Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT 90KM] wymiana uszczelki miski olejowej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 sty 2015, 20:36

Zawór nie ale jest luz wzdłużny i poprzeczny na tulejce walka napędowego przez co zębatka lekko chodzi na boki i zrysowała dość głęboko obudowę. Jest też luz między zębatkami a obudową ale co ciekawe jest wyczuwalny tylko po założeniu obudowy. Jak obudowa jest niezałożona to przy pomiarach luzu wogóle nie ma

Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: morris4life » 18 mar 2015, 12:56

A ja mam pytanie z tym podnoszeniem silnika przy opuszczaniu sań.
Ja mam B3 z 91' i u mnie silnik jest zawieszony w 3 miejscach: 2 są na saniach a trzecie z przodu silnika do przedniego pasa - i to mocowanie wygląda na takie sztywne - więc pytanie czy silnik na pewno opada jak się luzuje przednie śruby od sań???

Wydaje mi się że trzeba go tylko zabezpieczyć aby nie przychylił się na bok?! Tak czy nie?

pozdrawiam

1,6td

Post autor: 1,6td » 18 mar 2015, 14:01

Opadnie na pewno.Ja wymieniałem uszczelkę miski olejowej w zeszłym tygodniu.
Najlepiej jak masz kanał ja zrobiłem to bez.Wykorzystałem do tego różnice poziomu terenu między garażem a ziemią.Ustawiłem auto tak aby przód wystawał z garażu.Zabezpieczyłem sobie auto by nie z toczyło się do przodu lub tyłu.Podłożyłem lewarek hydrauliczny pod mocowanie pompy wspomagania uniosłem na tyle aby koła nadal lekko dotykały posadzki.Odkręciłem całkowicie poduszki od sań i tak samo postąpiłem z śrubami przednimi sanek,a te z tyłu tylko poluzowałem.Sanki ładnie opadają do dołu i jest na tyle miejsca,że można śmiało wykręcić miskę olejową i wyjąć ją bez problemu.

saxxor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 maja 2017, 19:41

Post autor: saxxor » 22 cze 2017, 21:06

panowie odgrzebuje temat, czy przebieg czynności różni się dla ABK w automacie? Jak wygląda temat wspornika skrzyni?

Emildmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 06 paź 2016, 21:04
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: Emildmo » 02 lip 2017, 19:05

Przerabiałem temat w B3 1,8 :
Przywiązałem solidny pas do ściągania (z 8 cm miał) za łapę silnika u góry z przodu i przez belkę w dachu (wcześniej podnieść auto lub najechać na deskę 10 cm dla wygody) następnie lewarek przez deseczkę (aby nie uszkodzić) do miski później 2 łapy po bokach i z przodu jedna i jedziemy do góry lewarkiem jednocześnie ściągając pas bez problemu dojeżdżamy pokrywą pod akumulator i tyle w zupełności wystarczy aby mieć dostęp do wszystkich śrub i ściągnięcia miski. Opuszczamy lewarek i sprawdzamy czy wszystko solidnie wisi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl