Witam planuje remont silnika i chciałbym się dowiedzieć jakie koszta takiej przyjemności? Piję trochę olej i kopci.
I oplaca się wgl. Taka operacja?
[B4 2.6 ABC] Remont
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zależy co rozumiesz pod pojęciem remont. Zrobienie głowic i zmiana pierścieni okolice 2000zł. A jakby chcieć szlifować albo tulejować cylindry to będzie jeszcze drożej.
Jeśli bierze/gubi poniżej 1 litra na 1000km to chyba taniej wyjdzie dolewać, bo remont dopiero się zwróci na kosztach oleju po ponad 100tys. km (jeśli zanik oleju spadnie do zera).
Jeśli bierze/gubi poniżej 1 litra na 1000km to chyba taniej wyjdzie dolewać, bo remont dopiero się zwróci na kosztach oleju po ponad 100tys. km (jeśli zanik oleju spadnie do zera).
Ostatnio zmieniony 02 lip 2017, 15:58 przez maciek889, łącznie zmieniany 2 razy.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Mrozu80, a to już chyba tu najlepiej powinieneś wiedzieć czy ci się opłaca czy nie, my nie znamy twojego auta i jego ogólnego stanu technicznego i jak długo zamierzasz go jeszcze użytkować.
Ostatnio zmieniony 02 lip 2017, 19:51 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jakby brał naprawdę dużo oleju to świece może zarzucać brudem aż zaczną wypadać zapłony a tak jeśli branie oleju nie wina uszkodzenia silnika (np. przytarcia cylindrów) to będzie jeździł.
Ale znając V6 to spora część oleju po prostu sobie wypływa na zewnątrz silnika uszczelkami.
Możesz na początek zmienisz uszczelniacze zaworowe metodą bez zdejmowania głowicy.
Ale znając V6 to spora część oleju po prostu sobie wypływa na zewnątrz silnika uszczelkami.
Możesz na początek zmienisz uszczelniacze zaworowe metodą bez zdejmowania głowicy.
Ja też bym doradził najpierw wymianę uszczelniaczy zaworowych. Miałem tak samo u siebie tylko że 2.8. Brała olej i to ponad litra na 1000. W końcu walnęła mi uszczelka pod głowicą oddałem do planowania dwie sam dotarłem zawory i wymieniłem uszczelniacze. Spalanie oleju zmniejszyło się do 3 setek na 1000. I tak jak napisał maciek889, większość tego oleju pewnie można znaleźć na silniku