[80 B4 All] montaz sterownika centralnego z pilota
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 05 lip 2016, 22:20
- Imię: Grzegorz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
[B4 1.9 1Z]
Witam wszystkich.
Potrzebuje pomocy odnośnie instalacji centralnego zamka w b4.
Zamek jest fabryczny, sterownik to Noxon T-5:
http://wildcar.pl/czesci-i-akcesoria-el ... noxon.html
Schemat:
Najpierw podłączyłem wszystko zgodnie ze schematem "sterowanie pneumatykiem" wg. wskazówek aldiego z jego montażu:
https://audi80.pl/topics74/b3-b4opis ... t36493.htm
Niestety po odpaleniu zamka spalił się bezpiecznik zasilania centralnym i zadziałały jedynie migacze. (podpinałem się pod przewód zielono-niebieski wychodzący z drzwi kierowcy).
Po zmianie końców przewodu zielono-niebieskiego (kierunku podania sygnału) sytuacja się powtórzyła.
Zmieniłem więc koncepcję na tą opisaną w tym temacie.
Znalazłem pod kanapą owe przewody brązowo-zielony i brązowo-szary.
Foto:
Dla sprawdzenia czy to te podpiąłem się do każdego z nich metodą opisaną przez sylwiastego:
Jeśli wykorzystam schemat "sterowanie minusami" to zrobię zwarcie więc proszę o wskazówki bo nie chcę czegoś zepsuć. Który schemat będzie poprawny w moim przypadku?
EDIT:
Jednak jeszcze raz sprawdziłem połączenia pod kierownicą, pomierzyłem napięcia i rozrysowałem połączenia przekaźników i wyszło złe połączenie. Jednak dwa razy połączyłem tak samo tj. koniec przewodu zielono-niebieskiego od strony drzwi z 12V, a stamtąd podawane jest też 12V i stąd też wynikło zwarcie.
Teraz wszystko działa poprawnie.
Jednak jeśli ktoś może mi wytłumaczyć jak działa sterowanie przy podłączeniu do tych dwóchprzewodów pod kanapą to byłbym wdzięczny bo mnie to nurtuje niezmiernie.
Potrzebuje pomocy odnośnie instalacji centralnego zamka w b4.
Zamek jest fabryczny, sterownik to Noxon T-5:
http://wildcar.pl/czesci-i-akcesoria-el ... noxon.html
Schemat:
Najpierw podłączyłem wszystko zgodnie ze schematem "sterowanie pneumatykiem" wg. wskazówek aldiego z jego montażu:
https://audi80.pl/topics74/b3-b4opis ... t36493.htm
Niestety po odpaleniu zamka spalił się bezpiecznik zasilania centralnym i zadziałały jedynie migacze. (podpinałem się pod przewód zielono-niebieski wychodzący z drzwi kierowcy).
Po zmianie końców przewodu zielono-niebieskiego (kierunku podania sygnału) sytuacja się powtórzyła.
Zmieniłem więc koncepcję na tą opisaną w tym temacie.
Znalazłem pod kanapą owe przewody brązowo-zielony i brązowo-szary.
Foto:
Dla sprawdzenia czy to te podpiąłem się do każdego z nich metodą opisaną przez sylwiastego:
oraz zmierzyłem miernikiem i wyszło na to że jest tam podane cały czas 12V, niezmiennie podczas zamykania i otwierania samochodu z kluczyka. Podłączenie żaróweczki nie uruchomiło pompki.sylwiasty pisze: Słuchaj - zrób sobie kontrolkę z żaróweczki od podświetlenia licznika, przylutuj do niej przewody tak po 30-40 cm. Następnie jeden przewód podepnij do masy - drugi zaopatrzony w igłę lub szpilkę wbijaj po kolei w przewody w tylnej wiązce pod kanapą. Jeśli trafisz na odpowiedni przewód to pompka powinna zadziałać. Żaróweczka jest po to, byś nie zrobił zwarcia jak trafisz na +12V. Im mniejsza żarówka tym lepiej - popłynie mniejszy prąd.
Jeśli wykorzystam schemat "sterowanie minusami" to zrobię zwarcie więc proszę o wskazówki bo nie chcę czegoś zepsuć. Który schemat będzie poprawny w moim przypadku?
EDIT:
Jednak jeszcze raz sprawdziłem połączenia pod kierownicą, pomierzyłem napięcia i rozrysowałem połączenia przekaźników i wyszło złe połączenie. Jednak dwa razy połączyłem tak samo tj. koniec przewodu zielono-niebieskiego od strony drzwi z 12V, a stamtąd podawane jest też 12V i stąd też wynikło zwarcie.
Teraz wszystko działa poprawnie.
Jednak jeśli ktoś może mi wytłumaczyć jak działa sterowanie przy podłączeniu do tych dwóchprzewodów pod kanapą to byłbym wdzięczny bo mnie to nurtuje niezmiernie.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
- cieslarmarek
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 22 paź 2016, 17:33
- Lokalizacja: Brenna
Sterownik centralnego zamka
Witam , zakupiłem dedykowany sterownik centralnego zamka wraz z schematem montażu dla audi 80 93r.
Moje pytanie jest takie czy według tego schematu mogę podłączyć sterownik w bagażniku lub pod tylną kanapą (więcej miejsca), jęśli poprowadzę 12V+ od akumulatora nad progami do tyłu? Jaki kolor przewodu do sterowania zamkiem powinienem mieć według schematu?
Moje pytanie jest takie czy według tego schematu mogę podłączyć sterownik w bagażniku lub pod tylną kanapą (więcej miejsca), jęśli poprowadzę 12V+ od akumulatora nad progami do tyłu? Jaki kolor przewodu do sterowania zamkiem powinienem mieć według schematu?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zasilanie już lepiej sobie znaleźć pod kanapą. Powinno tam być gdzieś zasilanie idące do pompki do bagażnika.
Znowu pod kanapą daleko będziesz miał do kierunkowskazów.
Kolor chyba taki jak masz na rysunku tylko moze być ciężko znaleźć, chyba łatwiej znaleźć kolory od sterowania dwoma masami od zamka klapy pod tylną kanapą.
W tym temacie jest opis montażu ze sterowaniem na dwie masy wpięte (samo sterowanie reszta opisu do montażu z przodu) pod kanapą: https://audi80.pl/topics74/b3-b4opis ... t36493.htm
Znowu pod kanapą daleko będziesz miał do kierunkowskazów.
Kolor chyba taki jak masz na rysunku tylko moze być ciężko znaleźć, chyba łatwiej znaleźć kolory od sterowania dwoma masami od zamka klapy pod tylną kanapą.
W tym temacie jest opis montażu ze sterowaniem na dwie masy wpięte (samo sterowanie reszta opisu do montażu z przodu) pod kanapą: https://audi80.pl/topics74/b3-b4opis ... t36493.htm