Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Jaki olej minerał, pół- czy syntetyk?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 kwie 2017, 10:44

maciek889 pisze:Już w programie sonda mówili, że im większa prędkość współpracujących elementów tym trudniejszy do zerwania film olejowy:
Myślę że tam działa efekt podobny do puszczenia "kaczki" na wodzie.
Im wyższe obroty tym większa siła tarcia.
maciek889 pisze:Co do obrotów i doboru biegów to najlepiej poobserwować jak zmienia biegu w miarę współczesny automat. On niemal zawsze redukuje, gdy się już chce przyspieszyć już średnio-słabo. Nie bez powodu badania potwierdzają że najmniej zużyte silniki są te które jeździły z automatyczną skrzynią biegów.
Super pięknie, to odpowiedz mi na pytanie podstawowe czemu producent przewidział zawsze dwa tryby jazdy sport, drive ? czyżby jednak producent przewidział spokojna jazdę i sportowa? no ale to burzy wasze odpowiedzi.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 17 kwie 2017, 10:54

Jarewa pisze:Super pięknie, to odpowiedz mi na pytanie podstawowe czemu producent przewidział zawsze dwa tryby jazdy sport, drive ? czyżby jednak producent przewidział spokojna jazdę i sportowa? no ale to burzy wasze odpowiedzi.
Hmmm... a czemu producent dał możliwość kręcenia silnika mającego moc maksymalną przy np. 5500rpm do 7000rpm?
Wcale zresztą nie zawsze są tryby sport i drive.
Często jest normal i winter. Często nie ma innych. Bywa, jak u mnie w C4, że skrzynia się uczy cały czas i dobiera reakcję(mowa wciąż o tamtych latach, nie o mega X G 1500 tronicach).

Mimo zresztą trybu sport w normalnym jeżdżeniu nie zarżniesz tak łatwo silnika, bo skrzynia i tak biegi przerzuca bez wnikania w filozofię ale przy nieco innych obrotach(bo tego nie oczekują SILNIKI, a UŻYTKOWNICY -to względy MARKETINGOWE).

Dodatkowe pozycje wybieraka do czego służą -do blokady przełożenia ale raczej w zaleceniu do zjazdów(jazda górska) niż do pałowania na blokowanym II przełożeniu z gazem w podłodze.

Jak się trafi bydle to zarżnie i automat szybko ale prawda jest taka -w normalnej jeździe napęd i przeniesienie aut z ASB są w lepszym stanie.
A umożliwienie jazdy w wyższym zakresie obrotów służy choćby sytuacją awaryjnym -kick down i jedziesz wyżej, żeby zdążyć. Oczywiście też nie do końca obrotomierza.

Spokojna jazda nie oznacza w autach z ASB, że skrzynia pozwoli na kicanie silnika z wysiłku przy zbyt niskich obrotach.


A tarcie to rośnie bardziej od nacisku czy od obrotów?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 kwie 2017, 11:47

miron72 pisze:A tarcie to rośnie bardziej od nacisku czy od obrotów?
Od nacisku ale im większe obroty tym większy nacisk bo więcej generuje Nm i KW. Dlatego nie mogę was pojąć dlaczego twierdzicie że silnik który generuje moc przy 1500obr 140Nm i 30KW jest bardziej obciążony niż 3200obr 165Nm i 55KW. Układ korbowodowy jest najbardziej obciążony w szczytowym punkcie Nm bo przenosi największe siły . Depnięcie w podłogę przy 1500obr nie generuje maksymalnej mocy.
miron72 pisze:Jak się trafi bydle to zarżnie i automat szybko ale prawda jest taka -w normalnej jeździe napęd i przeniesienie aut z ASB są w lepszym stanie.
A umożliwienie jazdy w wyższym zakresie obrotów służy choćby sytuacją awaryjnym -kick down i jedziesz wyżej, żeby zdążyć. Oczywiście też nie do końca obrotomierza.
Poczytaj sobie tematy jak przy bodajże silniku 4.2 korbowody wychodziły bokiem z korzystania kick down.

Dlatego w jednym przyznam ci racje skoro lać półsyntetyk to czemu nie pełny syntetyk który jest lepszy po co czekać na rozgrzanie silnika skoro syntetyk ma lepsze właściwości przy mniejszych temperaturach, a producent jak byk zrobił zapiskę w książce obsługi w 90 roku "że oleje są co roku ulepszane i być może trzeba zmienić można zastosować lepsze oleje" Choć na tabelce są pokazane syntetyczne dla ABK/ABT.

Astronis96

Post autor: Astronis96 » 17 kwie 2017, 13:14

Ja tam leje LOTOS 15W40 MINERALNY, wymiana co jakieś 10tys, mój silnik już w życiu widział dużo, i bierze olej...czytałem kiedyś opinie, że ludzie w większości "srają" na to, bo mineralny, każdy by chciał lać drogi olej, jakieś "liqui moly" albo Motule itd, a niektórzy latami jeżdzą na tym oleju, nawet po 10 lat jak nie więcej i sobie chwalą.Opinie innych, to ja mam w 4-ch literach, niektórych "szpeców" i leje to, co uważam, bo gdybym słuchał niektórych, to w zimie chodziłbym w trampkach za 10 zł :) muza_ okok :-P

Ważne jaki olej, ale najważniejsze, żeby go regularnie wymieniać

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 17 kwie 2017, 19:26

Jarewa pisze:Układ korbowodowy jest najbardziej obciążony w szczytowym punkcie Nm bo przenosi największe siły . Depnięcie w podłogę przy 1500obr nie generuje maksymalnej mocy.
Ogólnie to wiele uczy jazda na... rowerze. Wysilenie i nacisk na stawy kolanowe przy ruszaniu z długich przełożeń, również przy pokonywaniu na nich powolnie niemal niewidocznego wzniesienia.
Nie chodzi tylko o to jaki moment działa -czy 100% czy 70%. Chodzi też o to z czym się musi zmierzyć. To właśnie ta pomijana różnica.


Jarewa pisze: Poczytaj sobie tematy jak przy bodajże silniku 4.2 korbowody wychodziły bokiem z korzystania kick down.
Nic na takie wady nie poradzę ;) Lubię automaty, miałem ich co nieco i mam ale wiem, że niedługo przestanę jak się zacznie z musu era co najmniej tipa, albo jakiś skuterowych mono.
Jarewa pisze:Dlatego w jednym przyznam ci racje skoro lać półsyntetyk to czemu nie pełny syntetyk który jest lepszy po co czekać na rozgrzanie silnika skoro syntetyk ma lepsze właściwości przy mniejszych temperaturach
To już nawet nie chodzi o niskie temperatury -przy wysokich pokazuje lwi pazur. Kupujesz od łebka zaraz po prawku auto pałowane na bełcie pod Tesco i możesz być pewien, że ucierało się w nim to i owo. Syntetyk tam, gdzie pozostałe są wodniste jak kocie szczyny wciąż ma stabilne parametry. Za mała różnica w cenie jeżeli ktoś chce zadbać.
Astronis96 pisze:Opinie innych, to ja mam w 4-ch literach, niektórych "szpeców" i leje to, co uważam, bo gdybym słuchał niektórych, to w zimie chodziłbym w trampkach za 10 zł :) muza_ okok :-P
I tak trzymać -ja też te bzdury co niektórzy wypisują(zwłaszcza przy pierwszym aucie) jak to nic się nie psuje, mało pali, oleju nie bierze itp. zlewam. Słucham swoich doświadczeń i ludzi, których znam i cenię.
Silnik można zalać syfem spuszczonym z innego i będzie jeździł. Ale jeżeli ktoś pyta chcąc zadbać o silnik czym zalać to ciężko mu to polecać.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 kwie 2017, 19:49

miron72 pisze:Silnik można zalać syfem spuszczonym z innego i będzie jeździł.
hehe no jasne że jak ktoś ma silnik szrot i oleju bierze więcej jak paliwa to przecież od lepszego oleju się nie naprawi i nie ma sensu. Ale żeby zaraz przepracowanym hehe chodź pewnie i takie przypadki są.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 kwie 2017, 20:28

miron72 pisze:Ogólnie to wiele uczy jazda na... rowerze. Wysilenie i nacisk na stawy kolanowe przy ruszaniu z długich przełożeń, również przy pokonywaniu na nich powolnie niemal niewidocznego wzniesienia.
Nie chodzi tylko o to jaki moment działa -czy 100% czy 70%. Chodzi też o to z czym się musi zmierzyć. To właśnie ta pomijana różnica.
No tak tu cię rozumiem ale nie bierzesz jednego pod uwagę w tych przełożeniach nikt nie każe ci działać z pełną siła możesz pomału spokojnie też przy tym pokonać nie marnując swoich sił jak i reszty nie mecząc się z utrata predkosci.. Całkiem inaczej samochód zachowuje się z pedałem w podłodze a całkiem inaczej lekki gaz tak samo czy samochód ma pełne załadowanie czy wozi powietrze.

Emildmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 06 paź 2016, 21:04
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: Emildmo » 17 kwie 2017, 21:29

Kupiłem samochód i zalałem go 15w40 Mobila jak dobrze pamiętam zimą to dramat przy odpalaniu jak i klepanie szklanek tylko po odpaleniu ale co do tego to nawiąże potem. Niedawno 4 tyś km temu po 10 tyś wymieniłem olej, kupiłem Lotos 5W40 i filtr MANN co wyniosło mnie z dostawą 80 Zł. Przy wymianie oleju wymieniałam szklanki co też zadecydowało o 5W40. Od czasu wymiany oleju całkowicie inna praca silnika dużo ciszej jak i podczas odpalania dużo lżej kręci(dla tych którzy powiedzą że ciszej to skutek wymiany szklanek poprzednie klepały sobie tylko po odpaleniu a dokładniej zanim zgasła kontrolka ciśnienia oleju). Co do oleju jak narazie po przejechaniu 4 tyś praktycznie nic nie ubyło. Chciałem tutaj nawiązać do filtra Marki MANN jest to jedyny filtr w którym działa tzw. zawór zwrotny przetestowałem to już w trzech autach w każdym po odpaleniu kontrolka świeciła 2-3 sekundy natomiast po wymianie na ten filtr gaśnie praktycznie od razu. W jednym aucie tylko dzięki wymianie filtra usunełęm problem klepania po odpaleniu. Wszystkie 3 auta miały akurat czujnik ciśnienia w głowicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl