Z tym możesz mieć problem ,bo mało kto ma odpowiedni interfejs do łaczenia się z kompem w tym modelu ,a jak już się połaczy to jeszcze mniej osób wie co tam powinno być widać ,szczególnie jesli chodzi o temperatury W sumie to nawet ja nie zawracam sobie tym głowy ,bo mam sposób żeby widzieć te temp.w normalnych jednostkach ,czyli stopniach celsjusza .Moja rada to nie przejmować się tym i skoro nie grzeje swiec i nie będzie grzał w temp.powyżej 6-7 stopni ,to wskazania z niebieskiego czyjnika temp. dla ECU ,można uznać za prawidłoweJahu pisze: Może ktoś to potwierdzić/napisać swoje odczyty z tego czujnika przy obecnie panujacych temperaturach?
[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
witam prosze o analize logow tydzien czasu bylo dobrze i teraz samochod zaczal gorzej przyspieszac nie dawno wymieniane bylo turbo po regeneracji. i dzisaj wymienilem n75 na nowy orginalny
grupa 003
http://vaglog.pl/log-003_k7q58n.html
011
http://vaglog.pl/log-011_474pT.html
004
http://vaglog.pl/log-004_Z6mStL.html
008
http://vaglog.pl/log-008_u89u0Mz.html
z gory dziekuje za odpowiedz
grupa 003
http://vaglog.pl/log-003_k7q58n.html
011
http://vaglog.pl/log-011_474pT.html
004
http://vaglog.pl/log-004_Z6mStL.html
008
http://vaglog.pl/log-008_u89u0Mz.html
z gory dziekuje za odpowiedz
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To
wynika z tegoKrzysiek 84 pisze:Zaniżone trochę masz wskazania z przepływomierza
Krzysiek 84 pisze: doładowania minimalnie brakuje.
Dopiero jak doładowanie będzie jak być powinno i nadal przepływomierz będzie zaniżał ,to można go próbować czyscić albo wymienić .Nawet nowy przepływomierz będzie zaniżał ,jak turbina nie będzie odpowiednio zasysać powietrza z dolotu ,a dzieje się tak zawsze jak doładownie nie osiąga wartosci żądanych przez komputertiger209 pisze:czyli przeplywomierz do wymiany
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Po raz ostatni piszę ,przeczytaj wiec uwaznie bo nie będę się powtarzał .Puki turbina nie będzie pompowała tyle ile powinna ,czyli w bloku 011 wartość actual ma wynosić co najmniej 1850 ,nie czepiaj się przepływomierza.Dopiero jak będzie pompowała 1850 ,a wartosci osiągane przez przepływomierz nadal nię będą osiagać 847 ,mozesz zająć się przepływomierzem ...A co zrobić żeby turbina pompowała ile potrzeba ,też nie będę pisał ,bo pisałem już o tym wielokrotnietiger209 pisze:Chodzi mi o to co zrobić żeby najpierw turbina normalnie lądował a później wziąść się za przeplywomierz
Ok wielkie dzieki
[ Dodano: 2017-07-08, 21:33 ]
witam ponownie prosze o analize logow wymienilem przeplywomierz
003
http://vaglog.pl/log-003_011_4j9On0U.html
011
http://vaglog.pl/log-011_L7O1C.html
[ Dodano: 2017-07-08, 21:33 ]
witam ponownie prosze o analize logow wymienilem przeplywomierz
003
http://vaglog.pl/log-003_011_4j9On0U.html
011
http://vaglog.pl/log-011_L7O1C.html
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Panowie - nurtuje mnie nadal problem z moimi logami ( 1z na boschu ):
http://vaglog.pl/log-000_Q4dd642.html
1* obroty silnika - OK
2* kąt początku wtrysku - ZNOŚNIE
3* położenie pedału przyspieszenia - OK
4* dawka wtryskiwanego paliwa - ZNOŚCIE/zamierzam na dniach zwiększyć do wartości ~15
5*6* bez znaczenia
7* temperatura płynu chłodzącego - ZNOŚCIE/lekko ponad 90`C
8* bez znaczenia
9* temperatura paliwa - TU PROBLEM !!
10* masa powietrza/przepływomierz
mam problem ze zbyt wysoką temperaturą paliwa - wymieniałem już czujnik temperatury paliwa, mierzyłem oporności na wtyczce, podmieniałem kalibrowany zaworek - wszystko raczej OK
powyższe logi są jeszcze 'znośne' - po dłuższej jeździe i wzroście temperatury paliwa rozjeżdża mi się kąt wtrysku i dawka paliwa - paliwo rośnie do temp ~85`C !!
z obserwacji: czujnik temperatury paliwa na 100% sprawny, podmieniany mój poprzedni u kogoś innego i pokazuje normalne wartości/ten co u mnie teraz siedzi zakupiony od MUNIORa i sprawdzony i jest OK ; pompa wtryskowa gorąca więc raczej faktycznie temperatura paliwa jest za wysoka ; przewody zasilania i powrotu z pompy wtryskowej także gorące !!
gdzie szukać jeszcze przyczyny ??
przecież przed przewodami zasilającymi które już wg mnie są za ciepłe siedzi tylko jeszcze filtr ... no właśnie - ori filtr - czy on może być powodem powyższego problemu ??
czy ewentualnie zmianiony soft który siedzi u mnie ( od kostrza ) może powodować że ECU widzi taką a nie inną temperaturę paliwa ( ale tu nie zgadzałoby mi się z tym że jest gorąca pompa wtryskowa ) ??
samochód ma moc, dopiero przy dłuższych trasach zaczyna poddymiać kiedy zaczyna 'rozjeżdzać się' kąt i dawka ...
jakieś sugestie ??
http://vaglog.pl/log-000_Q4dd642.html
1* obroty silnika - OK
2* kąt początku wtrysku - ZNOŚNIE
3* położenie pedału przyspieszenia - OK
4* dawka wtryskiwanego paliwa - ZNOŚCIE/zamierzam na dniach zwiększyć do wartości ~15
5*6* bez znaczenia
7* temperatura płynu chłodzącego - ZNOŚCIE/lekko ponad 90`C
8* bez znaczenia
9* temperatura paliwa - TU PROBLEM !!
10* masa powietrza/przepływomierz
mam problem ze zbyt wysoką temperaturą paliwa - wymieniałem już czujnik temperatury paliwa, mierzyłem oporności na wtyczce, podmieniałem kalibrowany zaworek - wszystko raczej OK
powyższe logi są jeszcze 'znośne' - po dłuższej jeździe i wzroście temperatury paliwa rozjeżdża mi się kąt wtrysku i dawka paliwa - paliwo rośnie do temp ~85`C !!
z obserwacji: czujnik temperatury paliwa na 100% sprawny, podmieniany mój poprzedni u kogoś innego i pokazuje normalne wartości/ten co u mnie teraz siedzi zakupiony od MUNIORa i sprawdzony i jest OK ; pompa wtryskowa gorąca więc raczej faktycznie temperatura paliwa jest za wysoka ; przewody zasilania i powrotu z pompy wtryskowej także gorące !!
gdzie szukać jeszcze przyczyny ??
przecież przed przewodami zasilającymi które już wg mnie są za ciepłe siedzi tylko jeszcze filtr ... no właśnie - ori filtr - czy on może być powodem powyższego problemu ??
czy ewentualnie zmianiony soft który siedzi u mnie ( od kostrza ) może powodować że ECU widzi taką a nie inną temperaturę paliwa ( ale tu nie zgadzałoby mi się z tym że jest gorąca pompa wtryskowa ) ??
samochód ma moc, dopiero przy dłuższych trasach zaczyna poddymiać kiedy zaczyna 'rozjeżdzać się' kąt i dawka ...
jakieś sugestie ??
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Soft nie ma tu nic do rzeczy.Przyczyną zbyt wysokiej temp.paliwa jest przyblokowany powrót paliwa z pompy wtryskowej .Ropa się "kisi "w pompie nie wracając do zbiornika i jej temp rosnie.Normalnie max temperatura paliwa latem to ok.50stopni . Przy 85 stopniach nastawnik parzy i nie da sie utrzymać na nim ręki ,jak tak masz to nie jest to normalne i tak być nie może .Przyczyną zbyt wysokiej temp. paliwa może być tylko albo zapieczony zaworek na nastawniku ,co akurat u ciebie można wykluczyć ,albo niewłasciwie działający ten badziewny "podgrzewacz " w filtrze paliwa .Podłącz sobie powrót paliwa omijajac ten "podgrzewacz " ,załóż na nim wężyk łącząc dwa końce ...sprawdż sobie drozność powrotu paliwa ...a najlepiej wywal ten cały badziewny ori filtr i mały zaworek oporowy który znajduje się na przewodzie powrotnym już za filtrem ...bo to nie jest żaden zaworek zwrotny ,jak myślą co niektórzy ,tylko zaworek "robiacy " opór ,własnie po to żeby lepiej działał ten badziewny bimetaliczny psudopodgrzewacz ...ten kto wymyślił ten badziew ,powinien dostać nagrodę za najgorzej działający i najbardziej problematyczny wynalazek do podgrzewania paliwa ,który nie dość że go zimą nie podgrzewa, ,to jeszcze generuje same problemy jak nie z zapowietrzaniem ,to z przegrzewaniem paliwa