Witam,
Szwankuje mi climatronic. Chciałem zrobić adaptację klap przy użyciu vag'a. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś z Was mógł podesłać hasło/login (b4 2.8q sedan 92r).
Druga prośba - podejrzany jest też siłownik klapy centralnej (0132801028). Czy te silniczki są wymienne między klapami czy musi być konkretnie do klapy centralnej?
Może w to miejsce przypasuje silniczek z innego modelu (trochę łatwiej znaleźć coś z A4 czy innego VW).
Pozdrawiam
[B4 2.8 AAH] Hasło vag, climatronic adaptacja
Hmm, a byłem przekonany, że jednak da się zrobić adaptację klap climatronica podobnie jak w A4 gdzie potrzebne jest kodowanie (które chyba nie jest uniwersalne).Leo pisze:do vag'a
klimatronik nie ma żadnych haseł. Sprawdzasz go normalnie przez VAG-COMa bez niczego.
Co do silniczków... ETKA w dłoń i patrzysz. I już wiesz.
Test odpalałem, klapy pracowały w pełnym zakresie, ale później już nie reagowały na zmiany ustawień z poziomu panelu klimatronica (klapa centralna, pozostałe pracują OK).
Póki co korzystałem z Etki online - za dużo danych nie potrafię wyłuskać, ale już działam aby wejść w posiadanie normalniejszej wersji. W międzyczasie liczyłem na info typu "ten sam potencjometr siedzi w silniczku z Octavi czy jakimś BMW" - a nuż ktoś zmontował taki wynalazek
Cześć,
Dla potomnych może się przyda. Zamiast silniczka z B4 nabyłem siłownik z C4 (oznaczony: 0 132 801 018 / 4A0 820 511). Siłowniki różnią się trzema rzeczami:
- wtyczka (z B4 jest męska, a w C4 żeńska)
- kolejność przewodów jest inna (za to kolory przewodów są identyczne)
- dźwignia jest inna (foto - po lewej B4, po prawej C4)
Ja zdecydowałem się przełożyć potencjometr z silniczkiem z siłownika C4 do obudowy siłownika z B4 (nie miałem pomysłu jak bezpiecznie zdjąć i założyć niebieską dźwignię siłownika). Musiałem zmienić wtyczkę (z żeńskiej na męską + zmiana kolejności przewodów - kolejność kolorów taka jak w oryginalnym B4). Druga zmiana to zdjęcie i założenie plastikowego elementu który wchodzi w potencjometr (jest na wieloklinie osi dźwigni) - trzeba go obrócić o około 90 stopni - musi się znajdować dokładnie w osi dźwigni. Jeśli będzie źle założony to VAG wypluwa błąd zwarcia do + lub do masy w zależności czy założy się o jeden ząbek za daleko czy za blisko (oraz dźwignia nie dojeżdża do skrajnego położenia) - mi za trzecim razem udało się dobrze założyć ten "kapturek".
Vag już błędów nie ma, a i klapa w końcu kieruje powietrze tam gdzie bym sobie życzył.
Dla potomnych może się przyda. Zamiast silniczka z B4 nabyłem siłownik z C4 (oznaczony: 0 132 801 018 / 4A0 820 511). Siłowniki różnią się trzema rzeczami:
- wtyczka (z B4 jest męska, a w C4 żeńska)
- kolejność przewodów jest inna (za to kolory przewodów są identyczne)
- dźwignia jest inna (foto - po lewej B4, po prawej C4)
Ja zdecydowałem się przełożyć potencjometr z silniczkiem z siłownika C4 do obudowy siłownika z B4 (nie miałem pomysłu jak bezpiecznie zdjąć i założyć niebieską dźwignię siłownika). Musiałem zmienić wtyczkę (z żeńskiej na męską + zmiana kolejności przewodów - kolejność kolorów taka jak w oryginalnym B4). Druga zmiana to zdjęcie i założenie plastikowego elementu który wchodzi w potencjometr (jest na wieloklinie osi dźwigni) - trzeba go obrócić o około 90 stopni - musi się znajdować dokładnie w osi dźwigni. Jeśli będzie źle założony to VAG wypluwa błąd zwarcia do + lub do masy w zależności czy założy się o jeden ząbek za daleko czy za blisko (oraz dźwignia nie dojeżdża do skrajnego położenia) - mi za trzecim razem udało się dobrze założyć ten "kapturek".
Vag już błędów nie ma, a i klapa w końcu kieruje powietrze tam gdzie bym sobie życzył.