Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Remont

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Mrozu80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 15 maja 2017, 09:28
Lokalizacja: Gostyń

[B4 2.6 ABC] Remont

Post autor: Mrozu80 » 02 lip 2017, 15:24

Witam planuje remont silnika i chciałbym się dowiedzieć jakie koszta takiej przyjemności? :) Piję trochę olej i kopci.
I oplaca się wgl. Taka operacja?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4741
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 lip 2017, 15:49

Zależy co rozumiesz pod pojęciem remont. Zrobienie głowic i zmiana pierścieni okolice 2000zł. A jakby chcieć szlifować albo tulejować cylindry to będzie jeszcze drożej.

Jeśli bierze/gubi poniżej 1 litra na 1000km to chyba taniej wyjdzie dolewać, bo remont dopiero się zwróci na kosztach oleju po ponad 100tys. km (jeśli zanik oleju spadnie do zera).
Ostatnio zmieniony 02 lip 2017, 15:58 przez maciek889, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 lip 2017, 15:51

Mrozu80, a to już chyba tu najlepiej powinieneś wiedzieć czy ci się opłaca czy nie, my nie znamy twojego auta i jego ogólnego stanu technicznego i jak długo zamierzasz go jeszcze użytkować.
Ostatnio zmieniony 02 lip 2017, 19:51 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

Mrozu80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 15 maja 2017, 09:28
Lokalizacja: Gostyń

Post autor: Mrozu80 » 02 lip 2017, 16:45

Użytkować będę go jak najdłużej :) więc chcę mieć zrobione :) a jak tak sobie będzie palił olej dalej to następstwem po jakimś czasie będzie brak ciśnienia na tłokach czy jak to się kończy?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4741
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 lip 2017, 17:08

Jakby brał naprawdę dużo oleju to świece może zarzucać brudem aż zaczną wypadać zapłony a tak jeśli branie oleju nie wina uszkodzenia silnika (np. przytarcia cylindrów) to będzie jeździł.
Ale znając V6 to spora część oleju po prostu sobie wypływa na zewnątrz silnika uszczelkami.

Możesz na początek zmienisz uszczelniacze zaworowe metodą bez zdejmowania głowicy.

Mrozu80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 15 maja 2017, 09:28
Lokalizacja: Gostyń

Post autor: Mrozu80 » 02 lip 2017, 18:05

Samemu ogarnę tak bez ściągania?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4741
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 lip 2017, 18:32

Jak się czujesz na siłach:

Awatar użytkownika
Jozeph32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 16 maja 2014, 12:21
Lokalizacja: Radzyń/DE

Post autor: Jozeph32 » 08 lip 2017, 14:08

Ja też bym doradził najpierw wymianę uszczelniaczy zaworowych. Miałem tak samo u siebie tylko że 2.8. Brała olej i to ponad litra na 1000. W końcu walnęła mi uszczelka pod głowicą oddałem do planowania dwie sam dotarłem zawory i wymieniłem uszczelniacze. Spalanie oleju zmniejszyło się do 3 setek na 1000. I tak jak napisał maciek889, większość tego oleju pewnie można znaleźć na silniku :-P

Mrozu80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 15 maja 2017, 09:28
Lokalizacja: Gostyń

Post autor: Mrozu80 » 08 lip 2017, 21:06

Dzięki :) wymienię i zobaczę co dalej :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl