Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 1Z] nie łapie temperatury

ODPOWIEDZ
Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 23 maja 2007, 12:40

minon1 pisze:
rczopik2 pisze:A co sądzicie o tym.
U mnie silnik normalnie łapie temp. wentylator pierwszego biegu nie jestem pewien przy jakiej temp. się włąncza bo pracuje cicho, ale napewno działa bo oba kręcą już przy 98st.C. chyba że się myle że może nie być pierwszego a jest drugi bieg.
Miałem okazję to zauwarzyć wcześniej ale wczoraj wybiło 30 st.C i stojąc w korku 90st.C złapał po ok.10-15min. dodam że wszystko się działo przy włączonej klimie i mimo że wiatraki kręciły non-stop to wskazówka wychyliła się ponad 100st.C ok.102st. nie wiem co by się dalej działo jak bym jeszcze postał w korku ale na trasie zaczęła nieco spadać na 98st.C i tak się utrzymała jadąc spokojnie ok. 90-100 km/h
ok. 40 km.
Płyn mam czysty kolor zielony.
Pozdrawiam :-D
uuuuuuuuuu to nie dobrze. Normalnie autko powinno stać i bez względu czy z klimą czy nie, na zewnątrz 20 czy 30 i nie powinno przekaraczać 98C(czy koło100).
Wiatraki się włączają przy 95C i nie jestem do końca pewien ale chodzą albo 2 albo żaden. Tak jest u mnie, bo słyszę je bo są głośne.
Moim zdaniem nie jest wcale źle. Wiatraki sa 2 i zawsze działają oba, ale mają dwa biegi. 1 włącza sie jak powiedział kolega przy ok.95 a 2 przy ok 102 stopniach, wiec musialbys sprawdzic czy powyzej 100 wiatraki zaczynają szybciej pracowac. U mnie jest akurat tak ze w cieply dzien przy jezdzie w korku z klima wskazowka "chodzi" pomiedzy ok.93 a 100 stopni. Powyzej 100 jeszcze nie skoczylo, ale musze go kiedys przetestowac czy w upalny dzien na jalowym biegu wejdzie powyzej 100...

maniekwrc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 02 lip 2009, 14:06
Lokalizacja: Wrocław

[B4 1,9TDI 1Z] bardzo wolno się nagrzewa

Post autor: maniekwrc » 21 sty 2010, 22:25

Mam problem z nagrzewaniem auta bardzo wolno się grzeje przy temperaturze na dworze -7 godzinnej jazdzie po mieście w korkach auto osiąga 86 st a to chyba za długo . Wymieniłem termostat i efekt jest taki sam czas nagrzewania nie zmienił się wogule.

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 21 sty 2010, 22:36

Pytasz o te 86 st. czy masz w aucie zimno po godzinnej jeździe. W tych warunkach to normalka Ja przejeżdżam 25km z chaty do roboty i temperatura jest 89st. W aucie gorąco.

maniekwrc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 02 lip 2009, 14:06
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: maniekwrc » 21 sty 2010, 22:55

chodzi mi o czas w aucie zaczyna lecie ciepłe powietrze po paru kilometrach ale ale normalną temperaturę osiąga po godzinie a to chyba bardzo długo .

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 22 sty 2010, 08:01

maniekwrc pisze:Mam problem z nagrzewaniem auta bardzo wolno się grzeje przy temperaturze na dworze -7 godzinnej jazdzie po mieście w korkach auto osiąga 86 st a to chyba za długo . Wymieniłem termostat i efekt jest taki sam czas nagrzewania nie zmienił się wogule.
A gdzie silnik ma się nagrzać silnik przy tych -7°C. Jak sa korki to masz średnio <1500obr/min. Do tego diesel to nie benzyna że daje dużo ciepła. Ważne że w środku jest ciepło. Poszukaj jest dużo tematów o tym, ostatnio coraz więcej przypadków, może być wiele przyczyn poza faktem jazdy w korkach.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 22 sty 2010, 18:18

ja mam wymieniony termostat i czujnik temp.a teraz nawet zakryłem częściowo chłodnicę i dalej wolno łapie temp.te typy tak mają jak jest do-10 to szybko łapie temp.a jak więcej mrozu to kiszka także nie łam się w tych typach tak już jest

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 sty 2010, 22:52

gibaj pisze:te typy tak mają
te typy tak maja jak jest coś zwalone <ok> ja mam inną ciekawą zagadkę dla was.u kumpla jest tak że jak jest nawiew włączony więcej niż na 1 biegu to samochód strasznie wolno się nagrzewa a natomiast jak włączy nawiew na 4 to temperatura nawet z 90 stopni podczas jazdy spadnie.jak stoi na postoju to już całkowicie jest porażka bo jak włączy nawet na 2 bieg to potrafi schłodzić silnik do 50 stopni. dodam jeszcze że dolny wąż jest zimny... wiem żę nawiew potrafi schłodzić nagrzewnicę ale żeby aż tak schładzało cały układ??

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 23 sty 2010, 15:35

Napisz dwie rzeczy oryginalny termostat i druga po ilu kilometrach masz te 90 stopni na zegarze i pamiętaj diesel na wolnych obrotach ci się nie nagrzeje wręcz przeciwnie jak masz włączone ogrzewanie to temperatura będzie spadać a witam swojaka :-D

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 23 sty 2010, 16:52

a te 86st pokazuje Ci na climatroniku rozumiem?

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 24 sty 2010, 10:49

Ja mam ten sam problem.

Ale wydaje mi się że to jest normalne jeśli nagrzewnica jest dobra (nie zapchana).

Po prostu nagrzewnica działa jako chłodnica płynu,a tym bardziej w takie mrozy.

W starych dizezach można było podnieć dawkę nawęd sporo a w naszych niuniach nieznacznie.

ale jeśli się mylę to proszę o poprawienie.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 sty 2010, 12:16

termostat nie oryginalny,samochód osiąga 90 stopni po ok 6km spokojnej jazdy jeśli oczywiście nawiew jest max na 1 biegu bo jeśli jest na 2 i więcej to samochód się o wiele dłużej nagrzewa.termostat nie przepuszcza więc nie ma wpływu na mały obieg.jeśli włączy się nawiew na 3 lub 4 bieg podczas jazdy a temperatura na blacie jest 90 stopni to po chwili spada do ok 70 stopni i tak się utrzymuje.następnie jeśli nawiew się obnizy do 1 lub 2 biegu wtedy temperatura idzie do 90 stopni i się utrzymuje...ewidentnie widać że nagrzewnica jest schładzana ale czemu aż tak bardzo że schładza cały układ...

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 24 sty 2010, 12:44

Koledzy tak się zastanawiałem???

jak by pomoc naszym furkom i zamontować na kolektorze wydechowym osłonę tak jak w benzyniaku i rurom aluminiowo papierową doprowadzić dopływ ciepłego powietrza na zimę do wlotu dmuchawy?????? :?:

sajmon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: LKR

Post autor: sajmon » 24 sty 2010, 15:20

jetta1911 pisze:Koledzy tak się zastanawiałem???

jak by pomoc naszym furkom i zamontować na kolektorze wydechowym osłonę tak jak w benzyniaku i rurom aluminiowo papierową doprowadzić dopływ ciepłego powietrza na zimę do wlotu dmuchawy?????? :?:
chcesz się otruć?

maniekwrc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 02 lip 2009, 14:06
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: maniekwrc » 24 sty 2010, 16:11

Ja mam oryginalny termostat dopiero założony nie potrzebnie stary wymieniłem bo efekt ten sam . Zasłoniłem chłodnice kartonem i jest duża poprawa auto po przejechaniu 15 km jest już ciepłe .

zastanawia mnie inna rzecz pod maską na wężu przed nagrzewnicą jest zamontowane jakieś ustrojstwo które wygląda jak grzałka co to jest i kiedy powinno działać ??????

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 sty 2010, 16:13

sajmon pisze:chcesz się otruć?
Jak szczelny wydech to się nie otruje ;-) w trabancie był taki patent .Już lepiej zamontuj sobie podgrzewacz płynu na wyjsciu z nagrzewnicy o ile nie masz bo niektóre b4 miały.Kilka minut i leci ciepłe powietrze i silnik się szybciej nagrzewa

[ Dodano: 2010-01-24, 16:16 ]
maniekwrc pisze:zastanawia mnie inna rzecz pod maską na wężu przed nagrzewnicą jest zamontowane jakieś ustrojstwo które wygląda jak grzałka co to jest i kiedy powinno działać ??????
no właśnie to jest podgrzewacz płynu .Co do zasady działania to poczytaj tu https://audi80.pl/19tdi-1z-podgrzewa ... t21179.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl