Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4, b3] montaż jednego/dwuch silników na chłodnicy - kiedy

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

[b4, b3] montaż jednego/dwuch silników na chłodnicy - kiedy

Post autor: Pieterb » 13 lip 2017, 19:50

Panowie czy ktoś wie ale ma pewnie info jaka był zasada stosowania dwóch elektrycznych wiatraków na chłodnicy a kiedy stosowano jeden który paskiem napędzał drugi wiatrak. Mi zawsze się wydawało że dwubiegowe wentylatory były przy klimie a tak był jeden, mam rację czy nie?
Ostatnio zmieniony 13 lip 2017, 22:33 przez Pieterb, łącznie zmieniany 2 razy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 lip 2017, 21:45

Z tego co kojarzę to czy przy klimie czy bez w B4 i mocniejszych silnikach B3 były dwa biegi. Nawet te elektryczne z paskiem na drugi wentylator mają dwa biegi tylko że opornica jest wbudowana w silnik wentylatora (wentylator ma 3 wyjścia: masa I bieg i II bieg). W ABK na pewno tak było bo tam jest ten wolniejszy bieg potrzebny do przewietrzania komory silnika.

B3 ze słabszymi silnikami (1.6-1.8) był jeden bieg i jeden wiatrak.

Jeszcze spojrzę w schematy jak dokładnie z tym jest.

[ Dodano: 2017-07-13, 21:45 ]
Poprawka w ABT i ABM też jest jeden bieg.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 lip 2017, 22:08

maciek889, ok Maćku dzięki
Fakt mój jeden błąd bo pomyliłem pojęcia trochę :-P bo pisząc to właściwie chodziło mi o to jak było właśnie z tymi silnikami w jakich wersjach były po dwa czy jeden i pasek napędzający drugi wiatrak.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 lip 2017, 22:18

Przy klimie to tylko dwa osobne elektryczne inaczej nie stosowali bo wymiary się nie zgadzały chłodnicy i obudowy.

W twoim pytaniu głównie chodzi ci o zwykły silnik jeden 2 biegowy z wiatrakiem napędzany paskiem drugi wiatrak i jeden wiatrak 2 biegowy - to stosowali zależne od wyposażenia i od kraju zbytu. Z hakiem stosowali właśnie z tym paskiem ale też i na ciepłe kraje jak i ten 2 biegowy.

Maćku nie wszystkie ABK miały wietrzenie silnika.

A i automatyczna skrzynia dwa osobne jak w klimie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 lip 2017, 22:20

Jarewa, ok dzięki, o to mi chodziło okok

Tak swoją drogą skąd bierzecie takie info? - zawsze mnie to ciekawiło

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 lip 2017, 13:31

Widać na samochodach oraz na schematach. W załączniku trzy przykłady.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl