Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Szalejący obrotomierz + kontrolka oleju

ODPOWIEDZ
kret-1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 maja 2016, 08:55

[B4 2.0 ABK] Szalejący obrotomierz + kontrolka oleju

Post autor: kret-1990 » 04 lip 2017, 12:09

Witajcie.

Po przeczytaniu tytułu moglibyście od razu wysłać dziesiątki linków do innych postów o niedziałających obrotomierzach i świecącej kontrolce oleju spowodowanych zimnymi lutami - niestety tu tak łatwo nie ma :(

Generalnie problem jest taki:
Jakiś czas temu podczas zwykłej żwawej jazdy ABK i wyprzedzania umarł zapłon - nowa cewka brak efektu - wymiana rozdzielacza z czujnikiem halla i autko ożyło. niestety nie całe.

Obrotomierz przestał działać. na zimnym silniku działa 1-2s i przestaje w ogóle. czasem po przekręceniu stacyjki drgnie ale po odpaleniu już cisza. Kontrolka oleju też świeci, ale jak rozumiem jest to wina tego że "komputer" analizuje obroty i czujnik wysokiego ciśnienia (wymieniony profilaktycznie i działa), gdy silnik zejdzie z obrotami do okolicy 900-1000 albo jadę na 5 biegu niecałe 50km/h - kontrolka gaśnie.

Autko posiada instalacje lpg 1 gen oklasky jak rozumiem sygnal obrotow do centralki gazu jest podciagniety z przewodu sygnałowego do/z ? cewki .

Czy ten sygnał na przewodzie od cewki będzie taki sam jak ten który wchodzi do licznika, Czy do "komputerka" sygnal obrotów jest podawany tą małą wtyczką czy jest brany z obrotomierza?

PS. Zakupiłem drugi licznik i objaw dokladnie ten sam
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 08:19 przez kret-1990, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 lip 2017, 18:59

kret-1990 pisze:Czy ten sygnał na przewodzie od cewki będzie taki sam jak ten który wchodzi do licznika
sygnał jest taki sam tylko nie wiem czy podłączenie nieprzystosowanego obrotomierza prosto pod cewkę nie uszkodzi go (cewka generuje także skoki napięcia na uzwojeniu niskonapięciowym).
Już lepiej by było spróbować puścić nowy kabel od ECU do liczników.
kret-1990 pisze:Czy do "komputerka" sygnal obrotów jest podawany tą małą wtyczką czy jest brany z obrotomierza?
Chodzi o mini-checka (to z kontrolką oleju i płynów). To tam idzie ten sam sygnał co do obrotomierza, po prostu rozgałęzia się wcześniej we wiązce sygnał.

A silnik dobrze pracuje? Może przekaźnik 30 pada.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 lip 2017, 20:31

kret-1990, _uwaga

kret-1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 maja 2016, 08:55

Post autor: kret-1990 » 05 lip 2017, 08:30

Na lpg autko jezdzi bezproblemowo, powiedziałbym nawet, że jak na swoja moc i lpg 1 gen jest narowiste. Na PB ciezko mi powiedziec bo po wystrzale spowodowanym padniętą uszczelka pod głowicą i dostaniem sie płynu do cylindra który uszkodził świece i jeździłem na 3 gar - ucierpiala przeplywka i nie mierzy juz tak dokladnie(link do posta o przepływce ), przy odpalaniu troche przysmierdzi benzyna ale niej 200 licznikowe poleci, na gazie nawet troszkę wiecej

przekaznik 30 jakis czas temu lutowalem, bez efektu.

Jako, że mam drugi, stary obrotomierz to mógłbym go na testowo pająka podpiąć pod cewkę i zasilanie, tylko pytanie czy "masy" które dochodza do obrotomierza czymś sie różnia i czy mozna je zmostkować.

Ewentualnie gdzie mógłbym znaleźć opis pinów komputera i jego wiązki zeby sprawdzić czy przewody nie maja gdzieś przerwy, no chyba ze komp do wymiany :|

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 lip 2017, 09:45

Sygnał wychodzi z komputera na pienie 19 jeśli masz kompa 4-kilko pinowego (ma 3 rzędy pinów) (od 07-1993)
Lub 18 (przed 07-1993r.

https://audi80.pl/topics7/all-schema ... htm#557739

Wchodzi na 3 pin białej kostki mini-checka i 22 pin zółtej kostki licznika. Wszędzie ma kolor zielono-niebieski.

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig29.pdf

Co do mas to ma dwa wyparowadzenia tylko nie wiem czy obie są podłączone. Kiedyś podłączłem na krótko to działało na jednej jak i na dwóch. Tylko na dwóch pokazywało trochę inne obroty.

wionco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 01 lip 2017, 12:21
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wionco » 17 sie 2017, 19:10

Miałem podobny problem. U mnie rozwiązaniem była wymiana stacyjki :-)

AniaKuchciak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 08 paź 2017, 10:40

Post autor: AniaKuchciak » 15 paź 2017, 14:52

Witam, koledzy ja mam problem z zegarem, pokazuje dobrze prędkość , a raz na jakiś czas skazówka zapiernicza do 200 i za chwilę się cofa i jest ok , co to może być ? a i jeszcze jedno pytanie , bo auto mam dopiero od tygodnia , mam zamiast obrotomierza zegar , czy w 1995 roku auta nie zawsze był czasem obrotomierz ?

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 15 paź 2017, 17:19

[quote="AniaKuchciak"]Witam, koledzy ja mam problem z zegarem, pokazuje dobrze prędkość , a raz na jakiś czas skazówka zapiernicza do 200 i za chwilę się cofa i jest ok , co to może być ? a i jeszcze jedno pytanie , bo auto mam dopiero od tygodnia , mam zamiast obrotomierza zegar , czy w 1995 roku auta nie zawsze był czasem obrotomierz ?[/qud


do sprawdzenia impulsator co jest wpiety na skrzyni biegow albo licznik ma juz dosc ale badziej obstawiam na uszkodzenia licznika ,

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 paź 2017, 19:38

AniaKuchciak pisze: czy w 1995 roku auta nie zawsze był czasem obrotomierz ?
Nie było reguł. Były budziki lub obrotomierz

AniaKuchciak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 08 paź 2017, 10:40

Post autor: AniaKuchciak » 18 paź 2017, 16:50

koledzy muszę zmienić zegary bo cały czas żle działa prędkościomierz , tak jak pisałam wcześniej mam zegar , a jak kupię zegary z obrotomierzem to będzie działał ? bo nie wiem jaki licznik kupić

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 paź 2017, 19:16

Powinien działac bez problemu o ile sprawny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl