Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[80 b4 1.9 tdi 95r] Problem z czujnikami abs i komunikacją

ODPOWIEDZ
wabi1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 26 maja 2013, 12:37
Lokalizacja: Katowice

[80 b4 1.9 tdi 95r] Problem z czujnikami abs i komunikacją

Post autor: wabi1 » 09 kwie 2017, 16:27

Witam, Panowie zwykle wystarczyło mi przeczytanie wiadomosci innych, by rozwiązać swoje problemy z moją niunia.Niestety problem ktory ja mam nie pojawił się w żadnym poście. Po odpaleniu auta kontrolka abs-u gasnie, ale podczas jazdy, np. dojezdzajac do skrzyzowania słychać pompę abs i czuc drzenie pedału,a potem zaświeca się kontrolka. Podłączenie pod vaga(mam viakena, ale potrafię tylko podstawowo klikac i obsługiwać go) wykazuje błąd 597, a gdy chcę wejść w bloki pomiarowe, to wyskakuje error, zamiast np predkosci na poszczegolnych kołach(np w audi a3 8l sprawdzalem i na pozycji 001 pokazywało, a w mojej wyskakują czerwone napisy że niema takiegop bloku czy cos).Czujniki wcisłem do konca, a wience czyściłem przy wymianie łożysk w piastach.Niewiem czy coś zrobiłem żle, czy moze zły sterownik jest, albo zle zakodowany. Proszę o pomoc.
moja pierwsza audi IMG]http://i40.tinypic.com/2l5850.jpg[/IMG]

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8118
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 kwie 2017, 18:54

Szukaj majstra z oscyloskopem inaczej nie ugryziesz, Stare sterowniki nie mają podglądu do bloków.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11608
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 kwie 2017, 19:35

wabi1, no niestety tak jak pisze Jarewa, chodź chyba można by próbować jeszcze miernikiem sprawdzić rezystancję czujników gdzieś ktoś podawał na forum jakie mają być wartości, trzeba by poszukać. No i trzeba by sprawdzić czy aby na pewno takie same przeguby znaczy taka sama ilość zębów i czy odległości czujników od koronki jest taka sama bo to też ważne.
Ustawianie zapłonu w abk

Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.Dziękuję

Srebrna Kula

Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i Ty szukaj search.php

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5232
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 09 kwie 2017, 21:06

wabi1, Masz na starszym osprzecie , to tylko Basic Settings masz dostępne.
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11608
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 kwie 2017, 06:39

Krzysiek 84, napisał że rocznik 95 wiec powinien to być pierburg i powinien móc wejść, co nie zmienia faktu że z abs za dużo nie sprawdzi jeno błędy.
Ustawianie zapłonu w abk

Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.Dziękuję

Srebrna Kula

Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i Ty szukaj search.php

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5232
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 kwie 2017, 08:51

PieterB, Wybacz , nie dopatrzyłem.

W strowniku abs tylko błędy odczyta , aż tak rozbudowany sterownik nie jest jak w nowszych autach.
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

wabi1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 26 maja 2013, 12:37
Lokalizacja: Katowice

Post autor: wabi1 » 18 kwie 2017, 16:10

Dziękuję Panowei za pomoc, spróbuję jeszcze multi metrem sprawdzić, ale tak jak wspomnieliscie, np jeden nowy przegub, drugi stary i juz mozna zapomniec o dobrym odczycie przez czujniki..
moja pierwsza audi IMG]http://i40.tinypic.com/2l5850.jpg[/IMG]

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8118
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 kwie 2017, 22:29

Jak już to uparł bym się na jakąś akustykę miernikiem nic nie sprawdzisz prócz oporności. Może jakiś przedwzmacniacz bardzo czuły i słuchawki i szybciej usłyszysz niż miernikiem sprawdzisz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce