Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Problem z buczeniem w aucie

ODPOWIEDZ
krzys199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 22 mar 2015, 13:51

[B4 ABK] Problem z buczeniem w aucie

Post autor: krzys199 » 06 lip 2017, 23:13

Witam.
Nie wiedziałem w jaki dział dac temat więc wstawiam tu.
Otóż podczas jazdy slychac bardzo głośne buczenie i rozchodzi się po przodzie samochodu.
Dziwne jest to, że buczy podczas jazdy prosto i podczas skręcania w lewo, gdy skręcam w prawo buczenie cichnie. Najgłośniej jest przy prędkości 60km/h. Gdy gwałtownie przyśpieszam buczenie także cichnie i gdy zwalniam albo jadę stałą prędkością buczy niesamowicie. Ten hałas zauważyłem jakos rok temu i nie był taki głośny. Wymieniłem łożyska i wszystkie przeguby i nadal buczy i cały czas robi się coraz głośniej. Doczytałem, że może to byc wina skrzyni biegów ale nie jestem pewien.
Daję filmik gdzie słychać te buczenie(polecam założyć słuchawki ponieważ najlepiej wtedy słychac)
Co to może być ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 lip 2017, 07:23

krzys199, kurde dźwięk ten dość mocy jest ale skrzynie to zwykle wyją i jest to inny dźwięk trochę od tego. A jak sprawa wygląda z wydechem - ori? bo bardziej bym chyba tu szukał.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 lip 2017, 18:04

Moim zdanie masz problem z oponami dokładnie z bieżnikiem rzuć fotki jednego kola i drugiego na bieżnik w dobrej jakości. Jak i pokaż jak wygląda zbieżność/pochył koła
Ostatnio zmieniony 27 sie 2017, 19:28 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 07 lip 2017, 23:33

Ja bym sprawdził dolot. Przy normalnej jeździe mogą być wibracje od lewego powietrza lub pękniętej obudowy filtra. Podczas dużego obciążenia może nie być tego słychać bo to dośc duża pucha a ABK nie ma aż takiego zapotrzebowania.

Drugie podejrzenie to opony lub łożyska.

krzys199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 22 mar 2015, 13:51

Post autor: krzys199 » 08 lip 2017, 22:45

tak, wydech fabryczny, a co moze byc z nim nie tak ? Miałem to samo na zimowych oponach, teraz mam zalozone takie na jeden sezon(jutro zrobie zdjęcia i wstawie). Zbieżnośc robiłem tydzień temu ale dalej to samo, niewiem własnie jak z pochyłem, chyba nie ustawiali tego ale raczej na ustawianiu powinno pokazac czy są dobrze.

[ Dodano: 2017-07-07, 23:39 ]
Dodam jeszcze że sciąga mi samochód na lewo i też nie mam pojęcia od czego to.

[ Dodano: 2017-07-07, 23:46 ]
Obudowe powietrza mam własnie lekko obłamaną i narazie jest prowizorycznie zaklejona taśmą. Jutro zrobie zdjęcie i pokaże jak to wygląda

[ Dodano: 2017-07-08, 22:45 ]
Gołym okiem widac że koła są krzywo ustawione. Przy prostej kierownicy lewe koło jest skręcone lekko w lewo a prawe jest prosto.
http://imageshack.com/a/img924/6782/JOMnRF.jpg (widok prawego koła)
http://imageshack.com/a/img923/3528/vDv7Ny.jpg (widok lewego koła, widac ze jest skręcone)
http://imageshack.com/a/img923/9057/ZHZZYo.jpg (kierownica skręcona lekko w prawo, widac ze prawe kolo jest skrecone w lewo, natomiast lewe koło jest na wprost)
http://imageshack.com/a/img923/8280/KrxKbY.jpg (prawa opona)
http://imageshack.com/a/img923/7800/R0riIu.jpg (lewa opona)

Nie mogłem załączyć zdjęć więc wrzucam tak.
Jak waszym zdaniem jest z kątami ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 lip 2017, 08:22

krzys199, tak po zdjęciach nie wiele da się stwierdzić najlepiej podjedź na inną stację i nie ci sprawdzą koszt to 30 zł. Z doświadczenia wiem że z tym ustawianiem zbieżności i kątów jest różnie, sam mam u siebie jednego sprawdzonego gościa u którego jeszcze się nie zawiodłem a u innych bywało różnie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 lip 2017, 09:20

Zerknij czy na brzegach w opon protektor nie jest zużyty w "z" tak jak zaznaczyłem na zdjęciu po wewnętrznej i zewnętrznej stronie.


Obrazek
krzys199 pisze:Gołym okiem widac że koła są krzywo ustawione. Przy prostej kierownicy lewe koło jest skręcone lekko w lewo a prawe jest prosto.
W przednim napędowy jest rozbieżność wiec dwa koła nigdy nie będą na prost, jedno i drugie powinno troszkę na zewnątrz.

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 11 lip 2017, 20:30

Skoro hałasuje przy skręcie w lewo to zamień koła. lewe z prawym. jesli bedzie różnica to wina kół

[ Dodano: 2017-07-11, 20:30 ]
A co do sciągania w lewo to mało kto podejmuje sie ustawiania kontów pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. No i tez moze byc lekko przesunieta tylna belka na srubach

krzys199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 22 mar 2015, 13:51

odp

Post autor: krzys199 » 12 lip 2017, 00:19

Protektor nie jest tak zuzyty. opony się w miare rownomiernie scieraja. zamiana kół nic nie daje, jest to samo. Co do ściągania umówiłem się na ustawianie kątów na piątek i zobaczymy czy im się to uda :p Myślicie że sensowne jest podniesienie samochodu podnośnikiem i rozpędzenie go do np 60km żeby sprawdzic czy buczy ?

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 12 lip 2017, 10:27

Jak najbardziej. A jesli za mało 60km/h to do stu. Tylko pamietaj, ze jak juz bedziesz mnieł całe auto poniesione to rozpędz je do 100 km/h to szybko wyrzuc na luz i puśc szpak srzegło, tak zeby koła kręciły sie swoim pędem to wtedy bedziesz miał wiekrze szanse na znalezienie przyczyny. Bo gazując go na 3 biegu to silnik zagłuszy Ci wszystko

krzys199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 22 mar 2015, 13:51

Post autor: krzys199 » 17 lip 2017, 23:14

Podnosilem na podnosnik i nic nie bylo slychac. Pojechalem na stacje diagnostyczna zeby sprawdzili katy i ustawili. Okazalo sie ze byly mocno przestawione. Po ustawieniu katow buczenie ucichło(tzn buczy ale teraz tylko przy skręcie w lewo i to cicho). Okazało się że to łożysko lewe. Mysle ze przez zle ustawienie katów miało większe obciązenie i sie szybko wyrobiło. Nie ustawili tylko zbieznosci poniewaz wyrobiła się śruba rzymska i zrobiła się okrągła. Próbowałem sam spróbować odkręcic tą śrubę i wymienic na nową ale nie mam odpowiednich narzędzi i muszę do warszatu dać żeby wymienili. Kąty były tez przyczyną ściągania w lewo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl