Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Problem z kontrolką cisnienia olej

ODPOWIEDZ
gandi2906
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 sie 2008, 13:19
Lokalizacja: Brzeg

[B4 2.0 ABT] Problem z kontrolką cisnienia olej

Post autor: gandi2906 » 14 sie 2008, 07:34

Czesc wszystkim na forum przeczytalem ze jak sie sciagnie przewod od czujnika cisnienia oleju tego na dole ( bialego ) i sie przegazuje to powinien zadzialac bzyczek informujacy o tym ze cos nie tak jest, bzyczek nie zadzialal tylko zabysnela kontrolka i wszystko byloby ok ale dzis zona po przejechaniu okolo 10 km zaczela sie systematycznie lampka zapalac musiala zatrzymywac sie i gasic auto i ponownie odpalac i bylo ok do kolejnych 100 m jazdy. Czy moglo sie cos stac przez to ze tak zrobilem a moze czujnik padl nagle?? czy moze trzeba na kompa jechac blad jakis skasowac. Pomozcie jak mozecie wielkie dziekuje.
Ostatnio zmieniony 01 maja 2017, 11:49 przez gandi2906, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 sie 2008, 09:51

Sprawdz czy nie ma zwarcia z masa i czy styk czujnka nie jest zaśniedziały. To samo zrób z czujnikiem niebieskim <ok>

gandi2906
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 sie 2008, 13:19
Lokalizacja: Brzeg

[Audi80,B4,Avant,2.0ABT,94']

Post autor: gandi2906 » 14 sie 2008, 12:50

Dzieki kolego sprawdzajac okazlo sie ze byl przewod urwany i trzymal sie jedynie na otulinie mysle ze jak nowa wsowke zaloze bedzie oki. Pozdrwawiam.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 15 sie 2008, 09:25

Załóż nowa wsówke pozadnie zalutuj a nastpenie dobrze zaizoluj (polecam koszulki termokurczliwe sa do tego idealne). <piwo>

Adute
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 kwie 2017, 21:52
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Adute » 30 kwie 2017, 21:57

Witam! Sprawa BARDZO pilna. Przepraszam, że tak bez przywitania.
Jutro mam jechać swoją 80 do Włoch. Dzisiaj wymieniałem filtr oleju i uwaliłem dolny czujnik ciśnienia. Jutro nic nie naprawię, bo święto. Teraz na wyższych obrotach zapala sie kontrolka ciśnienia. Gaśnie ona na niskich obrotach.
Czy efektem uwalonego czujnika bedzie tylko ta kontrolka, czy zatre silnik jadac przez Niemcy 150km/h?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 kwie 2017, 22:08

Ryzykowne jechać w trasę bez tego czujnika.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 30 kwie 2017, 22:22

Adute pisze: Czy efektem uwalonego czujnika bedzie tylko ta kontrolka, czy zatre silnik jadac przez Niemcy 150km/h?
Efektem uszkodzenia będzie tylko brak wskazań i brak ostrzeżenia w razie problemu z ciśnieniem.
Jak masz możliwość to możesz zabrać manualny manometr i co jakiś czas na stacji gdzieś się zmęczyć pomiarem. W zasadzie można go wkręcić na stałe o ile m się gdzie zmieścić bezpiecznie.
Jakiś czas temu jeździłem tak w201.

Jeżeli jesteś pewien ciśnienia i powodów świecenia kontrolki to ryzyko jest takie jakbyś tej kontrolki nie miał nigdy.

Adute
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 kwie 2017, 21:52
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Adute » 30 kwie 2017, 22:54

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.
To trochę kamień z serca. Niestety manualnego manometru nie mam. :( Kupić też jutro nie kupię.
PS W ogóle ryzykowne jest jechanie tak daleko 25 letnim autem za 2000zł. :D Nawet jeżeli to Audi 80.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 kwie 2017, 23:02

Jak to dolny czujnik to połącz jego kabel z masą. Wtedy nie będzie piszczeć i migać kontrolka powyżej 2000obr/min. Za to będzie piszczeć i migać jak przez dłuższą chwilę od włączenia zapłonu nie odpalisz silnika (będzie widzieć ciśnienie oleju pomimo że silnik nie pracuje i czujnik 0.3 bara zgłasza brak ciśnienia i kontrolka powiadomi że coś jest nie tak z czujnikami).

[ Dodano: 2017-04-30, 23:02 ]
Teraz doczytałem że nie masz dzwięku. Pewnie masz głośniczek spalony jeśli też nie piszczy gdy na wyjętym kluczyku otworzysz drzwi nie wyłączając świateł.
Ostatnio zmieniony 01 maja 2017, 09:46 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 kwie 2017, 23:18

Nawet gdyby był pewny ciśnienia ryzyko zawsze jest czujnik by informował wcześniej o np zbyt niskim stanie oleju lub zbyt mocnym nagrzaniem. A jak już zadziała ten niskiego to już nie ma co myśleć w trasie tylko laweta.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 01 maja 2017, 09:23

Adute pisze:Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.
Kupić też jutro nie kupię.
Możesz poszukać na OLX czujnika chociażby. W okolicy, lub po trasie
PS W ogóle ryzykowne jest jechanie tak daleko 25 letnim autem za 2000zł. :D Nawet jeżeli to Audi 80.
Ryzykowne to jest jechać Alfą za 14k czy Laguną II na miasto :-D

Adute
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 kwie 2017, 21:52
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Adute » 08 maja 2017, 20:23

Audiczka bez problemu przejechała całą trasę (3000km). Przeciążona. Przez Alpy. A poza nimi 160km/h. O.o :)

Teraz przyszedł czas na wymianę tego czujniczka. I tu mam pytanie. Niektóre włączają się nawet przy 0,75 bar, inne dopiero przy 1,6 bar. Jaki ma być próg dolny i górny? :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 maja 2017, 20:31

NO 0,3bar niebieski NC 1,8bar biały

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl