Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Strzały, szarpanie, filtr gazu?

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
mateuszjkl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:17

[B4 2.0 ABK] Strzały, szarpanie, filtr gazu?

Post autor: mateuszjkl » 13 kwie 2017, 14:51

Szukajka mnie zawiodła, gdzie przy I generacji gazu znajdę filtr gazu i jak go ewentualnie wymienić? Oczywiście może to nie mieć związku z problemem, ale to chyba najtańsza opcja na pierwszy rzut i chciałbym spróbować. Inne problemy już wcześniej były lokalizowane, membrana, nieszczelność, świece, przewody, krokowy, to raczej znów nie popadały. Na benzynie śmiga.

Astronis96

Post autor: Astronis96 » 13 kwie 2017, 16:02

Filtry są dwa - jeden na parowniku, a drugi w fazie ciekłej, ja wymieniałem obydwa, jeden był brudny tylko, a drugi zasyfiony niezle.

mateuszjkl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:17

Post autor: mateuszjkl » 13 kwie 2017, 18:43



Ten mechanizm w przepływomierzu się coś chyba zawiesza, no i coś silniczek niepokojąco bo wcześniej słychać było jak się załącza. Zawsze go można spróbować zaślepić, ale nie sądzę by tylko przez niego miał takie objawy. Przy innym popsutym nie miał aż takich.

A te filtry:

to ten: http://oi67.tinypic.com/ilkayw.jpg
i ten: http://oi68.tinypic.com/2im5e38.jpg

Czy gdzieś indziej?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 kwie 2017, 18:52

mateuszjkl, no gościu rozpieprzyłeś przepływomierz niestety a to co ci się dzieje to pewnie nie wina filtrów od gazu tylko i wyłącznie.
WRC is for boys.
Group B was for men.

mateuszjkl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:17

Post autor: mateuszjkl » 13 kwie 2017, 19:05

Zatem? Układ zapłonowy wydaje się ok, świece dają iskrę, przewody niedawno wymieniane, membrana parownika wymieniana z 1,5 roku temu(wtedy były najpoważniejsze objawy bo w ogóle na gazie nie chodził). Dolot powietrza, no może o najlepszej szczelności to nie jest bo trochę poklejony taśmą, ale tak już jest od dłuższego czasu(ostatnio obklejałem dla pewności raz jeszcze) i żadnych objawów nie było.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 kwie 2017, 19:12

mateuszjkl pisze:Zatem?
co zatem, hmm albo próbować regenerować ten albo szukać drugiego ale najpierw wyeliminować powody wystrzału bo w innym wypadku rozwalisz kolejny. Na szczęści strzał musiał być bardzo delikatny. Sprawdź czy klapa chodzi lekko ale mnie się wydaje że nie.
Czy to co pokazałeś to tak samo na bp i lpg jest?
Po pierwsze układ WN ma być pewny a nie wydaje się być ok i szczelność ma być ok a nie niby dobra. I po trzecie regulacja lpg bo pewnie nie do końca jest dobra.
Tam na fotce widziałem chyba silniczek krokowy więc gaz masz zapewne II gen więc wymienić filtry i udać się do gazownika na regulację i może będzie chodzić jakoś czas.

To tak w skrócie bo wszystko odnośnie abk na forum już jest.
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 kwie 2017, 20:02

Jeszcze przekaźnik nr. 30 do sprawdzenia bo on często w ABK powoduje strzały.
Astronis96 pisze:Filtry są dwa - jeden na parowniku, a drugi w fazie ciekłej, ja wymieniałem obydwa, jeden był brudny tylko, a drugi zasyfiony niezle.
Nie wiem jaki masz tam wynalazek bo zwykle w I i II generacji jest jeden filtr czy to osobno z zaworem ciekłego gazu lub rzadziej bez albo zintegrowany z parownikiem. To przy sekwencji są dwa filtry jeden ciekłego gazu a drugi już odparowanego na wężu doprowadzającym odparowany gaz do wtryskiwczy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 13 kwie 2017, 20:04

Astronis96 pisze:Filtry są dwa - jeden na parowniku, a drugi w fazie ciekłej, ja wymieniałem obydwa, jeden był brudny tylko, a drugi zasyfiony niezle.
Możesz to naświetlić jakość w odniesieniu do I gen. jak odpowiadałeś czy nawet do II jak się okazało w dalszej części? Skąd dwa filtry do wymiany?
Gaz z butli zapiernicza do reduktora, a zanim do niego trafi jest filtrowany. Filtr ten czasem jest osobno, czasem zintegrowany z reduktorem. Jest to filtr gazu w postaci ciekłej. Jeżeli znajduje się na reduktorze to gdzie jest drugi?
W sekwencji jeszcze dochodzi filtrowanie fazy lotnej, lecz mieszalniki to na "grubym śrucie" chodzą.
Istnieje jeszcze odstojnik w reduktorze, którym spuszcza się syf z niego.


Jak Piotr pisał -WN to ma być uch! Porządne kable, pewne świece. Ogarnięte, ustawione. Mikser wiele nie wybacza, co innego jakby był BLOS.

Szczelność dolotu -Biblia gazowania i nie tylko.
Skład mieszanki -o niebo lepsza nieco za bogata niż uboga. Uboga jest dla bogatych co lubią kasę wydawać.
Przy nieszczelnym dolocie robi się uboga...

Jak masz WN niepewne, słabe kable(jakieś Janmory, Sentechy czy inne ikony "tanio i dobrze") plus nieszczelności i skręcone auto na gazie "coby mało palił" to puknie i coś puści.

Zacięcia brudnego krokowca też mogą narobić bólu.
Zawalony syfem reduktor.
Reduktor 100HP(mający wydajność g...o nie 100koni) do auta np. 115 i więcej koni(widziałem kilka razy w 188 konnych w124 hihi)
I... itp. itd.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Astronis96

Post autor: Astronis96 » 13 kwie 2017, 21:20

Filtr nr 1 - jest w elektrozaworze, zaznaczyłem na czerwono, na dole się znajduje.
Obrazek

Filtr nr 2 - znajduje się na parowniku, odkręcasz te śrubki i już (zaznaczone).
Obrazek

Pozdrawiam muza_

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 kwie 2017, 21:38

Ten parownik z drugiego zdjęcia ma już zintegrowany filtr i elektrozawór ciekłego gazu, więc tam nie jest potrzebny taki jak z pierwszego zdjęcia.

Dlatego wielu monterów montuje Tomasetto Astrika (i klony) czy Alaskę bo oszczędza się na zewnętrznym elektrozaworze z filtrem.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 13 kwie 2017, 22:07

Astronis96 pisze:Filtr nr 1......
...czy filtr nr 2
W sumie kluczowe słowo napisał Maciek(z którym jak widzę w tym samym mniej więcej momencie się zdziwiliśmy) wyżej -"niepotrzebny".
W instalacji jest konieczny tylko jeden z tych dwóch. Zapewne po upadku reduktora wymieniono na dostępny/tańszy/ulubiony i dlatego mamy teraz coś pozbawione logiki -dwa takie same filtry ustawione szeregowo.

To takie sensowne jak kolejne umieszczenie dwóch filtrów powietrza. Dodatkowy kłopot, zajmowanie miejsca, potencjalne źródło awarii, a zysku w zasadzie brak.

Przypomniało mi się przy okazji, że mam chyba z sześć reduktorów czy więcej do zbycia/wywalenia, elektrozawory z filtrem jak te na pierwszej focie i jakieś miksery(w tym do Audi z ke-j). Się tak składa i składa, a potem zalega.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga