Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] Problem z czujnikiem temperatury do ECU, B4

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
karoleczko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 mar 2017, 16:07
Lokalizacja: Mińsk Maz.

[2.0 ABK] Problem z czujnikiem temperatury do ECU, B4

Post autor: karoleczko » 25 mar 2017, 18:52

Witam serdecznie wszystkich ;) To mój pierwszy post na tym forum.
Od jakichś 3 miesięcy mam problem z czujnikiem temperatury, od którego zależna jest mieszanka paliwa (ten niebieski). Zaczęło się od tego, że jak silnik robił się ciepły, to pedał gazu podczas jazdy potrafił "wpadać" w podłogę, a samochód w tym czasie prawie zatrzymać. Wymieniłem czujnik na nowy, jakiś włoski i było dobrze przez 3 dni. Potem problem znowu ten sam. Znowu kupiłem czujnik, tym razem jednak chiński, bo sporo tańszy, a stwierdziłem, że jak tamten tak padł, to może chinol podziała. Niestety, tym razem 2 dni i problem z powrotem. Zauważyłem, że jak robi się ciepły i zaczyna "szaleć", to pomaga odłączenie zasilania owego czujnika. No i tak sobie jeżdżę, że jak silnik robi się ciepły, to wychodzę i odłączam dziada, bo z kolei na zimnym lepiej jest, jak zasilanie czujnika jest podłączone.

Zastanawiam się, czy problemem nie jest coś innego, bo to duży zbieg okoliczności, że tak po sobie padły te czujniki i to w tak krótkim czasie.
Co polecacie zrobić? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź :)

Pozdrawiam serdecznie,
karoleczko
Ostatnio zmieniony 25 mar 2017, 19:41 przez karoleczko, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 25 mar 2017, 19:17

_uwaga

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 mar 2017, 20:02

karoleczko pisze:Co polecacie zrobić?
na pewno polecamy dobre czujniki np eps lub ori, niestety z chinolami tak jest że pokazują co chcą i padają zaraz, co nie zmienia faktu że to niekoniecznie musi być jego wina.
Podłączenie vaga przez kogoś kumatego dużo by tu wyjaśniło.

Zapytam jeszcze tak: masz gaz jak tak to jaki? nie było aby wystrzału gazu?

karoleczko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 mar 2017, 16:07
Lokalizacja: Mińsk Maz.

Post autor: karoleczko » 26 mar 2017, 11:48

Dzięki bardzo za odpowiedź!
Właśnie nie jestem pewien, jakiej firmy był ten włoski, na pewno kosztował nowy ok 50zł.
Gaz mam, ale założony dopiero niedawno, problem występował już wcześniej.
Właśnie zastanawiałem się, czy można jakoś zdiagnozować ten problem komputerem, ale nawet nie wiem, jak o to zapytać na jakimś lokalnym forum ;)
Czy jeżeli kupiłbym taki interfejs, mógłby ktoś pomóc mi online? A może zgłębiając delikatnie temat, potrafiłbym zrobić to sam?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 mar 2017, 12:12

karoleczko pisze:Czy jeżeli kupiłbym taki interfejs, mógłby ktoś pomóc mi online? A może zgłębiając delikatnie temat, potrafiłbym zrobić to sam?
wszystko jest możliwe i do zrobienia ;-)
Sam czujnik można także sprawdzić zwykłym multimetrem z marketu, na forum są jego dane podane w zależności od temp.

ps uzupełnij swój profil by było wiadomo z jakich okolic jesteś to może kogoś kumatego odnośnie abk polecimy z okolicy i ci pomoże.

karoleczko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 mar 2017, 16:07
Lokalizacja: Mińsk Maz.

Post autor: karoleczko » 26 mar 2017, 12:41

Właśnie jeżeli chodzi o czujnik, to nie ulega wątpliwości, że jest z nim coś nie tak. Poprzedni (włoski) sprawdzałem multimetrem i okazało się, że jest zepsuty, po czym odłączyłem jego zasilanie (na gorącym silniku) i momentalnie silnik zaczął pracować równo. Z tym jest tak samo, odłączam zasilanie na gorącym i od razu pracuje równo,a pedał nie wpada w podłogę, więc multimetr sobie daruję.
Dane uaktualniłem ;) Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl