[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
skwaromir, przed usunięciem immo też nie mogłem się połączyć
maciek889, jutro sprawdzę i dam znać
Ogólnie to dopiero dziś zauwazyłem że był jeszcze maly bajzel w wiązce. Bo w czerwonej kostce kabel pin4 był zmostkowany z pin1. Ale już podłączyłem i niby wszystko ok tylko dziwi mnie że po przekręceniu zapłonu napięcie na stałym plusie spada do 0v i dopiero pojawia się przy kręceniu rozrusznikiem. Odnośnie problemu z podłączeniem pod kompa to też nie wiem ale w kostce żółtej mam dwa kable zielono czarne na pinie 2 i 9 ale przez żaden nie moge nawiązać połączenia z komputerem. Ogólnie to muszę też zainwestować w pompkę bo ta z passata coś chyba sobie nie radzi bo po zdjęciu przewodu zasilającego listwę wtryskową nic nie idzie paliwo po włączeniu zapłonu, a pompkę słychać.
maciek889, jutro sprawdzę i dam znać
Ogólnie to dopiero dziś zauwazyłem że był jeszcze maly bajzel w wiązce. Bo w czerwonej kostce kabel pin4 był zmostkowany z pin1. Ale już podłączyłem i niby wszystko ok tylko dziwi mnie że po przekręceniu zapłonu napięcie na stałym plusie spada do 0v i dopiero pojawia się przy kręceniu rozrusznikiem. Odnośnie problemu z podłączeniem pod kompa to też nie wiem ale w kostce żółtej mam dwa kable zielono czarne na pinie 2 i 9 ale przez żaden nie moge nawiązać połączenia z komputerem. Ogólnie to muszę też zainwestować w pompkę bo ta z passata coś chyba sobie nie radzi bo po zdjęciu przewodu zasilającego listwę wtryskową nic nie idzie paliwo po włączeniu zapłonu, a pompkę słychać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To może sprawdź podłączenie jeszcze raz.
To sprawdzenie napięcia na czujniku ma na celu sprawdzenie czy ECU startuje.
Masz podłączoną masę do silnika z nadwozia? Oraz masy z wiązek.
Zobacz czy na pinach kostki ECU masz:
pin 2 masa (brązowy)
pin 3 stały plus (czerwony)
pin 1 plus po zapłonie niebiesko-czarny
Te rzeczy są z brzegu w tej większej kostce (jeśli maasz ECU na dwie wtyczki).
To sprawdzenie napięcia na czujniku ma na celu sprawdzenie czy ECU startuje.
Masz podłączoną masę do silnika z nadwozia? Oraz masy z wiązek.
Zobacz czy na pinach kostki ECU masz:
pin 2 masa (brązowy)
pin 3 stały plus (czerwony)
pin 1 plus po zapłonie niebiesko-czarny
Te rzeczy są z brzegu w tej większej kostce (jeśli maasz ECU na dwie wtyczki).
Smieszy mnie robienie swapa wiazki na zasadzie "z zoltej kostki zielony kabel przepinasz w miejsce czerwonego w nowej kostce" Jak ktos ogarnia to po schematach dojdzie a tak to nie wiesz gdzie co. Miernik w lape i sprawdzac sygnaly, napiecia. Majac dawce mogles jeszcze w starym aucie zdiagnozowac kompa czy wszystko ok
Panowie mam pytanie. W miniony weekend zabrałem się za swap. Pacjent to Audi Coupe 2.3NG 1992 FWD, a dawca to Audi A4 B5 1.8t AEB automat 1996. Coupe już jest rozebrane i komora czeka na malowanie więc mam jakieś 2-3 dni. Pytanie tyczy się sprzęgła. Moja skrzynia zostaje i chcę kupić nowe kompletne sprzęgło ze sztywnym kołem zamachowym od 1.8t AEB, które było montowane w A4. Czy to jest dobry pomysł czy poszukać jakiegoś innego sprzęgła, które więcej "wytrzyma". W tym roku jakiś wielkich modów nie planuje i chcę dociągnąć pod 200km, ale w przyszłym roku planuje zmiane osprzętu i pchać się pod 250-280KM. Pomożecie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tylko pewnie trzeba wsadzić rozrusznik albo bendix też z diesla bo przynajmniej starsze vagi TDI miały więcej zębów na wieńcu a mniej na rozruszniku. Choć też tak patrzę po katalogu części że raz jest tarcza 228mm a raz 240mm do tego AWXa.skwaromir pisze: A sprzęgło to z awx-a ponoć daje radę.
Zresztą dieslowcy na forum chwili się że przerabiali sztywne koło pod tarczę 240mm (tarcza chyba z 5ci cylindrowca).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 maja 2017, 14:23
Hmm nie no myślę, że to sprzęgło siada na zamach z silnika benzynowego...maciek889 pisze:Tylko pewnie trzeba wsadzić rozrusznik albo bendix też z diesla .skwaromir pisze: A sprzęgło to z awx-a ponoć daje radę.
No chyba, że żyje w przekonaniu, że kupie sprzęgło z awx i siadzie na moim zamachu , a tu muka.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Sorry za wprowadzenie w błąd. Miało być A3/TT. Na allegro jest taki zestaw i zastanawiam się czy będzie pasować.skwaromir pisze:1.8t z tego co wiem, żadne nie miało sztywnego koła. A sprzęgło to z awx-a ponoć daje radę. A jak nie to przeróbka na 240mm. Mi jak się skończy to myślę o tym dieslowskim.
http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-zamacho ... 60967.html
Druga sprawa. Ktoś wie jaką chłodnice montować?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chris K, Raczej sprzęgło od poprzecznej skrzyni nie podejdzie, bo już widać na zdjęciach, że ma wieniec bliżej skrzyni niż bloku silnika. W poprzecznych silnikach rozrusznik jest skierowany w stronę skrzyni a nie jak w podłużnych w stronę bloku silnika.
I jeśli to sprzęgło jest 228mm (240mm miały poprzeczne S3ki, cupry itd.) to równie dobrze można wsadzić komplet z silnika 2.0 z 80tki albo 100tki.
Co do chłodnicy to był kilka postów wcześniej.
I jeśli to sprzęgło jest 228mm (240mm miały poprzeczne S3ki, cupry itd.) to równie dobrze można wsadzić komplet z silnika 2.0 z 80tki albo 100tki.
Co do chłodnicy to był kilka postów wcześniej.
Panowie udało mi się wyjść wkońcu z kabelków ale auto dalej nie chce odpalić błędy jakie zczytałem na kompie to:
18010 - zasilanie (30)
- stały
16989 - wewnętrzny moduł kontroli sterownika błąd / uszkodzenie pamięci ROM
- stały
17978 - elektroniczny moduł sterujący pracą silnika zablokowany
- stały
pierwszy bład z czego czytałem to może być że mam niedokręcone klemy ale co z resztą?
18010 - zasilanie (30)
- stały
16989 - wewnętrzny moduł kontroli sterownika błąd / uszkodzenie pamięci ROM
- stały
17978 - elektroniczny moduł sterujący pracą silnika zablokowany
- stały
pierwszy bład z czego czytałem to może być że mam niedokręcone klemy ale co z resztą?