Witam
Mam problem z moją b3 - jest to silnik 1.8 Mono 90km.
Problem polega na klepaniu/stukaniu, pojawia się to w dni ciepłe/gorące po przejechaniu intensywniejszej trasy czyli wyprzedzanie co się z tym wiąże wyższe obroty.
Auto poprzednio jeździło na oleju mineralnym (orlenu) lanym przez poprzedniego właściciela, ja po zakupie zalałem 2x Mineralny shella po czym ostatnio - jeszcze w trakcie zimy- zmieniłem na pół syntetyk Volveline 10w40 ponieważ auto nie brało oleju ani nie kopci na żadne podejrzane kolory itp a wymiana na półsyntetyk to porada innych posiadaczy tego modelu.
Auto na co dzień nie wydaje zauważalnie głośnego stukania, przy odpaleniu tylko charakterystycznie zaklepie przez sekundę i zaraz dźwięk cichnie do puki nie zostanie dobrze zagrzany i to głownie w ciepłe dni. W dni gdy temp nie przekracza 14st i nie ma słońca to wręcz to stukanie jest znikome. Nie zrobiłem żadnych pomiarów ciśnień ponieważ na dzień dzisiejszy nie mam do tego sprzętu...
Dołącze filmik może nie jest idealny ale to klepanie znacznie się uciszyło po tym jak auto odstało około godzinę. Oraz przy najbliższej okazji dołączę 2gi filmik pracy na co dzień po przejechaniu trasy po mieście np do sklepu itp.
Planuje wymienić popychacze zaworowe (z firmy INA) tylko pytanie czy to pomoże i to na pewno wina popychaczy.
@Edycja
Filmik z pracą zimnego silnika po ok 12-14h postoju (w tym w nocy). Nie ma żadnych zmian w jego pracy pomimo 10km w tym stanie w korkach - nie wkręcałem go na obroty powyżej 3tyś oraz nie przekraczałem ok 70km/h na tym odcinku
[B3 1.8 PM] Klepanie/Stukanie co może być przyczyną
[B3 1.8 PM] Klepanie/Stukanie co może być przyczyną
Ostatnio zmieniony 06 maja 2017, 00:18 przez ArKoSo, łącznie zmieniany 1 raz.
byc moze panewki wałka rozrządu mogą byc wytarte plusa popychacze zaworowe. Borykałem sie z tym samym problemem, cisnienie oleju w normie
kompresja 11.5 bar. na każdym z cylindrów. Zdjąłem misę oleju przy wymianie i panewki byly w porządku.
zostala gora.
popychacze sa dość mocno wyekploatowane w dodatku panewki wałka jak i on cały sa delikatnie wyatrte.
dlatego tez pytałem tutaj o zamienność wałka ABK do PM, bo lada dzień bede to robił, póki co zbieram graty bo został mi wałek i uszczelniacze na wałku. Komplet INA jak najbardziej komplet to koszt 120 zł a nie ma sensu pchać nic innego
kompresja 11.5 bar. na każdym z cylindrów. Zdjąłem misę oleju przy wymianie i panewki byly w porządku.
zostala gora.
popychacze sa dość mocno wyekploatowane w dodatku panewki wałka jak i on cały sa delikatnie wyatrte.
dlatego tez pytałem tutaj o zamienność wałka ABK do PM, bo lada dzień bede to robił, póki co zbieram graty bo został mi wałek i uszczelniacze na wałku. Komplet INA jak najbardziej komplet to koszt 120 zł a nie ma sensu pchać nic innego
Praca zimnego silnika + trasa 10km (1 filmik ponieważ nie zauważyłem zmiany po tym dystansie)
PieterB- Na pewno zmierzę ciśnienie przed samą wymianą ale utwierdzasz mnie w moim przekonaniu.
kamil199x - Wałek z góry skreśliłem z listy jak i panewki bo w tym przypadku klepanie było by ciągłe a wrzuciłem filmik na którym tego w ogóle nie słychać a to jest jego codzienna kultura pracy.
Co do pytania a propo wałków nie jestem 100% pewien ale krzywkami się nie różniły a tym bardziej odstępami miedzy nimi, nie wiem tylko jak z ilością zębów od paska (choć to chyba dało się zamienić) - Bo popychacze są na pewno te same w (90% się to sprawdzało). Gdybyś potrzebował wałek do PM pisz bo mam 1 na pewno dobry z 1.8s i jeden mam jeszcze z 1.8 ale na gaźniku był z wersji 75konnej.
Myślę jeszcze odczekać do wymiany oleju i zalać mu mój zaufany shell ale pół syntetyk hx7 10w40, tym samym ze starym olejem usunąć z niego zabrudzenia które mogły się "poodrywać" po zmianie z mineralnego na pół syntetyk jeszcze jak dla mnie eksperymentalny którego nie znam "volveline 10w40 maxlife" (zaryzykowałem z polecenia znajomych). A do czasu wymiany dolać mu kolejny eksperyment jakim jest liquid molly do czyszczenia zaworów hydraulicznych. Do wymiany zostało mi 2,5tys km.