Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 maja 2017, 12:18

Tylko jeśli tam jest opisane jakieś wykorzystanie bezpiecznika na dołączonego na kablu, który występował tylko w ABT to wtedy trzeba będzie go dołożyć ale chyba jest opisane gdzie należy go wpiąć.

Tam jest zasilanie cewki z dodatkowego bezpiecznika (podłączenie czarno-niebieskiego z czerwonej kostki), który oryginalnie idzie z pinu B15. W NG idzie prosto na cewkę bez bezpiecznika prosto z B15 (przynajmniej wg. tego schematu co wyżej podałem).

Awatar użytkownika
thechriskpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09

Post autor: thechriskpl » 24 maja 2017, 15:38

Dziękuję bardzo :)

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 24 maja 2017, 22:58

Załatwiłem drugi sterownik i dalej cisza auto nie odpala, na kompie błędów brak

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 24 maja 2017, 23:07

Można się wkur...
To po kolei jesteś pewny, że wiązka jest ok. immo usunąłeś. Podczas rozruchu otwiera wtryski w sekwencji i iskra też jest ok ?
Brak błędów nie oznacza, że wszystko jest ok. jak sam już zauważyłeś.

FelipeB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 23 maja 2011, 23:05
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: FelipeB4 » 29 maja 2017, 09:18

Przemo95 pisze:Załatwiłem drugi sterownik i dalej cisza auto nie odpala, na kompie błędów brak
Odczep całkiem linke gazu od przepustnicy i spróbuj odpalić po bzyczeniu.
W moim przypadku linka za mało wystawała i przepustnica była lekko uchylona przez co
nie mogła przeprowadzić poprawnie adaptacji i silnik odpalał na 1 sek.
Odłączyłem całkiem linkę , poczekałem aż adaptacja się skończy i bruummm . Odpaliła ;p
Później skróciłem pancerz linki tak aby miała odpowiednią długość i śmigam tak już prawie rok :D
Daj znać czy pomogłem ;p

Awatar użytkownika
JakiBoY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
Imię: Mateusz
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 1,8 AEB
Lokalizacja: CinCinaty
Kontakt:

Post autor: JakiBoY » 05 cze 2017, 12:12

To znowu ja. Lewa łapa kierowcy ma oznaczenie 8A0
199 307c więc zostaje w samochodzie prawa od aeb'a pewnie do przeróbek. Pytanie mam odnośnie poduszek do tych łapek. Oryginalne od ABK rozpadły się w mak i teraz nie wiem czy zamawiać takie same czy są jakieś lepsze od czegoś innego.

Awatar użytkownika
thechriskpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09

Post autor: thechriskpl » 06 cze 2017, 11:19

JakiBoY pisze:To znowu ja. Lewa łapa kierowcy ma oznaczenie 8A0
199 307c więc zostaje w samochodzie prawa od aeb'a pewnie do przeróbek. Pytanie mam odnośnie poduszek do tych łapek. Oryginalne od ABK rozpadły się w mak i teraz nie wiem czy zamawiać takie same czy są jakieś lepsze od czegoś innego.
Ja zostawiłem od 2.3 :)

Panowie czy wystaczy, że ze sterownika z AEB wyleci immo? Bo nie wiem czy immo zostało nieprawidłowo wywalone ze sterownika czy coś mi jeszcze blokuje w starej instalacji. Auto odpala i po sekundzie gaśnie.
Pacjent 2.3 NG

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 06 cze 2017, 15:22

Wystarczy immo. Tu w temacie kolega Przemo95 też ma taki problem.

Awatar użytkownika
thechriskpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09

Post autor: thechriskpl » 06 cze 2017, 19:22

FelipeB4 pisze:
Przemo95 pisze:Załatwiłem drugi sterownik i dalej cisza auto nie odpala, na kompie błędów brak
Odczep całkiem linke gazu od przepustnicy i spróbuj odpalić po bzyczeniu.
W moim przypadku linka za mało wystawała i przepustnica była lekko uchylona przez co
nie mogła przeprowadzić poprawnie adaptacji i silnik odpalał na 1 sek.
Odłączyłem całkiem linkę , poczekałem aż adaptacja się skończy i bruummm . Odpaliła ;p
Później skróciłem pancerz linki tak aby miała odpowiednią długość i śmigam tak już prawie rok :D
Daj znać czy pomogłem ;p
Pomogłeś!!!! :D
Przemo95 spróbuj jeszcze podłączyć pompę na krótko;)

Awatar użytkownika
JakiBoY
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
Imię: Mateusz
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 1,8 AEB
Lokalizacja: CinCinaty
Kontakt:

Post autor: JakiBoY » 07 cze 2017, 01:19

skwaromir pisze:Nie wysyła mi wiadomości więc odpowiem tutaj.
Flansze przy skrzyni w środku maja różnej grubości walki z wielorowkiem.
Na zewnątrz różnią się średnicą i śrubami mocującymi przeguby wewnętrzne do owych flansz skrzyni.
półosie ogólnie są rożnej długości. te od skrzyni z 1.8 sa dłuższe od tych z abk. Chociaz skrzynia wygląda tak samo może et flansz jest rożne lub skrzynia razem z silnikiem są bardziej odsunięte względem tego jak stal abk przez co półosie muszą być dłuższe.
Nie wiem wszystko jest zagadka
Na te chwilę odważnie pozamieniałem przeguby zewnętrzne.
Zostawiłem wewnętrzne bo te pasują mi do flansz jak już wcześniej wspomniałem.
giry tez od 1.8 a na końcu, również wspomniane juz wcześniej przeguby od abk z pasującym abs'em.

Zawszę pozostaje szukanie gir od ACE lub NG bo akurat te mam na wymiar moich flansz.
Ale znalazłem w worku po ziemniakach tylko jedną szkite i to od ADR i nie wiem nawet czy by pasowała tak jak ACE.

Na te chwile musi wystarczyć i póki nie wsadzę silnika i nie podepnę półosi nie dowiem się czy to zda egzamin.

Na zdjęciu hybrydy przeze mnie stworzone
Obrazek

Awatar użytkownika
thechriskpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09

Post autor: thechriskpl » 07 cze 2017, 12:09

Wie ktoś może dlaczego sterownik AEB nie puszcza masy na przekaźnik od pompy paliwa? Póki co silnik pali jeśli pompa jest podłączona na krótko. Słychać ją przy zapłonie, ale po odpaleniu ją odcina.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 07 cze 2017, 12:15

Podejrzewam, że brakuje przekaźnika z podtrzymaniem na tej linii. Taka luźna myśl....

Awatar użytkownika
thechriskpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09

Post autor: thechriskpl » 07 cze 2017, 12:36

Leo pisze:Podejrzewam, że brakuje przekaźnika z podtrzymaniem na tej linii. Taka luźna myśl....
A to nie odpowiada za to stary przekaźnik z 2.3?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 cze 2017, 23:40

thechriskpl, a nie masz błędu przekaźnika? Bo to ECU już potrafi diagnozować czy przekaźnik jest sprawny. I chyba przekaźniki z A4ki i B4 miały jeszcze wbudowany w obwód opornik na linii cewki.

Awatar użytkownika
thechriskpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09

Post autor: thechriskpl » 08 cze 2017, 08:43

maciek889 pisze:thechriskpl, a nie masz błędu przekaźnika? Bo to ECU już potrafi diagnozować czy przekaźnik jest sprawny. I chyba przekaźniki z A4ki i B4 miały jeszcze wbudowany w obwód opornik na linii cewki.
Nie wiem bo sterownik nie chce się połączyć z komputerem :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl