Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Pierwszy serwis

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Kemmezi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 16 mar 2017, 22:05

[B4 2.6 ABC] Pierwszy serwis

Post autor: Kemmezi » 20 mar 2017, 22:57

Hej, zakupiłem niedawno nowe auto które było mało eksploatowane, przebieg jest naprawdę niski i teoretycznie wszystko było wymieniane na czas, ale wiadomo jak to jest, nie ma co ryzykować. Czeka mnie zatem pierwsze serwisowanie. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to że rozrząd był robiony ~23k km i 3 lata temu ale pewnie wymienię go profilaktycznie. Planuję rozrząd, olej, komplet filtrów. Polecacie części jakiejś konkretnej firmy? Jaki olej przy założeniu że chciałbym zalać coś lepszego w ramach miłego rozpoczęcia współpracy z tym autkiem. piwoa80 Generalnie auto jest dobrze zachowane i chciałbym utrzymać ten stan jak najdłużej, jestem w stanie dołożyć kilka złotych do lepszych podzespołów jeśli relacja cena/jakość będzie tego warta.

Pozdrawiam okok

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 mar 2017, 09:46

Możesz pompę wodę zmienić razem z rozrządem jeśli wygląda na długo niewymienianą.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 21 mar 2017, 11:35

Kemmezi pisze: jestem w stanie dołożyć kilka złotych do lepszych podzespołów jeśli relacja cena/jakość będzie tego warta.
z doświadczenia dodam że wszystko dzisiaj się potrafi wysr..ć, na pierwszy montaż dzisiaj Audi potrafi dać Dayco na rozrząd glupek_ wszystko musi spełniać normy tak więc sam sobie odpowiedz co zakładać ;-) u mnie jak rozrząd to np INA...

Grzegorz-DTR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2007, 19:12

Post autor: Grzegorz-DTR » 21 mar 2017, 15:42

Rozrząd to nie profilaktycznie, ale koniecznie. Również polecam INA. Kup cały komplet. W jednym pudełku masz wszystko co niezbędne. Wszystkie rolki, pompę, szpilki itp.

Pasek wielorowkowy i napinacz.

Warto sprawdzić klocki, tarcze ewentualnie wymiana płynu hamulcowego.

Olej w skrzyni i filtr, jeżeli to automat. Jeżeli manual to tylko olej. Nie słuchaj bajek, że się go nie wymienia. Proponuje go dobrze obejrzeć po zlaniu. Zobaczysz jak wygląda. <niedowiarek>
Jedyny wymóg to wysoka kultura pracy. Czysto, bez piachu i brudu. Mechanicy, raczej nie przykładają się do tego.

Sprawdź ładowanie. ok 14 V jak mniej to do wymiany regulator napięcia.

Jeżeli masz klimę to warto odgrzybić instalacje. Potem pewnie będą kolejki. Dodatkowo niska temperatura sprzyja odgrzybianu ozonem.

Na koniec świece i kable.

O filtrach nie wspominam

To taka moja check lista :-D

Kemmezi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 16 mar 2017, 22:05

Post autor: Kemmezi » 21 mar 2017, 18:39

Uff, to trochę pociągnie po kieszeni, no ale co zrobić. :-) Do rozrządu i pompy dorzucę pewnie termostat bo z tego co słyszałem to warto go wymienić, sprostujcie mnie proszę jeśli się mylę. Pedał hamulca jest twardy a samo hamowanie mało efektywne także na pewno trzeba się temu przyjrzeć. Nie wiem czy powinienem rozpętywać kolejną burzę, ale zrobię to... jaki olej? :-D I na koniec - auto jak na mój gust długo kręci przy rozpalaniu, może to być problem z rzeczonymi świecami i przewodami czy szukać gdzie indziej? Samochód był przez ostatnie lata sporadycznie użytkowany.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 mar 2017, 19:35

Termostat możesz zmienić też bo przy zdejmowaniu rozrządu jest łatwiej. Co do odpalania to może być wiele rzeczy, dobrze też sprawdzić ciśnienie paliwa.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga