Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Klepanie/Stukanie co może być przyczyną

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
ArKoSo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 05 maja 2017, 14:19

[B3 1.8 PM] Klepanie/Stukanie co może być przyczyną

Post autor: ArKoSo » 05 maja 2017, 14:36

Witam
Mam problem z moją b3 - jest to silnik 1.8 Mono 90km.
Problem polega na klepaniu/stukaniu, pojawia się to w dni ciepłe/gorące po przejechaniu intensywniejszej trasy czyli wyprzedzanie co się z tym wiąże wyższe obroty.
Auto poprzednio jeździło na oleju mineralnym (orlenu) lanym przez poprzedniego właściciela, ja po zakupie zalałem 2x Mineralny shella po czym ostatnio - jeszcze w trakcie zimy- zmieniłem na pół syntetyk Volveline 10w40 ponieważ auto nie brało oleju ani nie kopci na żadne podejrzane kolory itp a wymiana na półsyntetyk to porada innych posiadaczy tego modelu.
Auto na co dzień nie wydaje zauważalnie głośnego stukania, przy odpaleniu tylko charakterystycznie zaklepie przez sekundę i zaraz dźwięk cichnie do puki nie zostanie dobrze zagrzany i to głownie w ciepłe dni. W dni gdy temp nie przekracza 14st i nie ma słońca to wręcz to stukanie jest znikome. Nie zrobiłem żadnych pomiarów ciśnień ponieważ na dzień dzisiejszy nie mam do tego sprzętu...

Dołącze filmik może nie jest idealny ale to klepanie znacznie się uciszyło po tym jak auto odstało około godzinę. Oraz przy najbliższej okazji dołączę 2gi filmik pracy na co dzień po przejechaniu trasy po mieście np do sklepu itp.

Planuje wymienić popychacze zaworowe (z firmy INA) tylko pytanie czy to pomoże i to na pewno wina popychaczy.



@Edycja
Filmik z pracą zimnego silnika po ok 12-14h postoju (w tym w nocy). Nie ma żadnych zmian w jego pracy pomimo 10km w tym stanie w korkach - nie wkręcałem go na obroty powyżej 3tyś oraz nie przekraczałem ok 70km/h na tym odcinku

Ostatnio zmieniony 06 maja 2017, 00:18 przez ArKoSo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 maja 2017, 16:00

ArKoSo, brzmi to jak klepiący popychacz ale tylko jakby jeden, ale chyba nie zaszkodziło by chyba sprawdzenie ciśnienia oleju zanim cokolwiek będziesz działał by twoje prace nieokazały się daremne.

kamil199x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:45
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: kamil199x » 05 maja 2017, 18:22

byc moze panewki wałka rozrządu mogą byc wytarte plusa popychacze zaworowe. Borykałem sie z tym samym problemem, cisnienie oleju w normie
kompresja 11.5 bar. na każdym z cylindrów. Zdjąłem misę oleju przy wymianie i panewki byly w porządku.
zostala gora.
popychacze sa dość mocno wyekploatowane w dodatku panewki wałka jak i on cały sa delikatnie wyatrte.
dlatego tez pytałem tutaj o zamienność wałka ABK do PM, bo lada dzień bede to robił, póki co zbieram graty bo został mi wałek i uszczelniacze na wałku. Komplet INA jak najbardziej komplet to koszt 120 zł a nie ma sensu pchać nic innego kwadr

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 05 maja 2017, 21:11

u mnie to samo jest,pewnie popychacz. ale jeszcze się tam nie dobrałem. żeby było coś poważniejszego to już bym dawno nie jeździł :D

ArKoSo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 05 maja 2017, 14:19

Post autor: ArKoSo » 06 maja 2017, 00:29


Praca zimnego silnika + trasa 10km (1 filmik ponieważ nie zauważyłem zmiany po tym dystansie)

PieterB- Na pewno zmierzę ciśnienie przed samą wymianą ale utwierdzasz mnie w moim przekonaniu.

kamil199x - Wałek z góry skreśliłem z listy jak i panewki bo w tym przypadku klepanie było by ciągłe a wrzuciłem filmik na którym tego w ogóle nie słychać a to jest jego codzienna kultura pracy.
Co do pytania a propo wałków nie jestem 100% pewien ale krzywkami się nie różniły a tym bardziej odstępami miedzy nimi, nie wiem tylko jak z ilością zębów od paska (choć to chyba dało się zamienić) - Bo popychacze są na pewno te same w (90% się to sprawdzało). Gdybyś potrzebował wałek do PM pisz bo mam 1 na pewno dobry z 1.8s i jeden mam jeszcze z 1.8 ale na gaźniku był z wersji 75konnej.



Myślę jeszcze odczekać do wymiany oleju i zalać mu mój zaufany shell ale pół syntetyk hx7 10w40, tym samym ze starym olejem usunąć z niego zabrudzenia które mogły się "poodrywać" po zmianie z mineralnego na pół syntetyk jeszcze jak dla mnie eksperymentalny którego nie znam "volveline 10w40 maxlife" (zaryzykowałem z polecenia znajomych). A do czasu wymiany dolać mu kolejny eksperyment jakim jest liquid molly do czyszczenia zaworów hydraulicznych. Do wymiany zostało mi 2,5tys km.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 07 maja 2017, 00:36

Pierwsze co to do sprawdzenia ciśnienie oleju, może być taka sytuacja, że po rozgrzaniu oleju a co za tym idzie jego rozrzadzeniu pompa oleju już niedomaga i nie wytrzarza odpowiedniego ciśnienia do góry silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl