Moim zdaniem nie jest wcale źle. Wiatraki sa 2 i zawsze działają oba, ale mają dwa biegi. 1 włącza sie jak powiedział kolega przy ok.95 a 2 przy ok 102 stopniach, wiec musialbys sprawdzic czy powyzej 100 wiatraki zaczynają szybciej pracowac. U mnie jest akurat tak ze w cieply dzien przy jezdzie w korku z klima wskazowka "chodzi" pomiedzy ok.93 a 100 stopni. Powyzej 100 jeszcze nie skoczylo, ale musze go kiedys przetestowac czy w upalny dzien na jalowym biegu wejdzie powyzej 100...minon1 pisze:uuuuuuuuuu to nie dobrze. Normalnie autko powinno stać i bez względu czy z klimą czy nie, na zewnątrz 20 czy 30 i nie powinno przekaraczać 98C(czy koło100).rczopik2 pisze:A co sądzicie o tym.
U mnie silnik normalnie łapie temp. wentylator pierwszego biegu nie jestem pewien przy jakiej temp. się włąncza bo pracuje cicho, ale napewno działa bo oba kręcą już przy 98st.C. chyba że się myle że może nie być pierwszego a jest drugi bieg.
Miałem okazję to zauwarzyć wcześniej ale wczoraj wybiło 30 st.C i stojąc w korku 90st.C złapał po ok.10-15min. dodam że wszystko się działo przy włączonej klimie i mimo że wiatraki kręciły non-stop to wskazówka wychyliła się ponad 100st.C ok.102st. nie wiem co by się dalej działo jak bym jeszcze postał w korku ale na trasie zaczęła nieco spadać na 98st.C i tak się utrzymała jadąc spokojnie ok. 90-100 km/h
ok. 40 km.
Płyn mam czysty kolor zielony.
Pozdrawiam
Wiatraki się włączają przy 95C i nie jestem do końca pewien ale chodzą albo 2 albo żaden. Tak jest u mnie, bo słyszę je bo są głośne.
[1.9 1Z] nie łapie temperatury
[B4 1,9TDI 1Z] bardzo wolno się nagrzewa
Mam problem z nagrzewaniem auta bardzo wolno się grzeje przy temperaturze na dworze -7 godzinnej jazdzie po mieście w korkach auto osiąga 86 st a to chyba za długo . Wymieniłem termostat i efekt jest taki sam czas nagrzewania nie zmienił się wogule.
A gdzie silnik ma się nagrzać silnik przy tych -7°C. Jak sa korki to masz średnio <1500obr/min. Do tego diesel to nie benzyna że daje dużo ciepła. Ważne że w środku jest ciepło. Poszukaj jest dużo tematów o tym, ostatnio coraz więcej przypadków, może być wiele przyczyn poza faktem jazdy w korkach.maniekwrc pisze:Mam problem z nagrzewaniem auta bardzo wolno się grzeje przy temperaturze na dworze -7 godzinnej jazdzie po mieście w korkach auto osiąga 86 st a to chyba za długo . Wymieniłem termostat i efekt jest taki sam czas nagrzewania nie zmienił się wogule.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
te typy tak maja jak jest coś zwalone <ok> ja mam inną ciekawą zagadkę dla was.u kumpla jest tak że jak jest nawiew włączony więcej niż na 1 biegu to samochód strasznie wolno się nagrzewa a natomiast jak włączy nawiew na 4 to temperatura nawet z 90 stopni podczas jazdy spadnie.jak stoi na postoju to już całkowicie jest porażka bo jak włączy nawet na 2 bieg to potrafi schłodzić silnik do 50 stopni. dodam jeszcze że dolny wąż jest zimny... wiem żę nawiew potrafi schłodzić nagrzewnicę ale żeby aż tak schładzało cały układ??gibaj pisze:te typy tak mają
Ja mam ten sam problem.
Ale wydaje mi się że to jest normalne jeśli nagrzewnica jest dobra (nie zapchana).
Po prostu nagrzewnica działa jako chłodnica płynu,a tym bardziej w takie mrozy.
W starych dizezach można było podnieć dawkę nawęd sporo a w naszych niuniach nieznacznie.
ale jeśli się mylę to proszę o poprawienie.
Ale wydaje mi się że to jest normalne jeśli nagrzewnica jest dobra (nie zapchana).
Po prostu nagrzewnica działa jako chłodnica płynu,a tym bardziej w takie mrozy.
W starych dizezach można było podnieć dawkę nawęd sporo a w naszych niuniach nieznacznie.
ale jeśli się mylę to proszę o poprawienie.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
termostat nie oryginalny,samochód osiąga 90 stopni po ok 6km spokojnej jazdy jeśli oczywiście nawiew jest max na 1 biegu bo jeśli jest na 2 i więcej to samochód się o wiele dłużej nagrzewa.termostat nie przepuszcza więc nie ma wpływu na mały obieg.jeśli włączy się nawiew na 3 lub 4 bieg podczas jazdy a temperatura na blacie jest 90 stopni to po chwili spada do ok 70 stopni i tak się utrzymuje.następnie jeśli nawiew się obnizy do 1 lub 2 biegu wtedy temperatura idzie do 90 stopni i się utrzymuje...ewidentnie widać że nagrzewnica jest schładzana ale czemu aż tak bardzo że schładza cały układ...
Ja mam oryginalny termostat dopiero założony nie potrzebnie stary wymieniłem bo efekt ten sam . Zasłoniłem chłodnice kartonem i jest duża poprawa auto po przejechaniu 15 km jest już ciepłe .
zastanawia mnie inna rzecz pod maską na wężu przed nagrzewnicą jest zamontowane jakieś ustrojstwo które wygląda jak grzałka co to jest i kiedy powinno działać ??????
zastanawia mnie inna rzecz pod maską na wężu przed nagrzewnicą jest zamontowane jakieś ustrojstwo które wygląda jak grzałka co to jest i kiedy powinno działać ??????
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak szczelny wydech to się nie otruje w trabancie był taki patent .Już lepiej zamontuj sobie podgrzewacz płynu na wyjsciu z nagrzewnicy o ile nie masz bo niektóre b4 miały.Kilka minut i leci ciepłe powietrze i silnik się szybciej nagrzewasajmon pisze:chcesz się otruć?
[ Dodano: 2010-01-24, 16:16 ]
no właśnie to jest podgrzewacz płynu .Co do zasady działania to poczytaj tu https://audi80.pl/19tdi-1z-podgrzewa ... t21179.htmmaniekwrc pisze:zastanawia mnie inna rzecz pod maską na wężu przed nagrzewnicą jest zamontowane jakieś ustrojstwo które wygląda jak grzałka co to jest i kiedy powinno działać ??????