[B4 ABK] Problem z buczeniem w aucie
[B4 ABK] Problem z buczeniem w aucie
Witam.
Nie wiedziałem w jaki dział dac temat więc wstawiam tu.
Otóż podczas jazdy slychac bardzo głośne buczenie i rozchodzi się po przodzie samochodu.
Dziwne jest to, że buczy podczas jazdy prosto i podczas skręcania w lewo, gdy skręcam w prawo buczenie cichnie. Najgłośniej jest przy prędkości 60km/h. Gdy gwałtownie przyśpieszam buczenie także cichnie i gdy zwalniam albo jadę stałą prędkością buczy niesamowicie. Ten hałas zauważyłem jakos rok temu i nie był taki głośny. Wymieniłem łożyska i wszystkie przeguby i nadal buczy i cały czas robi się coraz głośniej. Doczytałem, że może to byc wina skrzyni biegów ale nie jestem pewien.
Daję filmik gdzie słychać te buczenie(polecam założyć słuchawki ponieważ najlepiej wtedy słychac)
Co to może być ?
Nie wiedziałem w jaki dział dac temat więc wstawiam tu.
Otóż podczas jazdy slychac bardzo głośne buczenie i rozchodzi się po przodzie samochodu.
Dziwne jest to, że buczy podczas jazdy prosto i podczas skręcania w lewo, gdy skręcam w prawo buczenie cichnie. Najgłośniej jest przy prędkości 60km/h. Gdy gwałtownie przyśpieszam buczenie także cichnie i gdy zwalniam albo jadę stałą prędkością buczy niesamowicie. Ten hałas zauważyłem jakos rok temu i nie był taki głośny. Wymieniłem łożyska i wszystkie przeguby i nadal buczy i cały czas robi się coraz głośniej. Doczytałem, że może to byc wina skrzyni biegów ale nie jestem pewien.
Daję filmik gdzie słychać te buczenie(polecam założyć słuchawki ponieważ najlepiej wtedy słychac)
Co to może być ?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Moim zdanie masz problem z oponami dokładnie z bieżnikiem rzuć fotki jednego kola i drugiego na bieżnik w dobrej jakości. Jak i pokaż jak wygląda zbieżność/pochył koła
Ostatnio zmieniony 27 sie 2017, 19:28 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
tak, wydech fabryczny, a co moze byc z nim nie tak ? Miałem to samo na zimowych oponach, teraz mam zalozone takie na jeden sezon(jutro zrobie zdjęcia i wstawie). Zbieżnośc robiłem tydzień temu ale dalej to samo, niewiem własnie jak z pochyłem, chyba nie ustawiali tego ale raczej na ustawianiu powinno pokazac czy są dobrze.
[ Dodano: 2017-07-07, 23:39 ]
Dodam jeszcze że sciąga mi samochód na lewo i też nie mam pojęcia od czego to.
[ Dodano: 2017-07-07, 23:46 ]
Obudowe powietrza mam własnie lekko obłamaną i narazie jest prowizorycznie zaklejona taśmą. Jutro zrobie zdjęcie i pokaże jak to wygląda
[ Dodano: 2017-07-08, 22:45 ]
Gołym okiem widac że koła są krzywo ustawione. Przy prostej kierownicy lewe koło jest skręcone lekko w lewo a prawe jest prosto.
http://imageshack.com/a/img924/6782/JOMnRF.jpg (widok prawego koła)
http://imageshack.com/a/img923/3528/vDv7Ny.jpg (widok lewego koła, widac ze jest skręcone)
http://imageshack.com/a/img923/9057/ZHZZYo.jpg (kierownica skręcona lekko w prawo, widac ze prawe kolo jest skrecone w lewo, natomiast lewe koło jest na wprost)
http://imageshack.com/a/img923/8280/KrxKbY.jpg (prawa opona)
http://imageshack.com/a/img923/7800/R0riIu.jpg (lewa opona)
Nie mogłem załączyć zdjęć więc wrzucam tak.
Jak waszym zdaniem jest z kątami ?
[ Dodano: 2017-07-07, 23:39 ]
Dodam jeszcze że sciąga mi samochód na lewo i też nie mam pojęcia od czego to.
[ Dodano: 2017-07-07, 23:46 ]
Obudowe powietrza mam własnie lekko obłamaną i narazie jest prowizorycznie zaklejona taśmą. Jutro zrobie zdjęcie i pokaże jak to wygląda
[ Dodano: 2017-07-08, 22:45 ]
Gołym okiem widac że koła są krzywo ustawione. Przy prostej kierownicy lewe koło jest skręcone lekko w lewo a prawe jest prosto.
http://imageshack.com/a/img924/6782/JOMnRF.jpg (widok prawego koła)
http://imageshack.com/a/img923/3528/vDv7Ny.jpg (widok lewego koła, widac ze jest skręcone)
http://imageshack.com/a/img923/9057/ZHZZYo.jpg (kierownica skręcona lekko w prawo, widac ze prawe kolo jest skrecone w lewo, natomiast lewe koło jest na wprost)
http://imageshack.com/a/img923/8280/KrxKbY.jpg (prawa opona)
http://imageshack.com/a/img923/7800/R0riIu.jpg (lewa opona)
Nie mogłem załączyć zdjęć więc wrzucam tak.
Jak waszym zdaniem jest z kątami ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
krzys199, tak po zdjęciach nie wiele da się stwierdzić najlepiej podjedź na inną stację i nie ci sprawdzą koszt to 30 zł. Z doświadczenia wiem że z tym ustawianiem zbieżności i kątów jest różnie, sam mam u siebie jednego sprawdzonego gościa u którego jeszcze się nie zawiodłem a u innych bywało różnie.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Zerknij czy na brzegach w opon protektor nie jest zużyty w "z" tak jak zaznaczyłem na zdjęciu po wewnętrznej i zewnętrznej stronie.
W przednim napędowy jest rozbieżność wiec dwa koła nigdy nie będą na prost, jedno i drugie powinno troszkę na zewnątrz.krzys199 pisze:Gołym okiem widac że koła są krzywo ustawione. Przy prostej kierownicy lewe koło jest skręcone lekko w lewo a prawe jest prosto.
Skoro hałasuje przy skręcie w lewo to zamień koła. lewe z prawym. jesli bedzie różnica to wina kół
[ Dodano: 2017-07-11, 20:30 ]
A co do sciągania w lewo to mało kto podejmuje sie ustawiania kontów pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. No i tez moze byc lekko przesunieta tylna belka na srubach
[ Dodano: 2017-07-11, 20:30 ]
A co do sciągania w lewo to mało kto podejmuje sie ustawiania kontów pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. No i tez moze byc lekko przesunieta tylna belka na srubach
odp
Protektor nie jest tak zuzyty. opony się w miare rownomiernie scieraja. zamiana kół nic nie daje, jest to samo. Co do ściągania umówiłem się na ustawianie kątów na piątek i zobaczymy czy im się to uda :p Myślicie że sensowne jest podniesienie samochodu podnośnikiem i rozpędzenie go do np 60km żeby sprawdzic czy buczy ?
Jak najbardziej. A jesli za mało 60km/h to do stu. Tylko pamietaj, ze jak juz bedziesz mnieł całe auto poniesione to rozpędz je do 100 km/h to szybko wyrzuc na luz i puśc szpak srzegło, tak zeby koła kręciły sie swoim pędem to wtedy bedziesz miał wiekrze szanse na znalezienie przyczyny. Bo gazując go na 3 biegu to silnik zagłuszy Ci wszystko
Podnosilem na podnosnik i nic nie bylo slychac. Pojechalem na stacje diagnostyczna zeby sprawdzili katy i ustawili. Okazalo sie ze byly mocno przestawione. Po ustawieniu katow buczenie ucichło(tzn buczy ale teraz tylko przy skręcie w lewo i to cicho). Okazało się że to łożysko lewe. Mysle ze przez zle ustawienie katów miało większe obciązenie i sie szybko wyrobiło. Nie ustawili tylko zbieznosci poniewaz wyrobiła się śruba rzymska i zrobiła się okrągła. Próbowałem sam spróbować odkręcic tą śrubę i wymienic na nową ale nie mam odpowiednich narzędzi i muszę do warszatu dać żeby wymienili. Kąty były tez przyczyną ściągania w lewo