Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK] Brak mocy, klekot jak w dieslu, szarpie.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 cze 2017, 21:02

CzeczenGrozny pisze:Więc jak odblokować sterownik bez komputera?
po ustawieniu zapiąć czujni i zrobić przygazówkę
CzeczenGrozny pisze:Ps.2. Po ponownym zablokowaniu sterownika 0 jest około 2mm w innym miejscu, po odblokowaniu 0 na 2500Rpm nawet nie widać na kole.
CzeczenGrozny pisze:Ps.2. Po ponownym zablokowaniu sterownika 0 jest około 2mm w innym miejscu, po odblokowaniu 0 na 2500Rpm nawet nie widać na kole.
to coś jest źle bo powinny być widać zero i kreskę 6 stopni
CzeczenGrozny pisze:Druga sprawa, z ciekawości stukałem przedłużką obok czujnika spalania stukowego, zero reakcji. Może to też być spowodowane uszkodzonym czujnikiem
zapiąć vaga powinien być błąd jeśli jest uszkodzony

CzeczenGrozny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59

Post autor: CzeczenGrozny » 02 lip 2017, 17:44

Vag nie pokazał błędu stukowca, za zapłon wezmę się jeszcze raz jak nie będzie tak padać. Tak się zastanawiam czy przypadkiem w jakiś sposób paliwo mi się nie cofa, w ABK jest jakiś zawór powrotny? I taka ciekawostka, gdy wracałem koło 6 z pracy w trakcie solidnego deszczu to z ciekawości dałem mu nagle w gaz na postoju, nie zaklekotał ani trochę, chyba będę musiał przed wyjazdem zalewać silnik wiadrem wody rotfl .

Zamieszczam filmik jak to wygląda:
https://photos.google.com/photo/AF1QipP ... 0SZS?hl=pl

a tutaj zachowanie przepływomierza https://photos.google.com/photo/AF1QipM ... Vpyz?hl=pl

[ Dodano: 2017-07-02, 17:44 ]
Podmieniłem przepływkę u kumpla, okazało się że to jednak ona szwankowała. Nie wiem tylko czy chodzi o naciąg sprężyny czy ścieżki potencjometru.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 lip 2017, 19:47

CzeczenGrozny, w twoich linkach nic nie ma - errror
CzeczenGrozny pisze: Nie wiem tylko czy chodzi o naciąg sprężyny czy ścieżki potencjometru.
no na vag'u powinno być widać a pisałeś o błędach widocznie coś tam się już działo.

CzeczenGrozny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59

Post autor: CzeczenGrozny » 03 lip 2017, 21:07

Zaznaczyłem punkt na zębatce i obudowie przepływki i wyregulowałem na "czucie" po ząbku, efekt niemal idealny! Zauważyłem też że uszczelka pod grzybkiem odmy jest pęknięta, pewnie ciągnie lewe powietrze i po części jest to przyczyna. Druga sprawa, pojechałem do Pana który miał na sprzedaż przepływkę, chodziło to fatalnie, ALE... Zaproponował mi swój wtrysk rozruchowy co do słabego palenia, auto pali od kopa. Za 5 dyszek mogę wyrwać od niego całą listwę ze sprawnymi wtryskami, czy jest jakiś sposób jak sprawdzić moje bieżące wtryski? Może faktycznie to one za mocno leją.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lip 2017, 21:18

CzeczenGrozny, wybacz ale nie do końca rozumiem Twój post bezradny_
raz piszesz
CzeczenGrozny pisze:Zaznaczyłem punkt na zębatce i obudowie przepływki i wyregulowałem na "czucie" po ząbku, efekt niemal idealny!
a za chwilę
CzeczenGrozny pisze:pojechałem do Pana który miał na sprzedaż przepływkę, chodziło to fatalnie,
więc nie rozumiem na twojej po rozebraniu i złożeniu chodziło dobrze a na tej podmienionej nie? Bo rozumiem że podmieniałeś czy nie?



CzeczenGrozny pisze:Za 5 dyszek mogę wyrwać od niego całą listwę ze sprawnymi wtryskami, czy jest jakiś sposób jak sprawdzić moje bieżące wtryski?
jeszcze nie widziałem padniętych wtrysków w abk ale jak chcesz to kupuj
CzeczenGrozny pisze:Zauważyłem też że uszczelka pod grzybkiem odmy jest pęknięta, pewnie ciągnie lewe powietrze i po części jest to przyczyna.
jakiś tam pewnie ma chodź moim zdaniem nie wielki, bardziej może falować i mieć niestabilne wolne obroty.

CzeczenGrozny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59

Post autor: CzeczenGrozny » 04 lip 2017, 00:15

Post pisałem w pośpiechu i faktycznie wyszło to bez żadnej kolejności i składu, już wyjaśniam: Wcześniej zauważyłem że przepływka była już robiona (od spodu plastikowej klapki był czarny sylikon) więc ściągnąłem ten plastik by sprawdzić co się dzieje z tym potencjometrem. Z uwagi na to że latał on jak głupi oznaczyłem znakami położenie zębatki i naciągnąłem trochę sprężynę, zanim to jednak zrobiłem znalazłem człowieka który sprzedawał na części audi które wcześniej chodziło bez żadnych problemów, więc umówiłem się z zamiarem sprawdzenia i ewentualnego kupna przepływki. Na miejscu okazało się że jego przepływka nie chodzi u mnie za dobrze więc na miejscu wróciłem do starej przepływki i ząb po ząbku regulowałem naciąg sprężyny, na obroty wchodził dobrze ale nadal trzeba było nakręcić silnikiem zanim zaskoczy. Wtedy wpadliśmy na pomysł że to coś z niedoborem paliwa, podmieniliśmy więc wtryskiwacz rozruchowy i auto pali "od strzała", wtedy też pomyśleliśmy że i z wtryskiwaczami "roboczymi" coś się może dziać, przed wymianą uszczelniaczy auto piło olej jak głupie i może się zalepiły.

Reakcja gazu po naciągnięciu sprężyny jest już pewniejsza i przyjemniejsza, jednak przy solidnym depnięciu w trasie czasem na chwilkę się zdławi, coś jakby ciśnienie cofało się do tej gumy, takie słabe i ciche "pyknięcie". Przewód regulatora ciśnienia paliwa suchy, zapłon ustawiony drugi raz i zero stoi jak wryte przecięte przez nadlew na zblokowanym sterowniku. Zastanawia mnie właśnie to pyknięcie, słyszałem strzale w kolektor z gazem 2.gen, ale na czystej benzynie? Jutro jadę założyć sekwencję, może gazownik z komputerem ogarnie ten naciąg sprężyny...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 lip 2017, 20:25

Naciąg sprężyny reguluję się na odpowiednie wartości a nie na oko bo to żadna regulacja i to pod warunkiem że sonda działa dobrze bo inaczej to bez sensu robota.
CzeczenGrozny pisze:Jutro jadę założyć sekwencję, może gazownik z komputerem ogarnie ten naciąg sprężyny...
to może być zły pomysł bo prawdopodobnie będzie ciężko wyregulować dobrze gaz skoro już na bo są problemy
CzeczenGrozny pisze:Wtedy wpadliśmy na pomysł że to coś z niedoborem paliwa, podmieniliśmy więc wtryskiwacz rozruchowy i auto pali "od strzała"
a co to ma wspólnego z niedoborem paliwa? Jak już to miał by go nadmiar bo rozruchowy mógłby podlewać a widziałem taką sytuację tylko raz gdy czujnik temp był uszkodzony i zaniżał temp.

CzeczenGrozny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59

Post autor: CzeczenGrozny » 07 lip 2017, 20:15

Dobra, gaz założony i chodzi duużo lepiej niż benzyna, jutro przychodzi do mnie interfejs viakena i posprawdzam TPSa, obciążenie silnika i czy sonda reaguje.

[ Dodano: 2017-07-07, 20:15 ]
No i vagiem posprawdzane, przepływomierz chodzi w pełnym zakresie, ustawione obciążenie silnika 16% na jałowym. Tps chodzi płynnie ale ma dziwne wartości, puszczony pedał gazu 56 a pełen but 223... Poczytałem jeszcze kilka tematów o rozrządzie i wszystko wskazuje na to że ten wałek pośredni może być źle ustawiony (co przekłada się na słabą regulacją zapłonu), ale muszę obrócić jakoś wałem by się upewnić, w jaki sposób to zrobić? Będzie możliwość obrócenia go jakimś kluczem czy trzeba coś dorabiać?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 lip 2017, 20:31

CzeczenGrozny pisze:Poczytałem jeszcze kilka tematów o rozrządzie i wszystko wskazuje na to że ten wałek pośredni może być źle ustawiony (co przekłada się na słabą regulacją zapłonu),
albo coś źle poczytałeś albo ja tej wypowiedzi nie rozumiem. Wcześniej pisałeś że zapłon masz ok to co teraz nie jest ok?
CzeczenGrozny pisze:Tps chodzi płynnie ale ma dziwne wartości, puszczony pedał gazu 56 a pełen but 223...
ale że co? bo tragedii ja tu nie widzę. Ważne by było płynnie bez przerw czy skoków.
CzeczenGrozny pisze:Będzie możliwość obrócenia go jakimś kluczem czy trzeba coś dorabiać?
pewnie że jest możliwość

CzeczenGrozny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59

Post autor: CzeczenGrozny » 07 lip 2017, 21:30

Zapłon był "dobry" gdy na ucho przestawiłem przepływomierz, po tym jak przyszedł mi viaken to ustawiłem sprężynę na te zalecane 16 i znów jest słabo. Spraedziłem jeszcze dzisiaj na dziko ustawienie zapłonu na słuch, auto za każdym razem paliło od strzała ale jechało słabo, czyli pewnie na prawidłowym ustawieniu zapłonu iskra następuje za późno bo cała mieszanka poszła w wydech ( tak przynajmniej staram się to sobie wytłumaczyć bo kończą mi się pomysly).

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 lip 2017, 21:45

Bo zapłon jest zależny także od przepływki a ty działasz troszkę od tylca najpierw sobie pogrzebałeś w przepływce, później zapłon a teraz znowu kręcisz nią, nie tedy droga a nawet nie sprawdziłeś pewnie czy sonda pracuje i w jakim zakresie.

Może spróbuj zrobić logi r od 000 do 006 po jakieś 30 s i wrzuć je na vaglog.pl a później tu - może coś wypatrzę.

Bo tak naprawdę to już wątek straciłem powiem szczerze.

CzeczenGrozny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59

Post autor: CzeczenGrozny » 11 lip 2017, 23:22

Sonda na jałowym 0.75V, potem im bardziej w gaz tym bardziej spada, wysokie obroty (okolice 4500RPM) 0.1V. Logi zamieszczę jutro jak ogarnę vwtoola, w grupie 000 pokazuje mi same zerowe wartości a VAG-COMa 409.1 przestał działać, nie mogę "złamać", czyli do grupy 000 i zaawansowanych funkcji nawet nie mam dostępu.

[ Dodano: 2017-07-11, 23:22 ]
Vaga nie ogarnąłem jeszcze, dzisiaj pobieram 311... Za to sprawdziłem dokładnie aparat zapłonowy, był włożony źle. Jak rozrząd był ustawiony na znaki na wałku i 0 przeciętę na kole wyciągnąłem go i ustawiłem na kreskę. Składam wszystko do kupy, palec stoi na kresce jak wryty a sama kreska ustawiona na pierwszy cylinder od strony kabiny. Uruchamiam go i odpali, jaja zaczęły się gdy ustawiałem zapłon... 6 stopni na lampie i ustawiam a tutaj strzały w wydech i anemia TOTALNA, nie można nawet odblokować komputera po podpięciu czujnika bo do 3 tysięcy obrotomierz nawet nie podskoczy a strzela jak rajdówka na jakimś WRC... Nawet ja powoli tracę cierpliwość do tego silnika.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lip 2017, 01:28

CzeczenGrozny, pierwszy cylinder to nie jest ten od kabiny tylko ten od rozrządu więc wcale się nie dziwię że takie rzeczy się dzieją.

CzeczenGrozny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 19 sty 2017, 21:59

Post autor: CzeczenGrozny » 15 lip 2017, 02:00

Po dzisiejszych próbach z zapłonem i VAGiem zauważyłem że:
-Nie ważne od ustawienia aparatu zapłonowego VAG powyżej 2000RPM pokazuje 2.5/6* ATDC, poniżej 2 tysięcy pokazuje jakąś wartość 9 liczbową z literą na początku i końcowymi cyframi które "skaczą".
-Auto ma moc na wolnych obrotach i odpala od strzała na zapłonie ustawionym na 27*, powyżej przyspieszenie jest raczej średnie.
-Brak mocy na wolnych i trudności z odpalaniem na 6*, duuużo żwawszy powyżej 2000RPM, przy nagłym dodaniu gazu szarpnie, strzeli z rury i wyrwie do przodu a na obrotach poniżej 1100 przy chociażby po próbie skręcenia kół auto zgaśnie.
-Napięcie sterownika głównie jest na poziomie 13.7V, czasem jednak następował spadek do 13.4V, całkowicie losowy nie wynikający z niczego ( na obrotach jałowych).

A aparat zapłonowy i palec był skierowany znakiem w stronę bloku, czyli oczywiście czwartego cylindra a nie pierwszego jak napisałem, z tym że w takim ustawieniu auto odpalało ale brakowało mi już ruchu na obrót aparatem, kostka od halla blokowała się o skrzynie. Dzisiaj ustawiłem aparat tak by kostka od hallotronu wskazywała na lewe koło a znak na aparacie i palec w stronę kabiny, dało mi to sporo miejsca do obracania go ale nic nowego z tego nie wynikło, sprawdziłem kilka ustawień a na żadnym nie było idealnie. Zdezelowana 80 znajomego w której wymieniłem alternator i przekaźnik 30 chodzi teraz jak zegarek, podczas gdy moja Audica chodzi gorzej niż 330stka paląca na 2 gary, to już chyba cygańska klątwa bezradny_ .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 lip 2017, 12:09

CzeczenGrozny, na pewno dobrze nie masz ustawionego tego zapłony bo tak nie na ma prawa być lub coś nie tak z ustawieniem rozrządu, innej możliwości nie widzę
Ile pokazuje pokazuje przepływomierz?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl