Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lip 2017, 10:26

Jahu pisze: Może ktoś to potwierdzić/napisać swoje odczyty z tego czujnika przy obecnie panujacych temperaturach? :)
Z tym możesz mieć problem ,bo mało kto ma odpowiedni interfejs do łaczenia się z kompem w tym modelu ,a jak już się połaczy to jeszcze mniej osób wie co tam powinno być widać ,szczególnie jesli chodzi o temperatury ;-) W sumie to nawet ja nie zawracam sobie tym głowy ,bo mam sposób żeby widzieć te temp.w normalnych jednostkach ,czyli stopniach celsjusza .Moja rada to nie przejmować się tym i skoro nie grzeje swiec i nie będzie grzał w temp.powyżej 6-7 stopni ,to wskazania z niebieskiego czyjnika temp. dla ECU ,można uznać za prawidłowe

tiger209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 12 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: braniewo

Post autor: tiger209 » 06 lip 2017, 22:51

witam prosze o analize logow tydzien czasu bylo dobrze i teraz samochod zaczal gorzej przyspieszac nie dawno wymieniane bylo turbo po regeneracji. i dzisaj wymienilem n75 na nowy orginalny
grupa 003
http://vaglog.pl/log-003_k7q58n.html
011
http://vaglog.pl/log-011_474pT.html
004
http://vaglog.pl/log-004_Z6mStL.html
008
http://vaglog.pl/log-008_u89u0Mz.html
z gory dziekuje za odpowiedz

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 lip 2017, 07:34

Zaniżone trochę masz wskazania z przepływomierza i doładowania minimalnie brakuje.

tiger209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 12 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: braniewo

Post autor: tiger209 » 07 lip 2017, 10:29

To czyli przeplywomierz do wymiany czy da sie go wyczyscic

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lip 2017, 11:56

To
Krzysiek 84 pisze:Zaniżone trochę masz wskazania z przepływomierza
wynika z tego
Krzysiek 84 pisze: doładowania minimalnie brakuje.
tiger209 pisze:czyli przeplywomierz do wymiany
Dopiero jak doładowanie będzie jak być powinno i nadal przepływomierz będzie zaniżał ,to można go próbować czyscić albo wymienić .Nawet nowy przepływomierz będzie zaniżał ,jak turbina nie będzie odpowiednio zasysać powietrza z dolotu ,a dzieje się tak zawsze jak doładownie nie osiąga wartosci żądanych przez komputer

tiger209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 12 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: braniewo

Post autor: tiger209 » 07 lip 2017, 13:54

To czyli Munior musze najpier wyczysci przeplywomierz. I wezme moze jeden obrót sztange zmiejsze wg

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 lip 2017, 15:33

tiger209, no przecież z wypowiedzi Muniora wynika jasno co trzeba zrobić

tiger209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 12 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: braniewo

Post autor: tiger209 » 07 lip 2017, 17:42

Chodzi mi o to co zrobić żeby najpierw turbina normalnie lądował a później wziąść się za przeplywomierz

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lip 2017, 19:28

tiger209 pisze:Chodzi mi o to co zrobić żeby najpierw turbina normalnie lądował a później wziąść się za przeplywomierz
Po raz ostatni piszę ,przeczytaj wiec uwaznie bo nie będę się powtarzał .Puki turbina nie będzie pompowała tyle ile powinna ,czyli w bloku 011 wartość actual ma wynosić co najmniej 1850 ,nie czepiaj się przepływomierza.Dopiero jak będzie pompowała 1850 ,a wartosci osiągane przez przepływomierz nadal nię będą osiagać 847 ,mozesz zająć się przepływomierzem ...A co zrobić żeby turbina pompowała ile potrzeba ,też nie będę pisał ,bo pisałem już o tym wielokrotnie

tiger209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 12 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: braniewo

Post autor: tiger209 » 08 lip 2017, 21:33

Ok wielkie dzieki :-)

[ Dodano: 2017-07-08, 21:33 ]
witam ponownie prosze o analize logow wymienilem przeplywomierz
003
http://vaglog.pl/log-003_011_4j9On0U.html
011
http://vaglog.pl/log-011_L7O1C.html

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 09 lip 2017, 12:27

Jest dobrze okok

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 22 lip 2017, 21:42

Panowie - nurtuje mnie nadal problem z moimi logami ( 1z na boschu ):

http://vaglog.pl/log-000_Q4dd642.html


1* obroty silnika - OK
2* kąt początku wtrysku - ZNOŚNIE
3* położenie pedału przyspieszenia - OK
4* dawka wtryskiwanego paliwa - ZNOŚCIE/zamierzam na dniach zwiększyć do wartości ~15
5*6* bez znaczenia
7* temperatura płynu chłodzącego - ZNOŚCIE/lekko ponad 90`C
8* bez znaczenia
9* temperatura paliwa - TU PROBLEM !!
10* masa powietrza/przepływomierz


mam problem ze zbyt wysoką temperaturą paliwa - wymieniałem już czujnik temperatury paliwa, mierzyłem oporności na wtyczce, podmieniałem kalibrowany zaworek - wszystko raczej OK
powyższe logi są jeszcze 'znośne' - po dłuższej jeździe i wzroście temperatury paliwa rozjeżdża mi się kąt wtrysku i dawka paliwa - paliwo rośnie do temp ~85`C !!

z obserwacji: czujnik temperatury paliwa na 100% sprawny, podmieniany mój poprzedni u kogoś innego i pokazuje normalne wartości/ten co u mnie teraz siedzi zakupiony od MUNIORa i sprawdzony i jest OK ; pompa wtryskowa gorąca więc raczej faktycznie temperatura paliwa jest za wysoka ; przewody zasilania i powrotu z pompy wtryskowej także gorące !!

gdzie szukać jeszcze przyczyny ??
przecież przed przewodami zasilającymi które już wg mnie są za ciepłe siedzi tylko jeszcze filtr ... no właśnie - ori filtr - czy on może być powodem powyższego problemu ??

czy ewentualnie zmianiony soft który siedzi u mnie ( od kostrza ) może powodować że ECU widzi taką a nie inną temperaturę paliwa ( ale tu nie zgadzałoby mi się z tym że jest gorąca pompa wtryskowa ) ??

samochód ma moc, dopiero przy dłuższych trasach zaczyna poddymiać kiedy zaczyna 'rozjeżdzać się' kąt i dawka ...

jakieś sugestie ??

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 lip 2017, 22:16

DaMaGe pisze:jakieś sugestie ?



Obrazek

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 22 lip 2017, 22:31

Krzysiek84 - co może w filtrze paliwa powodować taki wzrost temperatury paliwa ??

czytałem o zmianie filtra z ori na inne ale jakoś 'nie było jeszcze okazji', a nie chciałem go ruszać póki nie mam powietrza w przewodach paliwowych..

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 lip 2017, 22:35

Soft nie ma tu nic do rzeczy.Przyczyną zbyt wysokiej temp.paliwa jest przyblokowany powrót paliwa z pompy wtryskowej .Ropa się "kisi "w pompie nie wracając do zbiornika i jej temp rosnie.Normalnie max temperatura paliwa latem to ok.50stopni . Przy 85 stopniach nastawnik parzy i nie da sie utrzymać na nim ręki ,jak tak masz to nie jest to normalne i tak być nie może .Przyczyną zbyt wysokiej temp. paliwa może być tylko albo zapieczony zaworek na nastawniku ,co akurat u ciebie można wykluczyć ,albo niewłasciwie działający ten badziewny "podgrzewacz " w filtrze paliwa .Podłącz sobie powrót paliwa omijajac ten "podgrzewacz " ,załóż na nim wężyk łącząc dwa końce ...sprawdż sobie drozność powrotu paliwa ...a najlepiej wywal ten cały badziewny ori filtr i mały zaworek oporowy który znajduje się na przewodzie powrotnym już za filtrem ...bo to nie jest żaden zaworek zwrotny ,jak myślą co niektórzy ,tylko zaworek "robiacy " opór ,własnie po to żeby lepiej działał ten badziewny bimetaliczny psudopodgrzewacz ...ten kto wymyślił ten badziew ,powinien dostać nagrodę za najgorzej działający i najbardziej problematyczny wynalazek do podgrzewania paliwa ,który nie dość że go zimą nie podgrzewa, ,to jeszcze generuje same problemy jak nie z zapowietrzaniem ,to z przegrzewaniem paliwa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl