Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] ciepły nie chce zbytnio odpalać

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Xingu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 06 mar 2016, 17:24

[B4 2.0 ABT] ciepły nie chce zbytnio odpalać

Post autor: Xingu » 20 mar 2017, 18:12

Witam. Problem z odpaleniem ciepłego silnika zaczął się po pomiarze kompresji (10.9bara średnio). Zimny pali od strzała ale ciepły trzeba kręcić 5 sek rozrusznikiem po czym wskakują obroty na poziomie 400-600 i po kolejnych 5 sekundach 1000 ale po dodaniu gazu od razu po ustabilizowaniu się obrotów potrafi zgasnąć. Przy odpalaniu strasznie wali benzyną w kabinie. Po resecie ecu przez jakieś 200km słychać cykanie przekaźnika spod kierownicy. Wymiana niebieskiego czujnika temperatury i ponowny reset ecu pomogły na jakieś 50 km w miedzy czasie słychać cykanie przekaźnika najczęściej po dodaniu pełnego gazu. Przy odpalaniu ciepłego silnika na gazie nie ma najmniejszego problemu. Mogę załatwić kompa wraz z vag-com 311 ale nie wiem czy coś w tym silniku podejrzę. Nie zawsze mam takie cyrki ale zdarzają się dość często. Przy okazji mam jeszcze inne 2 pytania:

1.Jakie są objawy wieszającego sie rozrusznika bo czasami przy odpalaniu słyszę ze jak piszczy lub jak to nazwać, odpuszczam kluczyk a silnik wcale nie odpalił

2. Przy pomiarze spalin na stacji diagnostycznej lamba wyszła na gazie 1.4... a na benzynie 1.258 bodajże i czy też idzie ją sprawdzić za pomocą vaga. Z góry wielkie dzięki :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 mar 2017, 18:34

Jak odpięcie akumulatora pomaga to rozwiązaniem jest zrobienie poprawnej emulacji sondy lambda na gazie albo automatycznego odcięcie zasilania od ECU po zgaszeniu.

Co do wyniku pomiaru spalin to na benzynie mogło tak wyjść przez to że ECU się rozstroiło od jazdy na gazie a gaz źle wyregulowany albo jeśli masz II generacja to sonda lambda padła.

Co do cykania to dobrze zobaczyć który to przekaźnik cyka. Dobrze też sprawdzić kabel masowy przykręcony w okolicy alternatora.

Xingu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 06 mar 2016, 17:24

Post autor: Xingu » 20 mar 2017, 19:23

Dodam że po świecach widać ze jest za uboga mieszanka

[ Dodano: 2017-03-20, 19:23 ]
Podmieniłem kilka czujników i okazał sie własnie temu wszystkiemu winny aktualnie wsadzony nowy czujnik ale na tych starych było nie lepiej wiec chyba wszystkie już padły. Najlepiej silnik chodził bez podpięcia żadnego :D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 mar 2017, 19:34

Xingu, to jeszcze wcale nie oznacza że czujniki są uszkodzone ;-) zapewne po odpięciu czujnika mowa o niebieskim oczywiście ecu przyjmuje pewnie trochę inną mapę bp + wyprzedza ciut zapłon uzależniając to od ujemnej temp którą widzi przy odpiętym czujniku, przez co silnik chodzi ciut lepiej.
Na forum są dane tego czujnika więc sprawdzenie go nie jest problemem.

Xingu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 06 mar 2016, 17:24

Post autor: Xingu » 20 mar 2017, 19:48

Da się chyba go sprawdzić przez vaga jaka temp widzi ecu ? Jeżeli to nie wina niebieskiego czujnika to gdzie szukać?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 mar 2017, 19:53

Xingu pisze:Da się chyba go sprawdzić przez vaga jaka temp widzi ecu ?
owszem z tym że ABT z pierwszych roczników nie miało pełnej diagnozy więc nie sprawdzisz, późniejsze już tak
Xingu pisze:Jeżeli to nie wina niebieskiego czujnika to gdzie szukać?
Maciek już ci napisał co prawdopodobnie jest powodem
maciek889 pisze:Jak odpięcie akumulatora pomaga to rozwiązaniem jest zrobienie poprawnej emulacji sondy lambda na gazie albo automatycznego odcięcie zasilania od ECU po zgaszeniu.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 mar 2017, 20:12

Właśnie odłączenie tego czujnika może uruchamiać ssanie i kompensować rozjechane na ubogo mapy.

Xingu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 06 mar 2016, 17:24

Post autor: Xingu » 21 mar 2017, 20:10

Obrazek

czy tu wszystko jest w porządku. temperatura silnika to 90 stopni

no i jeszcze 00522 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62) taki bład wywaliło wiec jednak czujnik niby ze nowy to uwalony

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 mar 2017, 08:33

Xingu pisze:czy tu wszystko jest w porządku. temperatura silnika to 90 stopni
niestety nie posiadam dokładnej rozpiski odnośnie tej grupy - co i jak
Xingu pisze:no i jeszcze 00522 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62) taki bład wywaliło wiec jednak czujnik niby ze nowy to uwalony
no jeśli po skasowaniu znowu powrócił to ewidentnie coś na rzeczy jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl