Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Szarpanie auta przy niskich prędkościach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
czepski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:02

[B3 1.8 PM] Szarpanie auta przy niskich prędkościach

Post autor: czepski » 22 cze 2017, 16:10

Witam,

problem z Audi jest taki, że jadąc z niską prędkością (poniżej 40km/h) autko bez gazu mocno szarpie. Nie ma znaczenia, czy jedziemy 20km/h na 2 biegu czy 40 na 3 biegu - puszczam gaz i szarpanie. Problem znika po wciśnięciu gazu - wystarczy nawet minimalnie nacisnąć pedał i wszystko się uspokaja. Mam wrażenie, że źródłem tego szarpania jest skrzynia biegów (ale sama jej praca jest poprawna - biegi wchodzą łatwo, generalnie nie sprawia problemów).
Auto ma instalację gazową (to chyba jest I generacja), ale problem występuję i na benzynie i na gazie (jest identycznie).

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 cze 2017, 16:21

A na obrotach biegu jałowego równo pracuje? Może ssie lewe powietrze przez przewód serwa i przez to nie chodzi na 4 cylindrze.

A tak to też może być jeszcze problem z którąś z poduszek skrzyni.

czepski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:02

Post autor: czepski » 22 cze 2017, 17:09

Na jałowym biegu chodzi nierówno - raz lepiej raz gorzej, ale generalnie wskazówka pływa.
Czy dasz radę mi zaznaczyć na jakimś zdjęciu gdzie jest ten przewód?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 cze 2017, 20:41

Masz foto gdzie szukać. Sprawdź gumowy wąż łączący tą rurkę i czy nie masz urwanych króćców na zaworze zwrotnym na którego nachodzi gumowy wąż łączący kolektor z resztą rurki.
Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 cze 2017, 12:05

czepski, sprawdził bym przeguby szczególnie wewnętrzne

czepski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:02

Post autor: czepski » 28 cze 2017, 09:45

maciek889 pisze:Masz foto gdzie szukać. Sprawdź gumowy wąż łączący tą rurkę i czy nie masz urwanych króćców na zaworze zwrotnym na którego nachodzi gumowy wąż łączący kolektor z resztą rurki.
Obrazek
Czy mogę tak po prostu odkręcić sobie ten wąż, zdjąć go i obejrzeć?
Druga sprawa - sam przewód (tez zaznaczony) jest zaklejony taśmą w jednym miejscu -
wieczorem odkleję i zobaczę co pod nią siedzi.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 cze 2017, 13:08

czepski pisze:Czy mogę tak po prostu odkręcić sobie ten wąż, zdjąć go i obejrzeć?
Tak. Ale gumowy kawałek który łączy tą sztywną rurkę z kolektorem może ci się rozlecieć w rękach.
Nawet bez rozbierania zwykle słychać szum zasysanego powietrza przez nieszczelność.

czepski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:02

Post autor: czepski » 19 lip 2017, 11:31

Sprawdziłem te węże - były po prostu stare i wymieniłem je na nowe. Efektem jest dużo równiejsza praca silnika - w sensie trzymania obrotów. Ale samo szarpanie pozostało.
Co do tych przegubów wewnętrznych - czy to nie będzie się objawiać jakimś hałasem?
Bo auto jedzie cicho, nawet przy dużych prędkościach.
Postaram się jeszcze zrobić zdjęcie tej poduszki pod skrzynią (jest jedna poduszka?).
Jeszcze nowa uwaga - w czasie jazdy pracuje lewarek biegów, po prostu kołysa się we wszystkie strony i to dość mocno.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 lip 2017, 12:22

czepski, no to coś nie tak z zawieszeniem skrzyni lub silnika bo lewarek nie ma prawa tak latać.

czepski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:02

Post autor: czepski » 19 lip 2017, 15:36

W marcu było robione przednie zawieszenie, mechanik wymienił jedną z poduszek silnika, a reszta jak stwierdził - jest w porządku.
Więc może faktycznie poduszki skrzyni - bo o nich nic nie mówił - są do wymiany. Czy orientujecie się ile jest poduszek skrzyni w Audi 80 B3 1.8S PM?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 lip 2017, 16:42

czepski, pewnie jedna, bo z tego co wiem to dwie były ale w mocniejszych wersjach

Dzihard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 19:56
Imię: Kamil
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Dzihard » 19 lip 2017, 16:54

U mnie w PM sa 2 na skrzyni

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 19 lip 2017, 17:45

Kiedyś miałem podobne objawy, Przyczyną były świece zapłonowe

czepski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 cze 2017, 16:02

Post autor: czepski » 20 lip 2017, 08:31

Mareczeq pisze:Kiedyś miałem podobne objawy, Przyczyną były świece zapłonowe
Świece, palec i kopułkę wymieniałem późną jesienią 2016. Raczej je bym wykluczył.

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 23 lip 2017, 10:27

Od jesieni minęło już trochę czasu, więc kontrolnie zerknąłbym na te elementy. Nigdy nie masz pewności czy nowe części nie padną po kilku dniach, tygodniach. Ja wymieniłem cały zestaw układu zapłonowego i okazało się że palec uszkodził kopułkę gdyż była zamiennikiem firmy "krzak" w której producenci nie zachowali wymiarów po wykonaniu pomiarów względem nowej kopułki "beru" okazało się być 2/10mm węższa. oklasky

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl