Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.6 ADA] Brak iskry

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Nowy1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2017, 14:29
Imię: 1979
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA
Lokalizacja: Bogatynia

[B4 1.6 ADA] Po wpięciu kostki do czujnika Halla auto nie ma

Post autor: Nowy1979 » 08 cze 2017, 13:31

Witam. Teraz posiadam problem taki iż po włożeniu wtyczki do aparatu zapłonowego (halla) brak iskry a przy wyjętej wtyczce iskra jest. Czujnik Halla jest nowy i czujnik położenia wału też. Mechanik mi zaproponował abym ustawił rozrząd w pozycji 0 i tak samo ustawił zapłon ale to nie dało efektu. Po podłączeniu komputera do auta pokazało się szereg błędów takie jak między innymi: 515 - Czujnik pozycji wału krzywkowego. (czujnik efektu hali) - brak sygnału (G40) sprawdź CPM, jeśli OK wymień dystrybutor B. Ten błąd może wynikać z tego że hall jest odpięty. Ale np. ten błąd: 516 - Czujnik pozycji przepustnicy - zamknięty przełącznik - F60. Następny błąd 609 - Wyjście zapłonu 1. Może ktoś wie jak te usterki mogę zrobić bo u mnie nie ma żadnego dobrego elektryka :(

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 cze 2017, 13:41

Nowy1979, nie zakłądaj kolejnych tematów skoro ten sam opisujesz ten sam problem - kontynuuj pierwszy temat.

Ja tam nie za bardzo znam ada ale wygląda mi to na rozbieżność odczytu z dwóch czujników - halla i czujnika położenia wału

Awatar użytkownika
Nowy1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2017, 14:29
Imię: 1979
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Nowy1979 » 08 cze 2017, 13:49

Tyle to i ja się domyślam... Ale czemu tak się dzieje i jak to naprawić. Elektrycy u nas rozkładają ręce żaden nie chce się tego podjąć. Może ktoś z forum miał już taki przypadek

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 cze 2017, 16:45

Nowy1979 pisze:Powiedzcie mi jeszcze czy faktycznie w tych silnikach ADA nie ustawia się zapłonu?
Z tego co wiem to ustawia się aparat tak aby iskra mogła przeskoczyć w kopułce i to pojedyncze wycięcie było we właściwym miejscu.

Zobacz czy gdy ustawisz silnik tak jak do wymiany rozrządu (znak na wałku rozrządu ma się pokrywać) to czy palec będzie ci pokazywał na zaznaczone miejsce:
Obrazek

Awatar użytkownika
Nowy1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2017, 14:29
Imię: 1979
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Nowy1979 » 13 lis 2017, 13:42

Tak właśnie zrobiłem.... Ustawiłem rozrząd na znaki i to wycięcie na aparacie zapłonowym jest idealnie na środku palca

[ Dodano: 2017-06-08, 20:16 ]
Tylko że to nic nie daje bo aparat nie jest podłączony :|

[ Dodano: 2017-08-22, 12:47 ]
Witam ponownie.... Powiedzcie mi czy jest to możliwe aby w moim modelu silnika 1.600 101 km
ADA zapłon ustawiał się przez komputer? Byłem już u kilku mechaników i elektryków w związku ginącą iskrą po podłączeniu halla i każdy twierdzi że trzeba ustawić lub synchronizować czujnik położenia wału z hallem. Twierdzą że od tego ginie iskra. Ja szczerze mówiąc spotykam się z taką sytuacją pierwszy raz. Miał już ktoś taką sytuację?

[ Dodano: 2017-11-13, 13:37 ]
Witam. Wracając do mojego problemu z iskra po wyeliminowaniu wszystkich podzespołów dochodzę do wniosku ze to może blokować i odcinać mi zapłon alarm. Bo już tylko on zostaje. Może ktoś wie jak można ominąć ta blokadę.

[ Dodano: 2017-11-13, 13:42 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 lis 2017, 19:37

Blokada nie ma tu nic do rzeczy, twój problem to brak synchronizacji i na tym się skup, rozrząd znaki, czujniki, ewentualnie uszkodzona tarcza na wale.

