Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Zbyt długie pompowanie pompki centralnego.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kubas95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 04 mar 2017, 13:26
Lokalizacja: Toruń

[B4 2.0 ABK] Zbyt długie pompowanie pompki centralnego.

Post autor: Kubas95 » 01 maja 2017, 18:08

Witam. Jako że w dniu zakupu mojej audi nie było centralnego zamka bo ktoś wywalił pompkę radośnie udałem się na szrot z zamiarem jej zakupu. Dostałem jedną jedyną na cały skup, na miejscu próbuję podłączyć, coś tam gra, zamyka otwiera ale był urwany gruby pin od stałego plusa. W domu biore lutownice - udało się, szybka skrętka, zasilanie jest. To w czym problem?

Otóż przy OTWIERANIU coś jest nie halo, pompuje jakieś 15 sekund a otwarcie wszystkich drzwi zajmuje jakieś 2 sekundy. Z zamykaniem nie ma problemu - przekecam, pompka zassie i zamyka, wszystko trwa jakieś 3 sekundy. Dmuchałem w rurkę i wytwarzałem podciśnienie w celu sprawdzenia czy jest jakaś nieszczelność i nic nie wyczułem więc wykluczam usterkę przewodów...

Do tego tematu podepne temat tylnego zamka bo wpada mi wkładka jak podłączyłem pompkę, załączam zdjęcie z pytaniem: czy przypadkiem ktoś nie zgubił sprężyny przy wkładce?

Obrazek

Obrazek

Z tylną klapą też się cytki dzieją, jak mam otwarty samochód i chce coś wyciągnąć z bagażnika to potrafi się zamknąć a wkładka wpada do środka. Dopiero jak pompka przestanie pompować bębenek mogę wyjąć na swoje miejsce. Bez centralnego zamka tego nie było.
Pomoże ktoś ogarnąć takie tematy?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4740
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 maja 2017, 11:45

Odłącz wąż od pompki i zatkaj jej wyjście palcem i wtedy sprawdź jak długo będzie pracować.

Awatar użytkownika
Kubas95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 04 mar 2017, 13:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Kubas95 » 02 maja 2017, 18:55

Właśnie nie dopisałem że jak zatkam palcem przy otwieraniu to nie ma znaczenia. Nie ma w środku jakieś zaworu żeby przepuszczał? bo w sumie jak przytkne palec to czuje powietrze ale pompuje taki sam czas jak przy otwieraniu.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4740
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 maja 2017, 19:48

Chyba tam nie ma zaworu, jest tylko pompka i czujnik ciśnienia/podciśnienia który wyłącza pompkę gdy ciśnienie/podciśnienie osiągnie odpowiednią wartość. Jeśli czujnik ciśnienia nie załączy się to pompka zostaje wyłączona po jakimś czasie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 maja 2017, 22:27

Jest w środku macku zaworek upustowy. Jeżeli będzie nieszczelny to nigdy nie osiągnie wartości do wyłączenia. Ogólnie to i tak do sprawdzenia były by rurki przyłączeniowe w środku pompki czesto już butwieją.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubas95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 04 mar 2017, 13:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Kubas95 » 03 maja 2017, 12:46

Przyglądając się płytce myślałem że ta biała bańka to ala zawór jednokierunkowy ale okej, jak przestanie padać to przyjrze się jemu.

A zamkowi ktoś się przyglądał? mógłby ktoś załączyć zdjęcie jak to wygląda u niego?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 maja 2017, 14:02

Z zamkiem to tak jest siła ciągnąca cięgna z siłownika blokuje wkładkę. Ale po wyłączeniu pompki sama musi odskoczyć.

Na zdjęciu dolnym wszystko w porządku. Ale dziwi mnie to że bagażnik otwarty a zapadka w miejscu odblokowanym być może to przez to że wkładka przekręcana na blokadę całkowitą.

Tylna wkłądka ma 4 pozycje otwórz,neutralny,zamknij,zablokuj.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4740
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 maja 2017, 15:21

A rzeczywiście ma ten zawór skojarzyło mi się że pompa tempomatu to taki zawór i pomyślałem że tutaj nie ma.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 maja 2017, 15:36

Tylko że to elektroniczny zawór tak zwany upustowy działa tylko m momencie pompowania zamyka się a po pompowaniu puszcza by opróżnić ciśnienie/podciśnienie z układu.

Awatar użytkownika
Kubas95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 04 mar 2017, 13:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Kubas95 » 03 maja 2017, 22:41

No cóż, generalnie działa wszystko. Mechanicznie klapa otwarta ( bębenek w lewo ) ale otwieram centralny w drzwiach to klapa też się otwiera. Zamykam drzwiami kierowcy to klapa też się rygluje ( bębenek w miejscu, cały czas patrzy w lewo ) Chyba tak zostawie, nie będę grzebał. Kostki przeczyściłem od bębenka i zamka, zamykać zamyka, otwierać otwiera więc raczej wszystko jest w porządku. Dzięki za zainteresowanie tematem pany.
Zostaje temat tego pompowania, w weekend jeszcze raz rozbiore i się przyjrzę. będę musiał czekać na zlot 80 u mnie w mieście żeby podmienić ew. zobacze czy podpasuje od taty z A3 8l

ODPOWIEDZ

Wróć do „Centralny zamek, alarm, immobilajzer.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl