[80 B4 ABK] Brak mocy, klekot jak w dieslu, szarpie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59
Dobra, dopiero znalazłem czas żeby sprawdzić VAGa, wyskoczyły błędy:
523- Czujnik temp. powietrza wlotowego G42
552- Potencjometr pomiaru przepływu powietrza G19
Zrobiłem potem jeszcze mały test, odpiąłem przepływkę, dodałem gazu i odpuściłem, silnik zgasł czyli pewnie jakoś to działa. Przepływka do wymiany czy da się naprawić?
Druga sprawa, mechanior stwierdził że to też zapłon i zaczął grzebać przy aparacie, gdy powiedziałem mu że trzeba zblokować komputer i ustawiać ze znakami na kole zamachowym to mnie wyśmiał, w efekcie chodzi trochę gorzej niż wcześniej. Znacie jakiegoś mechanika ogarniającego ABK w okolicy Grudziądza lub Malborka?
523- Czujnik temp. powietrza wlotowego G42
552- Potencjometr pomiaru przepływu powietrza G19
Zrobiłem potem jeszcze mały test, odpiąłem przepływkę, dodałem gazu i odpuściłem, silnik zgasł czyli pewnie jakoś to działa. Przepływka do wymiany czy da się naprawić?
Druga sprawa, mechanior stwierdził że to też zapłon i zaczął grzebać przy aparacie, gdy powiedziałem mu że trzeba zblokować komputer i ustawiać ze znakami na kole zamachowym to mnie wyśmiał, w efekcie chodzi trochę gorzej niż wcześniej. Znacie jakiegoś mechanika ogarniającego ABK w okolicy Grudziądza lub Malborka?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
haha nie ty pierwszy masz z tymi "mechami" takie przeboje, czyli zrobił ci jeszcze gorzej niż było i tak ci zostawił nie mógł cofnąć z powrotem w to miejsce, ehhCzeczenGrozny pisze:gdy powiedziałem mu że trzeba zblokować komputer i ustawiać ze znakami na kole zamachowym to mnie wyśmiał,
Czy błędy po skasowaniu wróciły? bo jak nie to nie ma sobie czym głowy zawracać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59
Po skasowaniu, wyłączeniu zapłonu i włączeniu silnika na kilku minut nie wróciły. Widzę że przepływka musiała być już zmieniania bo ma z boku ślad po markerze. No nic, podzwonię po mechanikach czy znają temat, na razie wychodzi na to że faktycznie może coś z ustawieniem zapłonu, chociaż sam już nie wiem...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59
Dobra, na dniach i tak wymieniam uszczelniacze i prowadnice zaworów, przy okazji wpadnie nowy rozrząd INA i uszczelka elringa. Po tym będę działać i zdam relację.
Dziękuję za dotychczasowe rady!
[ Dodano: 2017-06-25, 16:14 ]
Pozwolę sobie napisać post pod postem by podbić temat.
Rozrząd ustawiony, mechanik jednak miał problem z ustawieniem zapłonu, mówił że po zablokowaniu sterownika komputerem znak dalej mu skakał, mówił coś o zębatce w aparacie zapłonowym.
Dodatkowo odkrył że poprzedni właściciel nie miał palca i kopułki GHK jak dał mi na rachunku, a wypalonego toprana, czyli na pewno wpadnie kopułka i palec beru. No i nieszczęsny błąd przepływomierza wyskoczył na nowo... Nie wiem już co robić, sprawdzać tą przepływkę i szukać aparatu czy mechanik mógł coś przeoczyć?
Dziękuję za dotychczasowe rady!
[ Dodano: 2017-06-25, 16:14 ]
Pozwolę sobie napisać post pod postem by podbić temat.
Rozrząd ustawiony, mechanik jednak miał problem z ustawieniem zapłonu, mówił że po zablokowaniu sterownika komputerem znak dalej mu skakał, mówił coś o zębatce w aparacie zapłonowym.
Dodatkowo odkrył że poprzedni właściciel nie miał palca i kopułki GHK jak dał mi na rachunku, a wypalonego toprana, czyli na pewno wpadnie kopułka i palec beru. No i nieszczęsny błąd przepływomierza wyskoczył na nowo... Nie wiem już co robić, sprawdzać tą przepływkę i szukać aparatu czy mechanik mógł coś przeoczyć?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
ehh kurde te mechaniki, który rocznik auta?CzeczenGrozny pisze:mechanik jednak miał problem z ustawieniem zapłonu, mówił że po zablokowaniu sterownika komputerem znak dalej mu skakał, mówił coś o zębatce w aparacie zapłonowym.
jeśli pojawia się raz na jakiś czas to najpierw sprawdzić wtyczkę przy przepływceCzeczenGrozny pisze:Nie wiem już co robić, sprawdzać tą przepływkę i szukać aparatu czy mechanik mógł coś przeoczyć?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59
Dobra, kupiłem lampę cyfrowoą z regulacją kąta, ustawiłem zapłon, 0 idealnie przecięte przez nadlew na 2400 rpm na zblokowanym sterowniku. Zgasiłem go, odłączyłem klemy, podpiąłem czujnik i poczekałem 15 mintut, podpiąłem klemy, odpaliłem (z trudem, tak samo jak przed regulacją). Szybkie przegazowanie i dalej klekot, pojechałem w trasę i osiągi jakby lepsze ale czasem dalej szarpnie . Dodam że świece, palec i kopułka wymienione dzisiaj na BERU.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a to błąd właśnie, widać że nie czytałeś postów na forum bo pisałem to już niezliczoną ilość razy.CzeczenGrozny pisze:Zgasiłem go, odłączyłem klemy, podpiąłem czujnik i poczekałem 15 mintut, podpiąłem klemy, odpaliłem (z trudem, tak samo jak przed regulacją).
Nie wolno gasić na zablokowanym sterowniku bo masz właśnie takie tego efekty, tu to było chyba też opisywane https://audi80.pl/b4-abk-zaplon-blok ... t27424.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59
Więc jak odblokować sterownik bez komputera? Czytam ten temat i nie mogę tego znaleźć. Druga sprawa, z ciekawości stukałem przedłużką obok czujnika spalania stukowego, zero reakcji. Może to też być spowodowane uszkodzonym czujnikiem?
Przekaźnik 30 jest jakiś zamiennik dedykowany do pomp paliwowych, chyba Kager. Przewód regulatora ciśnienia suchy, jednak po zgaszeniu silnika słychać syk z okolicy przepustnicy.
Ps. Po podpompowaniu paliwa kręcąc kilka razy zapłonem pali od strzała, pompa Boscha niestety kiedyś się zatarła i na szybkości musiałem wstawić chińskiego "Maxisa", wcześniej było podobnie więc CHYBA to nie wina pompki.
Ps.2. Po ponownym zablokowaniu sterownika 0 jest około 2mm w innym miejscu, po odblokowaniu 0 na 2500Rpm nawet nie widać na kole.
Przekaźnik 30 jest jakiś zamiennik dedykowany do pomp paliwowych, chyba Kager. Przewód regulatora ciśnienia suchy, jednak po zgaszeniu silnika słychać syk z okolicy przepustnicy.
Ps. Po podpompowaniu paliwa kręcąc kilka razy zapłonem pali od strzała, pompa Boscha niestety kiedyś się zatarła i na szybkości musiałem wstawić chińskiego "Maxisa", wcześniej było podobnie więc CHYBA to nie wina pompki.
Ps.2. Po ponownym zablokowaniu sterownika 0 jest około 2mm w innym miejscu, po odblokowaniu 0 na 2500Rpm nawet nie widać na kole.