Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK] Brak mocy, klekot jak w dieslu, szarpie.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
CzeczenGrozny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59

[80 B4 ABK] Brak mocy, klekot jak w dieslu, szarpie.

Post autor: CzeczenGrozny » 28 maja 2017, 00:02

Witam! Dzisiaj jadąc w małą trasę 100 Km zauważyłem że audica dziwnie się zachowuje, przy ruszaniu z jedynki potrafiła się zmulić, obroty spadały do około 600RPM, silnik szarpał i klekotał.

Przeważnie po wciśnięciu sprzęgła i przegazowaniu problem ustawał, czasami jednak działo się to samo z wciśniętym sprzęgłem. Od około 1300 RPM do 2200 jest spokój, powyżej lub poniżej auto szarpie, zupełnie jak by gubiło zapłon. Jazda na 5 katorga, czasami pracuje równo a czasami szarpie. Przekaźnik 30 zamiennik, nieznany czujnik Halla i sonda lambda wymieniona przez poprzedniego właściciela. Ciekawostką jest fakt że już wcześniej miałem tak samo w cieplejsze i suchsze dni, po deszczu lub przy przymrozkach auto chodziło elegancko.

Kompresja: 14, 14, 13, 14

Planuję wymienić świece, kopułkę z palcem i cewkę na BERU, ale czy jest to wina zapłonu? Co mógłbym sprawdzić?

Pozdrawiam, Piotr.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 28 maja 2017, 00:58

ja bym zobaczył czy rozrząd się nie przestawił

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 maja 2017, 07:05

CzeczenGrozny, ja bym od podłączenia vag'a zaczął bo po co wymieniać w ciemno a tam powinna być podpowiedź.

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 28 maja 2017, 13:36

Tez sprawdziłbym najpierw vagiem w miare możliwości. gdyby to był rozrząd to temperatura i pogoda nie grałaby roli. Moze niebieski czujnik temperatury do ecu? przepływomierz? Jesli to którys z nich to Vag napewno zdiagnozuje. Metoda prób i błędów moze byc czasochłonna i okazac sie niepotrzebnym wydatkiem więc lepiej zapłacic pare złociszy za podączenie i miec jak na papierze.... Albo tez silniczek krokowy, tez lubi psocic... dokuczacz_

CzeczenGrozny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59

Post autor: CzeczenGrozny » 28 maja 2017, 14:30

Auto rocznik 91, czyli pewnie VAG będzie podawał liczby w kolumnach, tak? Na jakie wartości patrzeć? Sam nie mam interfejsu, a z tego co czytałem mechanicy w Polsce nieogarniają za bardzo ABK.

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 28 maja 2017, 14:51

A tego to ja juz nie wiem, bo tez sie nie orientuje ale PieterB bedzie wiedział na bank

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 maja 2017, 15:01

CzeczenGrozny pisze:Auto rocznik 91, czyli pewnie VAG będzie podawał liczby w kolumnach, tak?
nie bardzo wiem co masz na myśli w jakich kolumnach?
CzeczenGrozny pisze:Na jakie wartości patrzeć?
najlepiej na wszystkie, a czasem wystarczy błędy tylko sprawdzić

CzeczenGrozny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59

Post autor: CzeczenGrozny » 28 maja 2017, 17:18

Zmęczenie po pracy się odezwało, chodziło mi oczywiście o bloki, ubzdurało mi się że pierwsze digifanty nie podawały błędów tylko same liczbowe wartości. Zastanawia mnie jedna rzecz, czy takie objawy mogą być spowodowane zatkanym katalizatorem?

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 28 maja 2017, 17:37

chyba nieeee... Spadek mocy byłby zauważalny, ale raczej nie falowalyby obroty....

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 maja 2017, 17:56

CzeczenGrozny, hehe dalej coś nie teges kombinujesz, ale ok

Jeśli chodzi o błędy to pokazywały tylko że kodami migowymi ;-) tak jak w wersjach na mechanicznym wtrysku - mowa tu o digi I ale ja w 80 tego nie spotkałem i nie wiem czy było.
W golfach tak widziałem taki coś. Fakt nie podłączałem jeszcze abk z 91 bo najstarszy jaki miałem to 92 i normalnie wsio chodziło i bloki pomiarowe również.

CzeczenGrozny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59

Post autor: CzeczenGrozny » 28 maja 2017, 18:00

Hehe, na dniach postaram się odwiedzić mechanika i podpiąć pod kompa, wtedy napiszę co zaobserwowaliśmy.

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 28 maja 2017, 18:01

Stawiam na krokowy mysli_

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 maja 2017, 18:03

Mareczeq, bardzo wątpię, pomijam już że abk nie ma krokowego ;-) a pewnie masz na myśli stabilizator biegu jałowego

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 28 maja 2017, 18:06

http://imged.pl/silniczek-krokowy-audi- ... 10711.html



tak tak ,tak..... o to mi chodziło....

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 maja 2017, 18:12

Mareczeq, bo ludzie bzdury piszą i nikt nie zna nazewnictwa ;-) to jest zawór biegu jałowego a nie silniczek krokowy - zupełnie inna zasada działania.

proszę http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A80Q/1994 ... 3/133010#1


co nie zmienia faktu że to mało prawdopodobne by to on był przyczyną u kolegi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl