[B4 1.6 ADA] Brak iskry
- Nowy1979
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 cze 2017, 14:29
- Imię: 1979
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA
- Lokalizacja: Bogatynia
[B4 1.6 ADA] Brak iskry
Witam. Pisałem już wcześniej o moim problemie mianowicie po 2,3 sekundach znika iskra. Wymieniłem już cewkę ( cewka z modułem) czujnik Halla oraz czujnik położenia wału. Miesiąc wcześniej wymieniłem palec, kopułkę , przewody i świecę. I żaden elektryk nie chce się podjąć naprawy. Proszę pomóżcie....
Ostatnio zmieniony 06 cze 2017, 12:10 przez Nowy1979, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jaki masz dokładnie silnik? Bo ABE to 1.8V z golfa z tego co widzę.
Jeśli masz układ z czujnikiem położenia wału to prawdopodobnie masz aparat zapłonowy z tarczą która ma jedno wycięcie. I nie można tam wsadzać aparatu z 4 bo nie zadziała nie mówiąc że też to wycięcie powinno być odpowiednio ustawione.
Zobacz czy zadziała z odpiętym czujnikiem halla bo np. silnik ADA tak odpali.
Jeśli masz układ z czujnikiem położenia wału to prawdopodobnie masz aparat zapłonowy z tarczą która ma jedno wycięcie. I nie można tam wsadzać aparatu z 4 bo nie zadziała nie mówiąc że też to wycięcie powinno być odpowiednio ustawione.
Zobacz czy zadziała z odpiętym czujnikiem halla bo np. silnik ADA tak odpali.
W Audi B4 na tabliczce raczej nie podawali kodu silnika, tylko wlepka w bagażniku i na bloku silnika.
Sprawdź, czy na cewce jest cały czas zasilanie +12v - najlepiej kontrolką z żaróweczką.
Bardziej pasuje mi że masz silnik ADA . Jeśli faktycznie jest to ABE to był przekładany, a wtedy.... może być wszystko
Zrób lepiej zdjęcie całej komory silnika, bo ciekawy jestem co to za silnik - wtedy dowiemy się jaki typ zapłonu w nim jest - ewentualnie jaka moc jest w dowodzie rejestracyjnym ?
Sprawdź, czy na cewce jest cały czas zasilanie +12v - najlepiej kontrolką z żaróweczką.
Bardziej pasuje mi że masz silnik ADA . Jeśli faktycznie jest to ABE to był przekładany, a wtedy.... może być wszystko
Zrób lepiej zdjęcie całej komory silnika, bo ciekawy jestem co to za silnik - wtedy dowiemy się jaki typ zapłonu w nim jest - ewentualnie jaka moc jest w dowodzie rejestracyjnym ?
- Nowy1979
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 cze 2017, 14:29
- Imię: 1979
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA
- Lokalizacja: Bogatynia
Naklejka jest ale wcale nie widoczna
Napięcie jest 12v do aparatu też dochodzi ale brak iskry przy kręceniu rozrusznikiem
A moc silnika to 101 koni
[ Dodano: 2017-06-06, 09:37 ]
Komora silnika 1.6 101 koni
[ Dodano: 2017-06-06, 10:28 ]
Sprawdziłem blok silnika i faktycznie jest ADA przepraszam za pomyłkę. I jeszcze jedno ważne pytanie czy można odzyskać chociaż skan tej zniszczonej nalepki w bagażniku?
Napięcie jest 12v do aparatu też dochodzi ale brak iskry przy kręceniu rozrusznikiem
A moc silnika to 101 koni
[ Dodano: 2017-06-06, 09:37 ]
Komora silnika 1.6 101 koni
[ Dodano: 2017-06-06, 10:28 ]
Sprawdziłem blok silnika i faktycznie jest ADA przepraszam za pomyłkę. I jeszcze jedno ważne pytanie czy można odzyskać chociaż skan tej zniszczonej nalepki w bagażniku?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Nowy1979, po osprzęcie też widać że to ADA a co do naklejki to wątpię ale możesz w aso zapytać bo coś czuję że tylko u nich możesz taką informację dostać.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2017, 18:23 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Nowy1979, tu kolega Maciek opisał co i jak sprawdzić https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... 18a9ed0414
A temat ma wyglądać tak -na przyszłość radzę o tym pamiętać.
A temat ma wyglądać tak -na przyszłość radzę o tym pamiętać.
