Hej, zakupiłem niedawno nowe auto które było mało eksploatowane, przebieg jest naprawdę niski i teoretycznie wszystko było wymieniane na czas, ale wiadomo jak to jest, nie ma co ryzykować. Czeka mnie zatem pierwsze serwisowanie. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to że rozrząd był robiony ~23k km i 3 lata temu ale pewnie wymienię go profilaktycznie. Planuję rozrząd, olej, komplet filtrów. Polecacie części jakiejś konkretnej firmy? Jaki olej przy założeniu że chciałbym zalać coś lepszego w ramach miłego rozpoczęcia współpracy z tym autkiem. Generalnie auto jest dobrze zachowane i chciałbym utrzymać ten stan jak najdłużej, jestem w stanie dołożyć kilka złotych do lepszych podzespołów jeśli relacja cena/jakość będzie tego warta.
Pozdrawiam
[B4 2.6 ABC] Pierwszy serwis
z doświadczenia dodam że wszystko dzisiaj się potrafi wysr..ć, na pierwszy montaż dzisiaj Audi potrafi dać Dayco na rozrząd wszystko musi spełniać normy tak więc sam sobie odpowiedz co zakładać u mnie jak rozrząd to np INA...Kemmezi pisze: jestem w stanie dołożyć kilka złotych do lepszych podzespołów jeśli relacja cena/jakość będzie tego warta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lis 2007, 19:12
Rozrząd to nie profilaktycznie, ale koniecznie. Również polecam INA. Kup cały komplet. W jednym pudełku masz wszystko co niezbędne. Wszystkie rolki, pompę, szpilki itp.
Pasek wielorowkowy i napinacz.
Warto sprawdzić klocki, tarcze ewentualnie wymiana płynu hamulcowego.
Olej w skrzyni i filtr, jeżeli to automat. Jeżeli manual to tylko olej. Nie słuchaj bajek, że się go nie wymienia. Proponuje go dobrze obejrzeć po zlaniu. Zobaczysz jak wygląda.
Jedyny wymóg to wysoka kultura pracy. Czysto, bez piachu i brudu. Mechanicy, raczej nie przykładają się do tego.
Sprawdź ładowanie. ok 14 V jak mniej to do wymiany regulator napięcia.
Jeżeli masz klimę to warto odgrzybić instalacje. Potem pewnie będą kolejki. Dodatkowo niska temperatura sprzyja odgrzybianu ozonem.
Na koniec świece i kable.
O filtrach nie wspominam
To taka moja check lista
Pasek wielorowkowy i napinacz.
Warto sprawdzić klocki, tarcze ewentualnie wymiana płynu hamulcowego.
Olej w skrzyni i filtr, jeżeli to automat. Jeżeli manual to tylko olej. Nie słuchaj bajek, że się go nie wymienia. Proponuje go dobrze obejrzeć po zlaniu. Zobaczysz jak wygląda.
Jedyny wymóg to wysoka kultura pracy. Czysto, bez piachu i brudu. Mechanicy, raczej nie przykładają się do tego.
Sprawdź ładowanie. ok 14 V jak mniej to do wymiany regulator napięcia.
Jeżeli masz klimę to warto odgrzybić instalacje. Potem pewnie będą kolejki. Dodatkowo niska temperatura sprzyja odgrzybianu ozonem.
Na koniec świece i kable.
O filtrach nie wspominam
To taka moja check lista
Uff, to trochę pociągnie po kieszeni, no ale co zrobić. Do rozrządu i pompy dorzucę pewnie termostat bo z tego co słyszałem to warto go wymienić, sprostujcie mnie proszę jeśli się mylę. Pedał hamulca jest twardy a samo hamowanie mało efektywne także na pewno trzeba się temu przyjrzeć. Nie wiem czy powinienem rozpętywać kolejną burzę, ale zrobię to... jaki olej? I na koniec - auto jak na mój gust długo kręci przy rozpalaniu, może to być problem z rzeczonymi świecami i przewodami czy szukać gdzie indziej? Samochód był przez ostatnie lata sporadycznie użytkowany.