[B4 2.0 ABT 90KM] wymiana uszczelki miski olejowej
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Zawór nie ale jest luz wzdłużny i poprzeczny na tulejce walka napędowego przez co zębatka lekko chodzi na boki i zrysowała dość głęboko obudowę. Jest też luz między zębatkami a obudową ale co ciekawe jest wyczuwalny tylko po założeniu obudowy. Jak obudowa jest niezałożona to przy pomiarach luzu wogóle nie ma
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
A ja mam pytanie z tym podnoszeniem silnika przy opuszczaniu sań.
Ja mam B3 z 91' i u mnie silnik jest zawieszony w 3 miejscach: 2 są na saniach a trzecie z przodu silnika do przedniego pasa - i to mocowanie wygląda na takie sztywne - więc pytanie czy silnik na pewno opada jak się luzuje przednie śruby od sań???
Wydaje mi się że trzeba go tylko zabezpieczyć aby nie przychylił się na bok?! Tak czy nie?
pozdrawiam
Ja mam B3 z 91' i u mnie silnik jest zawieszony w 3 miejscach: 2 są na saniach a trzecie z przodu silnika do przedniego pasa - i to mocowanie wygląda na takie sztywne - więc pytanie czy silnik na pewno opada jak się luzuje przednie śruby od sań???
Wydaje mi się że trzeba go tylko zabezpieczyć aby nie przychylił się na bok?! Tak czy nie?
pozdrawiam
Opadnie na pewno.Ja wymieniałem uszczelkę miski olejowej w zeszłym tygodniu.
Najlepiej jak masz kanał ja zrobiłem to bez.Wykorzystałem do tego różnice poziomu terenu między garażem a ziemią.Ustawiłem auto tak aby przód wystawał z garażu.Zabezpieczyłem sobie auto by nie z toczyło się do przodu lub tyłu.Podłożyłem lewarek hydrauliczny pod mocowanie pompy wspomagania uniosłem na tyle aby koła nadal lekko dotykały posadzki.Odkręciłem całkowicie poduszki od sań i tak samo postąpiłem z śrubami przednimi sanek,a te z tyłu tylko poluzowałem.Sanki ładnie opadają do dołu i jest na tyle miejsca,że można śmiało wykręcić miskę olejową i wyjąć ją bez problemu.
Najlepiej jak masz kanał ja zrobiłem to bez.Wykorzystałem do tego różnice poziomu terenu między garażem a ziemią.Ustawiłem auto tak aby przód wystawał z garażu.Zabezpieczyłem sobie auto by nie z toczyło się do przodu lub tyłu.Podłożyłem lewarek hydrauliczny pod mocowanie pompy wspomagania uniosłem na tyle aby koła nadal lekko dotykały posadzki.Odkręciłem całkowicie poduszki od sań i tak samo postąpiłem z śrubami przednimi sanek,a te z tyłu tylko poluzowałem.Sanki ładnie opadają do dołu i jest na tyle miejsca,że można śmiało wykręcić miskę olejową i wyjąć ją bez problemu.
Przerabiałem temat w B3 1,8 :
Przywiązałem solidny pas do ściągania (z 8 cm miał) za łapę silnika u góry z przodu i przez belkę w dachu (wcześniej podnieść auto lub najechać na deskę 10 cm dla wygody) następnie lewarek przez deseczkę (aby nie uszkodzić) do miski później 2 łapy po bokach i z przodu jedna i jedziemy do góry lewarkiem jednocześnie ściągając pas bez problemu dojeżdżamy pokrywą pod akumulator i tyle w zupełności wystarczy aby mieć dostęp do wszystkich śrub i ściągnięcia miski. Opuszczamy lewarek i sprawdzamy czy wszystko solidnie wisi.
Przywiązałem solidny pas do ściągania (z 8 cm miał) za łapę silnika u góry z przodu i przez belkę w dachu (wcześniej podnieść auto lub najechać na deskę 10 cm dla wygody) następnie lewarek przez deseczkę (aby nie uszkodzić) do miski później 2 łapy po bokach i z przodu jedna i jedziemy do góry lewarkiem jednocześnie ściągając pas bez problemu dojeżdżamy pokrywą pod akumulator i tyle w zupełności wystarczy aby mieć dostęp do wszystkich śrub i ściągnięcia miski. Opuszczamy lewarek i sprawdzamy czy wszystko solidnie wisi.