy pisze:napewno po wymianie termostatu silnik bedzie ci sie szybciej nagrzewał bo nie bedzie za wcześnie przepuszczał płynu na chłodnice.wymień termostat i wymień czujnik od wiatraków.jak wymienisz te dwa elementy to bedzie ok.ja stawiam na to i w niczym innym nie widze problemu...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
w sumie wyjdzie na to samo.termostat kupiłem za 20 zł a czujniki widziałem po 25 - 35zł zalezy jaki...te dwa elementy wymieni sam bez dodatkowych kosztów a ile bedzie miał z tego satysfakcji ze sam to zrobił
Ostatnio zmieniony 06 maja 2007, 23:34 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wiem jak Ty na to patrzysz, ale moim zdaniem chcac i czaami robiac cos samemu przy aucie warto miec wlasny sprzet diagnostyczny. Kupno kabla zwraca sie juz po 2 wizycie w warsztacie, gdzie skasuja Cie za samo podlaczenie. A skoro teraz zastanawiasz sie nad kosztami to sam termostat to co najmniej 40zl (Wahler). Innego nie polecam, chyba ze znajdzies Behr'a. Czujnik nie wiem ile. Wiec sam musisz to skalkulowac, albo poszukac klubowicza w Twoich okolicach, ktory za piwo sprawdzi Ci temperature silnika...
Czyli rozumiem ze powinienem kupic taki zestawik http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&prodid=76 (audi 80 B4 ma wtyk OBD1 czyli 2 piny nie myle sie?) plus zalatwic sobie sofcik VAG
ciekawi mnie jakie rzeczy mozna w 80-takch stestowac VAGiem - w koncu auto najnowsze nie jest i jeszcze nie bylo tak napchane elektronika.
ciekawi mnie jakie rzeczy mozna w 80-takch stestowac VAGiem - w koncu auto najnowsze nie jest i jeszcze nie bylo tak napchane elektronika.
Z tego co sie orientowalem to wystarczy ten:
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=28
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=28
kolega Jelly chyba mial racje Dzisiaj wymienilem termostat - pierwsze zdziewienie bylo ze przy odkreceniu pokrywy pod ktora sie on znajduje okazalo sie ze byl zamkniety (czyli sie zamykal i otwieral a nie jak tak jak padla prognoza ze ejst otwarty i od razu plyn puszcza). No ale nic, jak juz rozkrecone to wymienilismy na nowy. Nie zmienilo sie nic, temperatura jest dalej wokolicach 80 na zegarze. Wyglada na to ze niepoprawnie dziala ten czujnik ktory przekazuje dane do zegara (sam zegar zwarty do masy podskakuje od 0 do konca) - mam na mysli ten czujnik okragly, trojpinowy. Od gory przy silniku zaraz. Jelly zdaje sie nazwal go "na szafie" - co to jest szafa?Jelly pisze:Skoro wczesniej bylo ok a teraz nagle oba elementy padly :?: cos mi sie to malo prawdopodobne wydaje. Mysle ze bardziej jest tak ze silnik ma juz ponad 90 w rzeczywistosci a przez zepsuty czujnik wskazówki na szafie pokazuje jedynie 80. Dletego proponuje sprawdzic temp. vagiem, zanim zaczniesz ladowac kase w coraz to nowe elementy niepotrzebnie. Po vagu bedziesz mial pewnosc co jest :!:hudy pisze:napewno po wymianie termostatu silnik bedzie ci sie szybciej nagrzewał bo nie bedzie za wcześnie przepuszczał płynu na chłodnice.wymień termostat i wymień czujnik od wiatraków.jak wymienisz te dwa elementy to bedzie ok.ja stawiam na to i w niczym innym nie widze problemu...
W kazdym razie diagnoza jest taka ze ten czujnik jest zly a silnik ma dobra temperature, wiatraki zalaczaja sie poprawnie (bo one chodza na innym czujniku pod chlodnica, prawda?). A wiec bede wymienial ten czujnik od zegara 'na szafie' - czyli okragle gniazdo, trojpinowe. Moze ktos wie jaki on ma symbol lub gdzie go kupic w necie (np allegro)?
Ostatnio zmieniony 12 maja 2007, 20:22 przez xavier, łącznie zmieniany 1 raz.