- Nowy1979
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 cze 2017, 14:29
- Imię: 1979
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA
- Lokalizacja: Bogatynia
Powiem tak....Z tego opisu co tu kolega przedstawił wymieniłem wszystko nawet kostkę stacyjki czujnik Halla cewkę przewody świece palec kopułkę czujnik położenia wału. Ale w opisie jest podane że jest też czujnik na rozrządzie ale u mnie tego nie ma... Dzisiaj ma przyjść elektryk zobaczyć bo ja już nie mam siły do tego auta 4 tygodnie auto stoi i nikt nie wie co z nim jest. Dziwne jest to że któregoś razu mi normalnie odpalił i chodził ale jak zgasiłem to znowu nie chciał palić aż do dzisiaj
[ Dodano: 2017-06-06, 12:28 ]
A co do zniszczonej naklejki w bagażniku Twoje informacje przydały się.... Naklejki nie odzyskam ale w ASO podali mi numer lakieru i informacje mi potrzebne. Dzięki
[ Dodano: 2017-06-06, 12:28 ]
A co do zniszczonej naklejki w bagażniku Twoje informacje przydały się.... Naklejki nie odzyskam ale w ASO podali mi numer lakieru i informacje mi potrzebne. Dzięki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Bo go nie masz, rolę czujnika rozrządu pełni aparat zapłonowy bo się kręci tak samo jak wałek rozrządu.Nowy1979 pisze:Ale w opisie jest podane że jest też czujnik na rozrządzie ale u mnie tego nie ma...
Dałeś zdjęcia aparatu z góry że nawet nie widać ile masz wycięć: https://audi80.pl/download.htm?id=13778
Może fabryczne zabezpieczenie antykradzieżowe się włącza jeśli samochód odpala na parę sekund i gaśnie.
Dobrze by było zobaczyć na vagu co pokaże.
- Nowy1979
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 cze 2017, 14:29
- Imię: 1979
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA
- Lokalizacja: Bogatynia
Panowie chciałem wam podziękować za pomoc i rady auto odpaliło i jak n razie pracuje równo. Nie wiem co to ma do rzeczy ale po kilkakrotnym kręceniu rozrusznikiem gdy auto nie chciało odpalić wkurzyłem się i wyjąłem wtyczkę z czujka Halla z aparatu zapłonowego i odpalił od razu. Włożyłem ją powtórnie brak iskry. Ja już jestem głupi na czym to polega. Powiedzcie mi jeszcze czy faktycznie w tych silnikach ADA nie ustawia się zapłonu?
[ Dodano: 2017-06-06, 21:23 ]
Tylko że po odpaleniu podłączyłem auto pod kompa to błędów tyle znalazło że strach mówić. Auto pracuje normalnie ale ciągle widzi błąd z Hallem i nie można go skasować, no i oczywiście dużo innych błędów
[ Dodano: 2017-06-06, 21:23 ]
Tylko że po odpaleniu podłączyłem auto pod kompa to błędów tyle znalazło że strach mówić. Auto pracuje normalnie ale ciągle widzi błąd z Hallem i nie można go skasować, no i oczywiście dużo innych błędów
1. Moja hipoteza.
- Hall uszkodzony - nie wiem czy zakładałeś nowy czy używkę ( sygnału oscyloskopem zapewne nie sprawdzisz )
- poza tym jedyne co przychodzi mi do głowy to fakt, że system Hitachi MPI (taki masz) musi mieć synchronizację sygnałów z czujnika wału korbowego i czujnika wałka (czyli Hall w aparacie) - może są minimalne różnice, które wynikałyby np z wyciągniętego paska lub przestawionego aparatu ( był wyciągany do wymiany Halla). Regulacja statyczna zapłonu pomogłaby by to wyeliminować - ale nie wiem dokładnie jakie są znaki na kole zamachowym w ADA.
2. Ustawia się zapłon w tych silnikach.
Silnik nagrzany na wolnych obrotach.
Lampa stroboskopowa , vag-iem blokujemy zapłon - basic settings.
I ustawiamy kręcąc aparatem na 5 ( +/- 1) stopni przy 800-900obr/min.
Ustaw zapłon poprawnie to może układ ożyje z podpiętym Hallem
To tylko moje luźne przypuszczenia
- Hall uszkodzony - nie wiem czy zakładałeś nowy czy używkę ( sygnału oscyloskopem zapewne nie sprawdzisz )
- poza tym jedyne co przychodzi mi do głowy to fakt, że system Hitachi MPI (taki masz) musi mieć synchronizację sygnałów z czujnika wału korbowego i czujnika wałka (czyli Hall w aparacie) - może są minimalne różnice, które wynikałyby np z wyciągniętego paska lub przestawionego aparatu ( był wyciągany do wymiany Halla). Regulacja statyczna zapłonu pomogłaby by to wyeliminować - ale nie wiem dokładnie jakie są znaki na kole zamachowym w ADA.
2. Ustawia się zapłon w tych silnikach.
Silnik nagrzany na wolnych obrotach.
Lampa stroboskopowa , vag-iem blokujemy zapłon - basic settings.
I ustawiamy kręcąc aparatem na 5 ( +/- 1) stopni przy 800-900obr/min.
Ustaw zapłon poprawnie to może układ ożyje z podpiętym Hallem
To tylko moje luźne przypuszczenia