Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.6 ADA] Brak iskry

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Nowy1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2017, 14:29
Imię: 1979
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA
Lokalizacja: Bogatynia

[B4 1.6 ADA] Brak iskry

Post autor: Nowy1979 » 05 cze 2017, 19:39

Witam. Pisałem już wcześniej o moim problemie mianowicie po 2,3 sekundach znika iskra. Wymieniłem już cewkę ( cewka z modułem) czujnik Halla oraz czujnik położenia wału. Miesiąc wcześniej wymieniłem palec, kopułkę , przewody i świecę. I żaden elektryk nie chce się podjąć naprawy. Proszę pomóżcie....
Ostatnio zmieniony 06 cze 2017, 12:10 przez Nowy1979, łącznie zmieniany 2 razy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 cze 2017, 20:14

Jaki masz dokładnie silnik? Bo ABE to 1.8V z golfa z tego co widzę.

Jeśli masz układ z czujnikiem położenia wału to prawdopodobnie masz aparat zapłonowy z tarczą która ma jedno wycięcie. I nie można tam wsadzać aparatu z 4 bo nie zadziała nie mówiąc że też to wycięcie powinno być odpowiednio ustawione.

Zobacz czy zadziała z odpiętym czujnikiem halla bo np. silnik ADA tak odpali.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 cze 2017, 20:18

Nowy1979, a co to za silnik? bo ja takiego w ogóle nie znajduję bo to jakieś chyba z vw - tylko AEE i ABU

Awatar użytkownika
Nowy1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2017, 14:29
Imię: 1979
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Nowy1979 » 05 cze 2017, 20:45

Tak zgadza się mam z jednym wycięciem. A silnik faktycznie jest ABE ale nie mogę coś wysłać zdjęcia

[ Dodano: 2017-06-05, 20:43 ]
aparat zapłonowy

[ Dodano: 2017-06-05, 20:45 ]
A oto tabliczka

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 06 cze 2017, 07:33

W Audi B4 na tabliczce raczej nie podawali kodu silnika, tylko wlepka w bagażniku i na bloku silnika.

Sprawdź, czy na cewce jest cały czas zasilanie +12v - najlepiej kontrolką z żaróweczką.

Bardziej pasuje mi że masz silnik ADA . Jeśli faktycznie jest to ABE to był przekładany, a wtedy.... może być wszystko ;-)
Zrób lepiej zdjęcie całej komory silnika, bo ciekawy jestem co to za silnik - wtedy dowiemy się jaki typ zapłonu w nim jest - ewentualnie jaka moc jest w dowodzie rejestracyjnym ?

Awatar użytkownika
Nowy1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2017, 14:29
Imię: 1979
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Nowy1979 » 06 cze 2017, 10:28

Naklejka jest ale wcale nie widoczna
Napięcie jest 12v do aparatu też dochodzi ale brak iskry przy kręceniu rozrusznikiem
A moc silnika to 101 koni

[ Dodano: 2017-06-06, 09:37 ]
Komora silnika 1.6 101 koni

[ Dodano: 2017-06-06, 10:28 ]
Sprawdziłem blok silnika i faktycznie jest ADA przepraszam za pomyłkę. I jeszcze jedno ważne pytanie czy można odzyskać chociaż skan tej zniszczonej nalepki w bagażniku?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 cze 2017, 11:01

Nowy1979, po osprzęcie też widać że to ADA a co do naklejki to wątpię ale możesz w aso zapytać bo coś czuję że tylko u nich możesz taką informację dostać.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2017, 18:23 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Nowy1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2017, 14:29
Imię: 1979
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Nowy1979 » 06 cze 2017, 11:10

No dobra ale to nie rozwiązuje mojego problemu dlaczego brak iskry?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 cze 2017, 12:09

Nowy1979, tu kolega Maciek opisał co i jak sprawdzić https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... 18a9ed0414

A temat ma wyglądać tak -na przyszłość radzę o tym pamiętać.

Awatar użytkownika
Nowy1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2017, 14:29
Imię: 1979
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Nowy1979 » 06 cze 2017, 12:28

Powiem tak....Z tego opisu co tu kolega przedstawił wymieniłem wszystko nawet kostkę stacyjki czujnik Halla cewkę przewody świece palec kopułkę czujnik położenia wału. Ale w opisie jest podane że jest też czujnik na rozrządzie ale u mnie tego nie ma... Dzisiaj ma przyjść elektryk zobaczyć bo ja już nie mam siły do tego auta 4 tygodnie auto stoi i nikt nie wie co z nim jest. Dziwne jest to że któregoś razu mi normalnie odpalił i chodził ale jak zgasiłem to znowu nie chciał palić aż do dzisiaj

[ Dodano: 2017-06-06, 12:28 ]
A co do zniszczonej naklejki w bagażniku Twoje informacje przydały się.... Naklejki nie odzyskam ale w ASO podali mi numer lakieru i informacje mi potrzebne. Dzięki :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 cze 2017, 12:41

Nowy1979 pisze:Ale w opisie jest podane że jest też czujnik na rozrządzie ale u mnie tego nie ma...
Bo go nie masz, rolę czujnika rozrządu pełni aparat zapłonowy bo się kręci tak samo jak wałek rozrządu.

Dałeś zdjęcia aparatu z góry że nawet nie widać ile masz wycięć: https://audi80.pl/download.htm?id=13778

Może fabryczne zabezpieczenie antykradzieżowe się włącza jeśli samochód odpala na parę sekund i gaśnie.

Dobrze by było zobaczyć na vagu co pokaże.

Awatar użytkownika
Nowy1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2017, 14:29
Imię: 1979
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Nowy1979 » 06 cze 2017, 12:50

wycięć ma jedno aparat

[ Dodano: 2017-06-06, 12:50 ]
Tu morze zauważysz

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 06 cze 2017, 20:10

Chodzi raczej o wycięcia tego talerzyka z którego czyta Hall :-) , ale nie ma to chyba w tym przypadku większego znaczenia.
Jesteś pewien , że brakuje tylko iskry ? na pewno podaje paliwo ? impuls na wtryskiwacze jest ?

Awatar użytkownika
Nowy1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2017, 14:29
Imię: 1979
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Nowy1979 » 06 cze 2017, 21:23

Panowie chciałem wam podziękować za pomoc i rady auto odpaliło i jak n razie pracuje równo. Nie wiem co to ma do rzeczy ale po kilkakrotnym kręceniu rozrusznikiem gdy auto nie chciało odpalić wkurzyłem się i wyjąłem wtyczkę z czujka Halla z aparatu zapłonowego i odpalił od razu. Włożyłem ją powtórnie brak iskry. Ja już jestem głupi na czym to polega. Powiedzcie mi jeszcze czy faktycznie w tych silnikach ADA nie ustawia się zapłonu?

[ Dodano: 2017-06-06, 21:23 ]
Tylko że po odpaleniu podłączyłem auto pod kompa to błędów tyle znalazło że strach mówić. Auto pracuje normalnie ale ciągle widzi błąd z Hallem i nie można go skasować, no i oczywiście dużo innych błędów

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 06 cze 2017, 22:13

1. Moja hipoteza.
- Hall uszkodzony - nie wiem czy zakładałeś nowy czy używkę ( sygnału oscyloskopem zapewne nie sprawdzisz )
- poza tym jedyne co przychodzi mi do głowy to fakt, że system Hitachi MPI (taki masz) musi mieć synchronizację sygnałów z czujnika wału korbowego i czujnika wałka (czyli Hall w aparacie) - może są minimalne różnice, które wynikałyby np z wyciągniętego paska lub przestawionego aparatu ( był wyciągany do wymiany Halla). Regulacja statyczna zapłonu pomogłaby by to wyeliminować - ale nie wiem dokładnie jakie są znaki na kole zamachowym w ADA.

2. Ustawia się zapłon w tych silnikach.
Silnik nagrzany na wolnych obrotach.
Lampa stroboskopowa , vag-iem blokujemy zapłon - basic settings.
I ustawiamy kręcąc aparatem na 5 ( +/- 1) stopni przy 800-900obr/min.
Ustaw zapłon poprawnie to może układ ożyje z podpiętym Hallem ;-)

To tylko moje luźne przypuszczenia :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl