[B4 2.0 ABK] Szalejący obrotomierz + kontrolka oleju
[B4 2.0 ABK] Szalejący obrotomierz + kontrolka oleju
Witajcie.
Po przeczytaniu tytułu moglibyście od razu wysłać dziesiątki linków do innych postów o niedziałających obrotomierzach i świecącej kontrolce oleju spowodowanych zimnymi lutami - niestety tu tak łatwo nie ma
Generalnie problem jest taki:
Jakiś czas temu podczas zwykłej żwawej jazdy ABK i wyprzedzania umarł zapłon - nowa cewka brak efektu - wymiana rozdzielacza z czujnikiem halla i autko ożyło. niestety nie całe.
Obrotomierz przestał działać. na zimnym silniku działa 1-2s i przestaje w ogóle. czasem po przekręceniu stacyjki drgnie ale po odpaleniu już cisza. Kontrolka oleju też świeci, ale jak rozumiem jest to wina tego że "komputer" analizuje obroty i czujnik wysokiego ciśnienia (wymieniony profilaktycznie i działa), gdy silnik zejdzie z obrotami do okolicy 900-1000 albo jadę na 5 biegu niecałe 50km/h - kontrolka gaśnie.
Autko posiada instalacje lpg 1 gen jak rozumiem sygnal obrotow do centralki gazu jest podciagniety z przewodu sygnałowego do/z ? cewki .
Czy ten sygnał na przewodzie od cewki będzie taki sam jak ten który wchodzi do licznika, Czy do "komputerka" sygnal obrotów jest podawany tą małą wtyczką czy jest brany z obrotomierza?
PS. Zakupiłem drugi licznik i objaw dokladnie ten sam
Po przeczytaniu tytułu moglibyście od razu wysłać dziesiątki linków do innych postów o niedziałających obrotomierzach i świecącej kontrolce oleju spowodowanych zimnymi lutami - niestety tu tak łatwo nie ma
Generalnie problem jest taki:
Jakiś czas temu podczas zwykłej żwawej jazdy ABK i wyprzedzania umarł zapłon - nowa cewka brak efektu - wymiana rozdzielacza z czujnikiem halla i autko ożyło. niestety nie całe.
Obrotomierz przestał działać. na zimnym silniku działa 1-2s i przestaje w ogóle. czasem po przekręceniu stacyjki drgnie ale po odpaleniu już cisza. Kontrolka oleju też świeci, ale jak rozumiem jest to wina tego że "komputer" analizuje obroty i czujnik wysokiego ciśnienia (wymieniony profilaktycznie i działa), gdy silnik zejdzie z obrotami do okolicy 900-1000 albo jadę na 5 biegu niecałe 50km/h - kontrolka gaśnie.
Autko posiada instalacje lpg 1 gen jak rozumiem sygnal obrotow do centralki gazu jest podciagniety z przewodu sygnałowego do/z ? cewki .
Czy ten sygnał na przewodzie od cewki będzie taki sam jak ten który wchodzi do licznika, Czy do "komputerka" sygnal obrotów jest podawany tą małą wtyczką czy jest brany z obrotomierza?
PS. Zakupiłem drugi licznik i objaw dokladnie ten sam
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 08:19 przez kret-1990, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
sygnał jest taki sam tylko nie wiem czy podłączenie nieprzystosowanego obrotomierza prosto pod cewkę nie uszkodzi go (cewka generuje także skoki napięcia na uzwojeniu niskonapięciowym).kret-1990 pisze:Czy ten sygnał na przewodzie od cewki będzie taki sam jak ten który wchodzi do licznika
Już lepiej by było spróbować puścić nowy kabel od ECU do liczników.
Chodzi o mini-checka (to z kontrolką oleju i płynów). To tam idzie ten sam sygnał co do obrotomierza, po prostu rozgałęzia się wcześniej we wiązce sygnał.kret-1990 pisze:Czy do "komputerka" sygnal obrotów jest podawany tą małą wtyczką czy jest brany z obrotomierza?
A silnik dobrze pracuje? Może przekaźnik 30 pada.
Na lpg autko jezdzi bezproblemowo, powiedziałbym nawet, że jak na swoja moc i lpg 1 gen jest narowiste. Na PB ciezko mi powiedziec bo po wystrzale spowodowanym padniętą uszczelka pod głowicą i dostaniem sie płynu do cylindra który uszkodził świece i jeździłem na 3 gar - ucierpiala przeplywka i nie mierzy juz tak dokladnie(link do posta o przepływce ), przy odpalaniu troche przysmierdzi benzyna ale niej 200 licznikowe poleci, na gazie nawet troszkę wiecej
przekaznik 30 jakis czas temu lutowalem, bez efektu.
Jako, że mam drugi, stary obrotomierz to mógłbym go na testowo pająka podpiąć pod cewkę i zasilanie, tylko pytanie czy "masy" które dochodza do obrotomierza czymś sie różnia i czy mozna je zmostkować.
Ewentualnie gdzie mógłbym znaleźć opis pinów komputera i jego wiązki zeby sprawdzić czy przewody nie maja gdzieś przerwy, no chyba ze komp do wymiany
przekaznik 30 jakis czas temu lutowalem, bez efektu.
Jako, że mam drugi, stary obrotomierz to mógłbym go na testowo pająka podpiąć pod cewkę i zasilanie, tylko pytanie czy "masy" które dochodza do obrotomierza czymś sie różnia i czy mozna je zmostkować.
Ewentualnie gdzie mógłbym znaleźć opis pinów komputera i jego wiązki zeby sprawdzić czy przewody nie maja gdzieś przerwy, no chyba ze komp do wymiany
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sygnał wychodzi z komputera na pienie 19 jeśli masz kompa 4-kilko pinowego (ma 3 rzędy pinów) (od 07-1993)
Lub 18 (przed 07-1993r.
https://audi80.pl/topics7/all-schema ... htm#557739
Wchodzi na 3 pin białej kostki mini-checka i 22 pin zółtej kostki licznika. Wszędzie ma kolor zielono-niebieski.
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig29.pdf
Co do mas to ma dwa wyparowadzenia tylko nie wiem czy obie są podłączone. Kiedyś podłączłem na krótko to działało na jednej jak i na dwóch. Tylko na dwóch pokazywało trochę inne obroty.
Lub 18 (przed 07-1993r.
https://audi80.pl/topics7/all-schema ... htm#557739
Wchodzi na 3 pin białej kostki mini-checka i 22 pin zółtej kostki licznika. Wszędzie ma kolor zielono-niebieski.
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig29.pdf
Co do mas to ma dwa wyparowadzenia tylko nie wiem czy obie są podłączone. Kiedyś podłączłem na krótko to działało na jednej jak i na dwóch. Tylko na dwóch pokazywało trochę inne obroty.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 08 paź 2017, 10:40
Witam, koledzy ja mam problem z zegarem, pokazuje dobrze prędkość , a raz na jakiś czas skazówka zapiernicza do 200 i za chwilę się cofa i jest ok , co to może być ? a i jeszcze jedno pytanie , bo auto mam dopiero od tygodnia , mam zamiast obrotomierza zegar , czy w 1995 roku auta nie zawsze był czasem obrotomierz ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
[quote="AniaKuchciak"]Witam, koledzy ja mam problem z zegarem, pokazuje dobrze prędkość , a raz na jakiś czas skazówka zapiernicza do 200 i za chwilę się cofa i jest ok , co to może być ? a i jeszcze jedno pytanie , bo auto mam dopiero od tygodnia , mam zamiast obrotomierza zegar , czy w 1995 roku auta nie zawsze był czasem obrotomierz ?[/qud
do sprawdzenia impulsator co jest wpiety na skrzyni biegow albo licznik ma juz dosc ale badziej obstawiam na uszkodzenia licznika ,
do sprawdzenia impulsator co jest wpiety na skrzyni biegow albo licznik ma juz dosc ale badziej obstawiam na uszkodzenia licznika ,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 08 paź 2017, 10:40