Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - zmiana intercoolera a moc

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 16 mar 2017, 22:38

fota?

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 17 mar 2017, 08:14

_Dave, jak narazie to "suche fakty" bo nie wiem czy taka zmiana ma sens... jeśli pojawi się światełko w tunelu to zamawiam i montuje ;-)

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 18 mar 2017, 07:12

z tego co piszesz to malenstwo, z jednej str pomysl warty sprawdzenia a z 2giej na ilosc pracy to troche lipa :P jak modzic to raz a konkretnie

ja bym spróbował, wpadaj z gratami na niedziele, zrobimy grila, wsadzim go, logi i bedzie wiadomo czy cos dal, musial bys sprawdzc temp w dolocie na chwile obecna a potem jaka jest na tym nowym

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 18 mar 2017, 10:31

_Dave, moze i warty sprawdzenia ale raczej brak potencjalu na 200KM :-P
Pewnie w porownaniu z seria będzie lepiej ze względu na większy przepływ powietrza i prostą budowę (seryjny jest przekombinowany), ale zabierając się za coś chce żeby to miało sens rotfl
I tu pytanie o ile wiekszy od seryjnego powinien być nowy FMIC? Wcześniej pisałem o cm3, a liczyłem w m3 także wybaczcie mi błąd :-D Seria ma 0.003m3 ile powinien mieć nowy? Obecnie mam seryjne turbo wleci cos wiekszego ale jeszcze nie wiem co :-D

[ Dodano: 2017-03-18, 10:31 ]
Czy sam rdzeń wielkości 60cm x 15cm x 5cm będzie wystarczający? Do tego cały lutowany (boki też są z alu) co jest na + ze względu że lepiej będą odprowadzać ciepło niż plastik. Sam rdzeń większy od seryjnego o około 25% i większy przepływ powietrza. Jeszcze nie wiem jak go upchnę...

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 20 mar 2017, 10:48

Myślę ze nie jest tu istotna wielkość czy pojemność IC tylko powierzchnia ktora jest wystawiona bezpośrednio na przewiew powietrza. Ja mam rdzeń 60cm x 20 x 4 i po ostrej jezdzie jedna strona jest gorąca a juz od polowy ic letnia, druga strona zawsze jest zimna.

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 20 mar 2017, 11:52

brabus124, zatem jesli zamontowałbym IC który ma 70cmx9cmx5cm (calkowite wymiary IC razem z bokami - caly jest z alu) i byłby w całości odkryty (montaz we wnece srodkowej kratki) to byłby wystarczający? Mam w planach zmiane turbo na cos z potencjalem do 200KM i nie chce pozniej ponownie go wymieniac.
Z ciekawości jaka powierzchnia w Twoim IC jest wystawiona bezposrednio na przewiew powietrza? Ile obecnie masz KM?
Albo bardziej jakie turbo masz przy tym IC bo to chyba bardziej istotne.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 20 mar 2017, 19:12

Na chwilę obecną ok. 70% Ic jest wystawione na przewiew powietrza. Na chwilę obecną turbosprezarka gt1549s z potencjalem ok. 170KM a u mnie produkuje to ok. 150KM + ( program jest pod inne turbo i cisnienie 1.31bar)
Pod jaki zderzak chcesz montować ten IC??

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 21 mar 2017, 07:50

brabus124, na ta chwile pod serię bo przy okazji wymieniam sprzęgło na mocniejsze i robie całe zawieszenie przód. Poza tym chciałbym by wyglądał niepozornie ;-) IC będzie widoczny ale ważne jest to by był jak najbardziej wydajny.
IC ktory chce wstawic w miejsce srodkowej kratki jest przeznaczony do auta ktore ma 125KM czyli teoretycznie bedzie lepszy nic nasz seryjny z 80tki.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 21 mar 2017, 19:27

Arturo997, teoretycznie to nie licz bo to nie ma nic do rzeczy. Podam Ci przykład z turbosprezarkami, mam turbo ktore w jednym modelu 1.9 ma 105KM ( w oryginale) w 1z wyprodukuje max 140KM a drugia turbosprezarka w 1.9 ma 90KM ( oryginal) a w 1z produkuje 170KM -także tyle z teoretyki :-D

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 22 mar 2017, 10:08

brabus124, ale jak ktos cos robi pierwszy raz to na cos trzeba zwrócic uwage :-P
Pierwszy raz w sensie ze nigdy nie robiłem tak "rozleglej" (jak dla mnie) modyfikacji w osprzecie silnika no i chyba jako pierwszy chce pod serie zderzak i auto z klima upchnac taki IC - jak sie myle to mnie poprawcie :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl