Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Nierówna praca silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

[B4 2.0 ABK] Nierówna praca silnika

Post autor: Lukas624 » 19 lip 2017, 14:58

Witam wszystkich :)
Od dłuższego czasu mam problem ze swoim ABK, a mianowicie męczy je dość częsta bolaczka, mianowicie - falowanie obrotów ;
sprawa ma się tak; został podmieniony krokowy, na 2 tygodnie było niemal idealnie ale później znowu zaczęły się cyrki z falowaniem, została podmieniona guma przepustnicy i dalej bez rezultatów..
Wkoncu wpadłem na pomysł żeby podpiąć auto pod kompa, wyskoczył błąd sondy lambda, w tym celu została zmieniona na sprawną lecz po odpaleniu problem pozostał wraz z błędem , który nie zniknął, z tego co wiem to pod sondę jest podpinane LPG, i tak myślę, czy gdzieś w tym kierunku nie szukać problemu, po wizycie w serwisie lpg gościu jednak wykluczył ta opcje :/ co polecacie dalej robic/sprawdzić?

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 19 lip 2017, 19:30

Faluję na obu paliwach?
Błędy sprawdzałeś na PB? Jeśli na LPG to błąd sondy jest standardem poprzez emulacje/przekaznik.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 lip 2017, 20:13

Lukas624, zacznij od wyeliminowania nie szczelności w dolocie znaczy ma jej nie być na 100%, sam guma od przepływki to za mało, zawór stabilizacji biegu jałowego niemal się nie psuje(czasem tylko przemyć wystarczy) tylko nie wiem po co to ludzie wymieniają.
I tylko mi nie pisz więcej że to krokowy dobani_
Powodów falowania abk jest sporo a najmniej robi je sonda z tego co ja zauważyłem.

Po za tym dodam że tematów sporo na forum także zapraszam do lektury okok

Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

Post autor: Lukas624 » 20 lip 2017, 00:08

PieterB, powiedz mi aby jeszcze gdzie dojladnie znajduje się ten zawór stabilizacji biegu jałowego, to bylb wdzięczny :-) Chasiel, tak, na obu obrotu skaczą, czasami bardziej a czasami mniej

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 lip 2017, 08:14

Lukas624, no pisałeś że podmieniałeś
Lukas624 pisze: został podmieniony krokowy,
tylko tak jak napisałem to nie jest krokowy mimo że większość tak nazywa tą część a to jest zawór stabilizacji biegu jałowego

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 23 lip 2017, 10:41

Pomyślałbym jeszcze nad sprawdzeniem podciśnień, ewentualnie zdemontować układ dolotowy(filtr, przepływomierz wraz z przewodem idącym do przepustnicy i sprawdził czy jest różnica
P. S. Po odłączeniu przepływomierza wyskoczy kod usterki, proponowałbym zostawić podłączona wtyczkę i zabezpieczyć przed swobodnym poruszaniem się.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 lip 2017, 11:05

Chasiel, owszem błąd będzie ale bez wpływu na pracę motoru ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl