Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 maja 2017, 22:19

Przemo95, Zobacz czy będziesz miał 5V pomiędzy stykami odłączonej kostki czujnika temperatury powietrza (to obok przepustnicy).

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 13 maja 2017, 23:31

skwaromir, przed usunięciem immo też nie mogłem się połączyć
maciek889, jutro sprawdzę i dam znać
Ogólnie to dopiero dziś zauwazyłem że był jeszcze maly bajzel w wiązce. Bo w czerwonej kostce kabel pin4 był zmostkowany z pin1. Ale już podłączyłem i niby wszystko ok tylko dziwi mnie że po przekręceniu zapłonu napięcie na stałym plusie spada do 0v i dopiero pojawia się przy kręceniu rozrusznikiem. Odnośnie problemu z podłączeniem pod kompa to też nie wiem ale w kostce żółtej mam dwa kable zielono czarne na pinie 2 i 9 ale przez żaden nie moge nawiązać połączenia z komputerem. Ogólnie to muszę też zainwestować w pompkę bo ta z passata coś chyba sobie nie radzi bo po zdjęciu przewodu zasilającego listwę wtryskową nic nie idzie paliwo po włączeniu zapłonu, a pompkę słychać.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 maja 2017, 18:05

To może sprawdź podłączenie jeszcze raz.
To sprawdzenie napięcia na czujniku ma na celu sprawdzenie czy ECU startuje.
Masz podłączoną masę do silnika z nadwozia? Oraz masy z wiązek.

Zobacz czy na pinach kostki ECU masz:
pin 2 masa (brązowy)
pin 3 stały plus (czerwony)
pin 1 plus po zapłonie niebiesko-czarny

Te rzeczy są z brzegu w tej większej kostce (jeśli maasz ECU na dwie wtyczki).

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 15 maja 2017, 07:19

Smieszy mnie robienie swapa wiazki na zasadzie "z zoltej kostki zielony kabel przepinasz w miejsce czerwonego w nowej kostce" Jak ktos ogarnia to po schematach dojdzie a tak to nie wiesz gdzie co. Miernik w lape i sprawdzac sygnaly, napiecia. Majac dawce mogles jeszcze w starym aucie zdiagnozowac kompa czy wszystko ok

Chris K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 mar 2012, 15:58

Post autor: Chris K » 15 maja 2017, 11:17

Panowie mam pytanie. W miniony weekend zabrałem się za swap. Pacjent to Audi Coupe 2.3NG 1992 FWD, a dawca to Audi A4 B5 1.8t AEB automat 1996. Coupe już jest rozebrane i komora czeka na malowanie więc mam jakieś 2-3 dni. Pytanie tyczy się sprzęgła. Moja skrzynia zostaje i chcę kupić nowe kompletne sprzęgło ze sztywnym kołem zamachowym od 1.8t AEB, które było montowane w A4. Czy to jest dobry pomysł czy poszukać jakiegoś innego sprzęgła, które więcej "wytrzyma". W tym roku jakiś wielkich modów nie planuje i chcę dociągnąć pod 200km, ale w przyszłym roku planuje zmiane osprzętu i pchać się pod 250-280KM. Pomożecie? :)

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 15 maja 2017, 13:20

1.8t z tego co wiem, żadne nie miało sztywnego koła. A sprzęgło to z awx-a ponoć daje radę. A jak nie to przeróbka na 240mm. Mi jak się skończy to myślę o tym dieslowskim.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 maja 2017, 16:01

skwaromir pisze: A sprzęgło to z awx-a ponoć daje radę.
Tylko pewnie trzeba wsadzić rozrusznik albo bendix też z diesla bo przynajmniej starsze vagi TDI miały więcej zębów na wieńcu a mniej na rozruszniku. Choć też tak patrzę po katalogu części że raz jest tarcza 228mm a raz 240mm do tego AWXa.
Zresztą dieslowcy na forum chwili się że przerabiali sztywne koło pod tarczę 240mm (tarcza chyba z 5ci cylindrowca).

adrian77774
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 13 maja 2017, 14:23

Post autor: adrian77774 » 15 maja 2017, 18:14

Czy ktoś posiada pełny pinout dla bocha me7.5?

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 15 maja 2017, 18:26

maciek889 pisze:
skwaromir pisze: A sprzęgło to z awx-a ponoć daje radę.
Tylko pewnie trzeba wsadzić rozrusznik albo bendix też z diesla .
Hmm nie no myślę, że to sprzęgło siada na zamach z silnika benzynowego...
No chyba, że żyje w przekonaniu, że kupie sprzęgło z awx i siadzie na moim zamachu :), a tu muka.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 15 maja 2017, 19:59

maciek889 pisze:Choć też tak patrzę po katalogu części że raz jest tarcza 228mm a raz 240mm do AWXa

228 mm AWX skrzynia 5 biegowa

240 mm AVF skrzynia 6 biegowa

Oba silniki PD'ki 130 konne

Chris K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 mar 2012, 15:58

Post autor: Chris K » 16 maja 2017, 09:23

skwaromir pisze:1.8t z tego co wiem, żadne nie miało sztywnego koła. A sprzęgło to z awx-a ponoć daje radę. A jak nie to przeróbka na 240mm. Mi jak się skończy to myślę o tym dieslowskim.
Sorry za wprowadzenie w błąd. Miało być A3/TT. Na allegro jest taki zestaw i zastanawiam się czy będzie pasować.
http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-zamacho ... 60967.html

Druga sprawa. Ktoś wie jaką chłodnice montować?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 maja 2017, 09:45

Chris K, Raczej sprzęgło od poprzecznej skrzyni nie podejdzie, bo już widać na zdjęciach, że ma wieniec bliżej skrzyni niż bloku silnika. W poprzecznych silnikach rozrusznik jest skierowany w stronę skrzyni a nie jak w podłużnych w stronę bloku silnika.
I jeśli to sprzęgło jest 228mm (240mm miały poprzeczne S3ki, cupry itd.) to równie dobrze można wsadzić komplet z silnika 2.0 z 80tki albo 100tki.

Co do chłodnicy to był kilka postów wcześniej.

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 16 maja 2017, 23:20

Panowie udało mi się wyjść wkońcu z kabelków ale auto dalej nie chce odpalić błędy jakie zczytałem na kompie to:
18010 - zasilanie (30)
- stały
16989 - wewnętrzny moduł kontroli sterownika błąd / uszkodzenie pamięci ROM
- stały
17978 - elektroniczny moduł sterujący pracą silnika zablokowany
- stały

pierwszy bład z czego czytałem to może być że mam niedokręcone klemy ale co z resztą?

Chris K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 mar 2012, 15:58

Post autor: Chris K » 17 maja 2017, 00:56

Jeśli zostawię sprzęgło z 2.3 NG, koło zamachowe jednomasowe wsadzę z Audi 80 1.9tdi 1Z to zagra to ze sobą?

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 17 maja 2017, 05:35

Prezmo95 miałem podobnie immo blokuje. Pokaż ten przerobiony plik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl