Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] 1Z bardzo głośno pracuje i brak mocy , dławienie

Damian980
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 mar 2017, 14:23
Lokalizacja: Rzeszów

[B4 1.9 1Z] 1Z bardzo głośno pracuje i brak mocy , dławienie

Post autor: Damian980 » 26 mar 2017, 15:09

Witam , mam 1.9 tdi 1z turbina po regeneracji w sierpniu 2015 , tydzień temu wlalem do balu 250 ml miksolu na pół baku paliwa , po 3 dniach auto odpaliłem, bardzo głośno pracował silnik , gdy dałem mu na 1200obr spadły same na 950 , dopiero na 2 tys się utrzymał , padło na filtr paliwa , wymieniony i to samo , odkrecilem smoka i dokrecilem węże na nim bo ten co ciągnie paliwo był poluzowany , i dalej to samo , proszę o pomoc

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 mar 2017, 15:37

Cieżko coś sensownego podpowiedziec przy takich objawach i dość lakonicznym opisie ... jedyne co jest pewne to to ,że ani turbina ,ani olej który dolaleś do paliwa ,ani filtry czy smok ,nie mają z tymi objawami nic wspólnego ...zacznij od podpięcia vaga ,sprawdzenia błedów i podstawowych parametrów

Damian980
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 mar 2017, 14:23
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Damian980 » 26 mar 2017, 16:59

A czy mógł nagle paść n75 bądź przeplywomierz lub no nie wiem , nie znam się , przestawic kąt wtrysku lub coś ? I czy pomoże odppięcie masy od akumulatora aby zresetować ?

[ Dodano: 2017-03-26, 16:59 ]
I pali się ciągle kontrolka check engine i zgaśnie raz na jakiś czas i później znowu się zaswieci

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 mar 2017, 17:01

Damian980 pisze:I pali się ciągle kontrolka check engine i zgaśnie raz na jakiś czas i później znowu się zaswieci
Trzeba było od tej informacji zacząć ...skoro zapala się się check engine , to przyczyne tego co się dzieje poznasz po podpięciu vaga i odczytaniu błedów i najprawdopodobniej będzie to brak zasilania n108,wiec profilaktycznie zalecam sprawdzić bezpiecznik z nakladką "motor" ,a jak jest ok. to stan kabelków w trzy pinowej wtyce pompy wtryskowej
Damian980 pisze:A czy mógł nagle paść n75 bądź przeplywomierz
Nawet gdyby ,to jeden i drugi bez związku z twoimi objawami

Damian980
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 mar 2017, 14:23
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Damian980 » 26 mar 2017, 18:13

Nie mam żadnej nakładki motor na bezpiecznikach , a w jaki sposób sprawdzić tą wtyczkę od pompy wtryskowej ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 mar 2017, 18:16

Damian980 pisze:Nie mam żadnej nakładki motor na bezpiecznikach ,
bo ktoś ją wywalił nie, co nie znaczy że nie masz bezpieczników


proszę

Obrazek

Damian980
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 mar 2017, 14:23
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Damian980 » 26 mar 2017, 18:40

Sprawdzałem bezpieczniki probowka, niby wszystkie ok , niektóre 2 lub 3 się nie zapalily ale to chyba dlatego ze nie było coś włączone , kabelki od wtyczki bez jakiś przetarc, wiec nada nie wiem :/

[ Dodano: 2017-03-26, 18:40 ]
Tam gdzie są te dwie śrubki na krzyżAK i te 4 bezpieczniki to ja ich wgl nie mam . Wiem ze wyciagalem te duże kostki i wpinalem od nowa , wiec może one coś nie łączą

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 mar 2017, 19:05

Damian980 pisze:Sprawdzałem bezpieczniki probowka, niby wszystkie ok , niektóre 2 lub 3 się nie zapalily ale to chyba dlatego ze nie było coś włączone , kabelki od wtyczki bez jakiś przetarc, wiec nada nie wiem
Skoro wszystkie sprawne ,to teraz pozostaje tylko vag i sprawdzenie błedów
Damian980 pisze:Tam gdzie są te dwie śrubki na krzyżAK
To jest bezpiecznik świec żarowych
Damian980 pisze: i te 4 bezpieczniki to ja ich wgl nie mam
Bo to są zapasowe bezpieczniki ;-)

Damian980
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 mar 2017, 14:23
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Damian980 » 26 mar 2017, 19:10

Okey , dziękuje ;) mysle ze w tym tygodniu podepne się i podzielę tym co wyszło :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 mar 2017, 22:44

Czekamy.

Damian980
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 mar 2017, 14:23
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Damian980 » 27 mar 2017, 13:20

Dziś wyszła kolejna sprawa , gdy jadę ponizej 2 tys czasem odejmie mu gaz i trzeba zdjąć nogę z pedału i znowu wcisnąć i jedzie jeśli to można nazwać jazdą i przy wyższych obrotach auto puści biały dym z rury :o

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 mar 2017, 14:08

Damian980 pisze:Dziś wyszła kolejna sprawa , gdy jadę ponizej 2 tys czasem odejmie mu gaz i trzeba zdjąć nogę z pedału i znowu wcisnąć i jedzie
To to już ewidentnie problem z nastawnikiem potencjometrycznym .Niestety ale nic tu z tym sam nie zrobisz ...możesz oddać nastawnik do regeneracji ,albo szukać sprawnego ,co graniczy z cudem

Damian980
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 mar 2017, 14:23
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Damian980 » 27 mar 2017, 14:19

Czyli nie da się go np wykręcić i wyczyścić samemu ? :(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 mar 2017, 14:25

Damian980 pisze:Czyli nie da się go np wykręcić i wyczyścić samemu ?
Oczywiscie że się da ...tyle że tak mógłbyś zrobić majac nastawnik indukcyjny ...na wytarte ściezki nastawnika potencjometrycznego, czyszczenie nie pomoże bo to konstrukcja która się po prostu zużywa

Damian980
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 mar 2017, 14:23
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Damian980 » 23 maja 2017, 18:20

Właśnie tak popatrzyłem to regenerację od 150 do 250 zł lecz codziennie dojeżdżam tym autem do szkoły i weekend do pracy :/ a używki tez w tychwili cenach , gdy coś się zmieni na pewno się tu odezwę , dziękuję za pomoc !:)

[ Dodano: 2017-05-23, 18:20 ]
Problem rozwiązany ! ^^ gdy sprawdzałem wszystkie bezpieczniki także podociskalem przekaźniki i odpałam auto cichutko pracuje , lecz i tak pojechałem do mechanika aby się podpial i popatrzyl na rozrzad i mówi że źle ustawiony , powinien być na te fabryczne nacięcia a tak nie jest i mówił ze przez to pompa wtryskowa podaje za wcześnie paliwo i nie ma tyle mocy co powinien , powiedział ze ok.150 zł za ustawienie i części wiec nie dużo , sorry ze dopiero teraz pisze ale miałem problemy aby się zalogować ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl