[B4 2.0 ABK] Strzały, szarpanie, filtr gazu?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 lis 2015, 10:17
[B4 2.0 ABK] Strzały, szarpanie, filtr gazu?
Szukajka mnie zawiodła, gdzie przy I generacji gazu znajdę filtr gazu i jak go ewentualnie wymienić? Oczywiście może to nie mieć związku z problemem, ale to chyba najtańsza opcja na pierwszy rzut i chciałbym spróbować. Inne problemy już wcześniej były lokalizowane, membrana, nieszczelność, świece, przewody, krokowy, to raczej znów nie popadały. Na benzynie śmiga.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 lis 2015, 10:17
Ten mechanizm w przepływomierzu się coś chyba zawiesza, no i coś silniczek niepokojąco bo wcześniej słychać było jak się załącza. Zawsze go można spróbować zaślepić, ale nie sądzę by tylko przez niego miał takie objawy. Przy innym popsutym nie miał aż takich.
A te filtry:
to ten: http://oi67.tinypic.com/ilkayw.jpg
i ten: http://oi68.tinypic.com/2im5e38.jpg
Czy gdzieś indziej?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 lis 2015, 10:17
Zatem? Układ zapłonowy wydaje się ok, świece dają iskrę, przewody niedawno wymieniane, membrana parownika wymieniana z 1,5 roku temu(wtedy były najpoważniejsze objawy bo w ogóle na gazie nie chodził). Dolot powietrza, no może o najlepszej szczelności to nie jest bo trochę poklejony taśmą, ale tak już jest od dłuższego czasu(ostatnio obklejałem dla pewności raz jeszcze) i żadnych objawów nie było.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
co zatem, hmm albo próbować regenerować ten albo szukać drugiego ale najpierw wyeliminować powody wystrzału bo w innym wypadku rozwalisz kolejny. Na szczęści strzał musiał być bardzo delikatny. Sprawdź czy klapa chodzi lekko ale mnie się wydaje że nie.mateuszjkl pisze:Zatem?
Czy to co pokazałeś to tak samo na bp i lpg jest?
Po pierwsze układ WN ma być pewny a nie wydaje się być ok i szczelność ma być ok a nie niby dobra. I po trzecie regulacja lpg bo pewnie nie do końca jest dobra.
Tam na fotce widziałem chyba silniczek krokowy więc gaz masz zapewne II gen więc wymienić filtry i udać się do gazownika na regulację i może będzie chodzić jakoś czas.
To tak w skrócie bo wszystko odnośnie abk na forum już jest.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jeszcze przekaźnik nr. 30 do sprawdzenia bo on często w ABK powoduje strzały.
Nie wiem jaki masz tam wynalazek bo zwykle w I i II generacji jest jeden filtr czy to osobno z zaworem ciekłego gazu lub rzadziej bez albo zintegrowany z parownikiem. To przy sekwencji są dwa filtry jeden ciekłego gazu a drugi już odparowanego na wężu doprowadzającym odparowany gaz do wtryskiwczy.Astronis96 pisze:Filtry są dwa - jeden na parowniku, a drugi w fazie ciekłej, ja wymieniałem obydwa, jeden był brudny tylko, a drugi zasyfiony niezle.
Możesz to naświetlić jakość w odniesieniu do I gen. jak odpowiadałeś czy nawet do II jak się okazało w dalszej części? Skąd dwa filtry do wymiany?Astronis96 pisze:Filtry są dwa - jeden na parowniku, a drugi w fazie ciekłej, ja wymieniałem obydwa, jeden był brudny tylko, a drugi zasyfiony niezle.
Gaz z butli zapiernicza do reduktora, a zanim do niego trafi jest filtrowany. Filtr ten czasem jest osobno, czasem zintegrowany z reduktorem. Jest to filtr gazu w postaci ciekłej. Jeżeli znajduje się na reduktorze to gdzie jest drugi?
W sekwencji jeszcze dochodzi filtrowanie fazy lotnej, lecz mieszalniki to na "grubym śrucie" chodzą.
Istnieje jeszcze odstojnik w reduktorze, którym spuszcza się syf z niego.
Jak Piotr pisał -WN to ma być uch! Porządne kable, pewne świece. Ogarnięte, ustawione. Mikser wiele nie wybacza, co innego jakby był BLOS.
Szczelność dolotu -Biblia gazowania i nie tylko.
Skład mieszanki -o niebo lepsza nieco za bogata niż uboga. Uboga jest dla bogatych co lubią kasę wydawać.
Przy nieszczelnym dolocie robi się uboga...
Jak masz WN niepewne, słabe kable(jakieś Janmory, Sentechy czy inne ikony "tanio i dobrze") plus nieszczelności i skręcone auto na gazie "coby mało palił" to puknie i coś puści.
Zacięcia brudnego krokowca też mogą narobić bólu.
Zawalony syfem reduktor.
Reduktor 100HP(mający wydajność g...o nie 100koni) do auta np. 115 i więcej koni(widziałem kilka razy w 188 konnych w124 hihi)
I... itp. itd.
...czy filtr nr 2Astronis96 pisze:Filtr nr 1......
W sumie kluczowe słowo napisał Maciek(z którym jak widzę w tym samym mniej więcej momencie się zdziwiliśmy) wyżej -"niepotrzebny".
W instalacji jest konieczny tylko jeden z tych dwóch. Zapewne po upadku reduktora wymieniono na dostępny/tańszy/ulubiony i dlatego mamy teraz coś pozbawione logiki -dwa takie same filtry ustawione szeregowo.
To takie sensowne jak kolejne umieszczenie dwóch filtrów powietrza. Dodatkowy kłopot, zajmowanie miejsca, potencjalne źródło awarii, a zysku w zasadzie brak.
Przypomniało mi się przy okazji, że mam chyba z sześć reduktorów czy więcej do zbycia/wywalenia, elektrozawory z filtrem jak te na pierwszej focie i jakieś miksery(w tym do Audi z ke-j). Się tak składa i składa, a potem zalega.