Witajcie,
mam problem ze swoją audiczką
Jednego razu samochód odpala odrazu na dotyk i chodzi równo, czasami włączy się wtedy check engine i świeci non stop.
Drugiego razu samochód odpala po kręceniu 2-3 sekund i chodzi ok, a czasami bez check engine...
No i trzeciego razu auto dzisiaj odpaliło dziwnie, pochodziło jakby chwilkę na 2-3 cylindrach i ustatkowało się odrazu samo i chodziło ok bez check engine...
Nie wiem od czego zacząć, czy wymieniać świecie, kable WN, kopułke zapłonową, cewkę? Czy to może czujnik zapłonu ?
Dodatkowo auto jak już chodzi to dziwnie trzęsie silnikiem, nieznacznie ale odczuwalne siedząc w aucie bo trzęsie.
Tak to auto jeździ idealnie, ale to mnie nurtuje, od czego zacząć ?
Pozdrawiam !
Karol
[B3 2.0 PS] Audi 90 - ciężko odpala, check engine.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może być coś z wtryskiem bo on jest kapryśny. Jeśli do tej pory się nie zapalało kontrolka to możliwe że nawet sondę lambda mogłeś mieć sprawną.
Nawet jeśli będziesz miał błąd sondy to może być on spowodowany problemem z zapłonem albo koniecznością regulacji wtrysku ręcznie: https://audi80.pl/topics78/b4-23-ng- ... t97541.htm
Albo też jakimiś nieszczelnościami w dolocie.
Jak masz wersje z kontrolką check engine to wybłyskaj błędy wkładając po jeździe bezpiecznik w gniazdo na przekaźniku pompy paliwa na 5 sekund.
Nawet jeśli będziesz miał błąd sondy to może być on spowodowany problemem z zapłonem albo koniecznością regulacji wtrysku ręcznie: https://audi80.pl/topics78/b4-23-ng- ... t97541.htm
Albo też jakimiś nieszczelnościami w dolocie.
Jak masz wersje z kontrolką check engine to wybłyskaj błędy wkładając po jeździe bezpiecznik w gniazdo na przekaźniku pompy paliwa na 5 sekund.
- najpierw lampka miga dłużej aby zasygnalizować początek wskazania po czym następują cztery mignięcia z dłuższymi przerwami pomiędzy nimi
- te 4 mignięcia to właśnie te kody czyli np. 2 krótkie błyski, dłuższa przerwa, 1 krótki błysk, dłuższa przerwa, 2 krótkie błyski, dłuższa przerwa, 1 błysk to będzie kod 2121.
- potem błyski są rozdzielone 2 sekundowym błyskiem (bodajże) i powtarzane znowu (nie trzeba przejmować się że się ie zdąży) do czasu ponownego zwarcia przełącznika czyli wywołania następnego kodu
- odczytujemy do czasu wystąpienia ich końca czyli powolnego równomiernego mrugania
Poniżej kody do NG (przynajmniej większość):
1-1-1-1 usterka urządzenia sterującego
1-2-3-1 prędkościomierz lub jego obwód
2-1-2-1 brak sygnału od przepustnicy (bieg jałowy)
2-1-2-2 brak sygnału od urządzenia sterującego elektronicznego zapłonu
2-1-2-3 wyłacznik pełnego obciążenia nie działa
2-1-4-1 układ regulacji spalania detonacyjnego poza zakresem
2-1-4-2 brak sygnału od czujnika stukania lub niesprawny ten układ
2-2-2-3 brak sygnału od czujnika wysokości
2-2-3-2 brak sygnału od potencjometru przepływki, brak sygnału obciążenia
2-2-3-3 brak napięcia odniesienia dla sygnału obciążenia i wysokości do urządzenia sterującego KE-III
2-3-1-2 brak sygnału od czujnika temp płynu chłodzącego
2-3-4-1 lambda nie działa lub zła mieszanka (poza zakresem)
2-3-4-2 lambda lu jej obwód
4-4-3-1 brak sygnału od zaworu biegu jałowego
4-4-4-4 nie rozpoznano usterki
0-0-0-0 koniec wyświetlania usterek (miganie w 2,5 sek odstępach)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 25 cze 2016, 13:26
- Lokalizacja: Szczytno
Witaj, mam identyczny silnik i miałem tak samo z tym trzęsieniem podczas jazdy. Było Zwiększone spalanie, jakby mniej mocy. Co było powodem? Kopułka, palec i nowe przewody. Świece miałem nowe. Po wymianie jak ręką odjął
Pozdrawiam!
[ Dodano: 2017-06-24, 12:40 ]
Widzę że mieszkasz w Katowicach odezwij się do klubowicza Jugo007 bodajże mieszka nie daleko. Jest specem/magikiem od audic
Pozdrawiam!
[ Dodano: 2017-06-24, 12:40 ]
Widzę że mieszkasz w Katowicach odezwij się do klubowicza Jugo007 bodajże mieszka nie daleko. Jest specem/magikiem od audic