[B3 1.8 PM] Szarpanie auta przy niskich prędkościach
[B3 1.8 PM] Szarpanie auta przy niskich prędkościach
Witam,
problem z Audi jest taki, że jadąc z niską prędkością (poniżej 40km/h) autko bez gazu mocno szarpie. Nie ma znaczenia, czy jedziemy 20km/h na 2 biegu czy 40 na 3 biegu - puszczam gaz i szarpanie. Problem znika po wciśnięciu gazu - wystarczy nawet minimalnie nacisnąć pedał i wszystko się uspokaja. Mam wrażenie, że źródłem tego szarpania jest skrzynia biegów (ale sama jej praca jest poprawna - biegi wchodzą łatwo, generalnie nie sprawia problemów).
Auto ma instalację gazową (to chyba jest I generacja), ale problem występuję i na benzynie i na gazie (jest identycznie).
problem z Audi jest taki, że jadąc z niską prędkością (poniżej 40km/h) autko bez gazu mocno szarpie. Nie ma znaczenia, czy jedziemy 20km/h na 2 biegu czy 40 na 3 biegu - puszczam gaz i szarpanie. Problem znika po wciśnięciu gazu - wystarczy nawet minimalnie nacisnąć pedał i wszystko się uspokaja. Mam wrażenie, że źródłem tego szarpania jest skrzynia biegów (ale sama jej praca jest poprawna - biegi wchodzą łatwo, generalnie nie sprawia problemów).
Auto ma instalację gazową (to chyba jest I generacja), ale problem występuję i na benzynie i na gazie (jest identycznie).
Czy mogę tak po prostu odkręcić sobie ten wąż, zdjąć go i obejrzeć?maciek889 pisze:Masz foto gdzie szukać. Sprawdź gumowy wąż łączący tą rurkę i czy nie masz urwanych króćców na zaworze zwrotnym na którego nachodzi gumowy wąż łączący kolektor z resztą rurki.
Obrazek
Druga sprawa - sam przewód (tez zaznaczony) jest zaklejony taśmą w jednym miejscu -
wieczorem odkleję i zobaczę co pod nią siedzi.
Sprawdziłem te węże - były po prostu stare i wymieniłem je na nowe. Efektem jest dużo równiejsza praca silnika - w sensie trzymania obrotów. Ale samo szarpanie pozostało.
Co do tych przegubów wewnętrznych - czy to nie będzie się objawiać jakimś hałasem?
Bo auto jedzie cicho, nawet przy dużych prędkościach.
Postaram się jeszcze zrobić zdjęcie tej poduszki pod skrzynią (jest jedna poduszka?).
Jeszcze nowa uwaga - w czasie jazdy pracuje lewarek biegów, po prostu kołysa się we wszystkie strony i to dość mocno.
Co do tych przegubów wewnętrznych - czy to nie będzie się objawiać jakimś hałasem?
Bo auto jedzie cicho, nawet przy dużych prędkościach.
Postaram się jeszcze zrobić zdjęcie tej poduszki pod skrzynią (jest jedna poduszka?).
Jeszcze nowa uwaga - w czasie jazdy pracuje lewarek biegów, po prostu kołysa się we wszystkie strony i to dość mocno.
Od jesieni minęło już trochę czasu, więc kontrolnie zerknąłbym na te elementy. Nigdy nie masz pewności czy nowe części nie padną po kilku dniach, tygodniach. Ja wymieniłem cały zestaw układu zapłonowego i okazało się że palec uszkodził kopułkę gdyż była zamiennikiem firmy "krzak" w której producenci nie zachowali wymiarów po wykonaniu pomiarów względem nowej kopułki "beru" okazało się być 2/10mm węższa.