Witam. Zamieściłem taki oto wpis na facebooku na grupie
"Witam. Mial ktos moze podobny problem?
Audi ABK z LPG. Na gazie i benzynie smiga jak złoto chodzi dosyc rowno.
Ale gdy tylko pokaze mi sie rezerwa od gazu auto przy 120kmh zaczyna zmulac i potem im mniej jest gazu w butli na swiecacej rezerwie tym auto ciężko rozbujac jak juz mi zostaje gazu tak na 30km to ciężko auto rozbujac do 60kmh.
Jak pozniej zatankuje to juz smiga normalnie"
Kolega poniżej odpisał mi coś takiego
"chłopie... "jak mam mało wody w czajniku to nie moge zalać kawy do końca, a jak napełnie czajnik to już mogę". Jezusku. Spada Ci ciśnienie w butli to podajesz już uboższą mieszankę. Jeśli masz sekwencję to spada Ci ciśnienie na listwie wtryskowej. Jedź do gazownika żeby ustawił Ci odcięcie od niskiego ciśnienia na parowniku bo sobie silnik zajeździsz od jeżdżenia na ubogiej mieszance!
Jedź do kolesia zeby Ci ustawił, albo sam sobie ustaw jak masz kabel - odcinanie tudzież przełączanie na benzynę od niskiego ciśnienia. Będziesz musiał sie przyzwyczaic do szarpnięcia jak mocniej depniesz przy pustej butli Szarpniecie od przełączenia na benz. Lać gaz i jeździć"
Co o tym sądzicie, trafne stwierdzenie ?
[B4 2.0 ABK] Zamulanie na rezerwie
[B4 2.0 ABK] Zamulanie na rezerwie
Ostatnio zmieniony 03 maja 2017, 20:32 przez kacper80, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jeśli sekwencja to trafne. Ciśnienie przy który nastąpi powrót na benzynę powinno być tak dobrane aby nie występowała uboga mieszanka.
Czasem niektóre majstry potrafią wsadzić czujnik ciśnienia gazu (sekwencja) przed flitem gazu i jak filtr zatka to nie widzi tego sterownik i nie przełączy na benzynę o korygowania dawki w oparciu o ciśnienie gazu też nie będzie mowy.
Chyba że to zwykła instalacja to może być rurka pobierająca ciekły gaz z butli być za wysoko zamontowana albo butla jest pod złym kątem albo zamontowana "do jazdy na wstecznym" (czyli gaz odpływa od rurki podczas przyspieszenia).
Czasem niektóre majstry potrafią wsadzić czujnik ciśnienia gazu (sekwencja) przed flitem gazu i jak filtr zatka to nie widzi tego sterownik i nie przełączy na benzynę o korygowania dawki w oparciu o ciśnienie gazu też nie będzie mowy.
Chyba że to zwykła instalacja to może być rurka pobierająca ciekły gaz z butli być za wysoko zamontowana albo butla jest pod złym kątem albo zamontowana "do jazdy na wstecznym" (czyli gaz odpływa od rurki podczas przyspieszenia).
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
owszem trafne jak najbardziejkacper80 pisze:Co o tym sądzicie, trafne stwierdzenie ?
kolega już chyba powiedział o co mniej więcej biega,Jarewa pisze:kacper80 napisał/a:
a co uboga mieszanka ma do trwałości silnika ?
Podniesiona temperatura spalania- efekt wypalania. A najczęściej wypala gniazda zaworów i zawory.
Ja dodam od siebie tyle że trzeba wyczuć taki moment kiedy to już nie wolno jechać na lpg a dobrze wyregulowana instalacja w ogóle niemal na to nie pozwala bo samo przerzuca na bp i nie pozwala jechać na lpg poniżej pewnego ciśnienia. Więc wnioskuję że lpg jest źle wyregulowane.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
jeśli pod nogą czujesz że auto nie przyspiesza a wręcz przeciwnie zwalnia to czas udać się do cpn'ukacper80 pisze:czyli do wizyty gazownika lepiej nie jeździc na rezerwie mam rozumiec ?
gazownicy zwykle gówno robią wybaczcie za słownictwo - czyli autokalibracja ot i tyle i zwykle przez kilka dni jest ok dopóki się mnożnik i mapa nie rozjedzie. Znam temat sam po sobie.kacper80 pisze: a co gazownicy robią by instalacja była dobrze wyregulowana ?
map się nie wgrywa tylko ustala indywidualnie do danego silnika na podstawie mapy bp, ale głównie chodzi o dobre ustawienie mnożnikakacper80 pisze:wgrywanie mapy LPG itp ?
bo to tylko zakładacze jak ja to nazywam i za to doją kasę ale by to wyregulować jak trzeba to już inna sprawakacper80 pisze:bo dla gazowników u mnie w okolicy regulacja gazu ma bardzo szeroki zakres, ciężko u mnie o dobrego gazownika...
Ja musiałem zrobić to sam i dopiero jest ok
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
kacper80, po pierwsze dużo zasięgania info co i jak po 2 w zależności od tego co to za instalacja to tak kabel diagnostyczny, laptop, oprogramowanie no i na koniec odpowiednie ustawianie instalacji wedle wcześniej zdobytych informacji.
Czasem jak ma się marne podzespoły lpg wyregulowanie tego to też niemal graniczy z cudem, chociażby znane wtryskiwacze lpg valtek czerwony.
Oczywiście trzeba pamiętać o tym że na bp auto ma chodzić dobrze bo inaczej ciężko będzie dobrze wyregulować gaz.
Czasem jak ma się marne podzespoły lpg wyregulowanie tego to też niemal graniczy z cudem, chociażby znane wtryskiwacze lpg valtek czerwony.
Oczywiście trzeba pamiętać o tym że na bp auto ma chodzić dobrze bo inaczej ciężko będzie dobrze wyregulować gaz.