Awatar użytkownika
Nowy1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2017, 14:29
Imię: 1979
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Nowy1979 » 18 lis 2017, 16:47

Witam. Mam takie pytanie odnośnie ustawienia zaplonu w silniku ADA 1.6 chodzi o to ze czytałem gdzieś na forum że w tych silnikach ustawia się nieco inaczej zapłon ze iskre bierze nie z pierwszego cylindra tylko z innego i dla tego nie mam synchronizacji i nie chodzi mi hall. Może ktoś wie dokładnie jak to zrobić. ...
Dodam że rozrząd mam idealnie na znakach a palec w kopulce pokazuje na 1 cylindrze.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 lis 2017, 18:35

Nowy1979, z tego co ja wiem o tam w ogóle się nie ustawia zapłonu ;-) zresztą kiedyś u kolegi testowałem.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 lis 2017, 18:41

To jest nadajnik impulsu na przewód wysokiego napięcia ale był stosowany w 6A /ACE nie w ADA

Awatar użytkownika
Nowy1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2017, 14:29
Imię: 1979
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Nowy1979 » 20 lis 2017, 19:40

Witam. Powiem ze problem z iskra mam rozwiazany....
A mianowicie....
Był przestawiony aparat zapłonowy. Niby był na znakach a nie palił. Wyjalem aparat ustawiłem rozrząd na znakach i ustawiłem ponownie na pierwszym cylindrze i hall chodzi. Z góry dziękuję za podpowiedzi i opinie. Jeszcze została kwestia jego wylerulowania chodzi o kąt wyprzedzenie i jak ktoś wie na jakim kanale to się robi i jak

[ Dodano: 2017-11-20, 19:40 ]
Bo zekomo jego się ustawia przez komouter

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 lis 2017, 20:46

Nowy1979 pisze:Bo zekomo jego się ustawia przez komouter
kurde nie słyszałem o czymś takim, nie pomogę

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 22 lis 2017, 13:29

Więc tak samochód przy prawidłowym ustawieniu rozrządu będzie normalnie pracować bez podpiętego aparatu zapłonowego ( czyli tego hala ) jak i z niedziałającym, sterownik wejdzie w map1 i normalnie pracuje a aparatem można nawet kręcić podczas pracy i nie zgaśnie. Oczywiście po zgaszeniu nie odpali, bo palec nie da iskry w danym miejscu. I to taka ciekawostka. Dalej Hall w aparacie służy do ustawienia wyprzedzenia zapłonu gdzie dalej koryguje wszystko sterownik, a sam aparat ma w tarczce tylko jedno wycięcie dla czujnika , nie jak pozostałe benzyniaki vaga, np ABK ABT cztery wycięcia na każdy cylinder. Sam obalałem mit że jeśli auto jest długo na przekręconym zapłonie bez uruchomienia silnika będzie pojawiać się nam błąd czujnika halla. Co do samego ADA motor bezobsługowy trwały i wieczny, choć jego osiągi na trasy są okropne, nadaje się do miasta perfekcyjnie. Więcej patrz " złomek " lub pytaj.

Awatar użytkownika
Nowy1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2017, 14:29
Imię: 1979
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Nowy1979 » 10 gru 2017, 18:16

Dzisiaj właśnie byłem u mechanika i próbowaliśmy ustawić zapłon, ale w tych silnikach się go nie ustawia prawdopodobnie. Chodzi tylko o to aby palec był idealnie na środku wycięcia na aparacie i auto chodzi a po jego przekręceniu auta nie można odpalić. No i co najważniejsze on nie reaguje na ustawienie zapłonu.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 gru 2017, 18:46

Nowy1979 pisze:i próbowaliśmy ustawić zapłon, ale w tych silnikach się go nie ustawia prawdopodobnie.
no to przecież Ci już napisałem wcześniej

Auto w końcu żyje czy nie bo z twojej wypowiedzi nie wynika to jednoznacznie. A komuś się to może przydać.

Awatar użytkownika
Nowy1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 05 cze 2017, 14:29
Imię: 1979
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: Nowy1979 » 10 gru 2017, 19:44

Żyje.... Ale nie ma za dużo ludzi którzy się znają na tego typu silnikach i nikt nie potrafi dać jednoznacznej odpowiedzi jak dokładnie to zrobić. Bo jedni twierdzą tak a drudzy inaczej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl